Gå til innhold

Spytting på tiggere


rosenkål

Anbefalte innlegg

På vei hjem fra jobb idag ble jeg vitne til noe jeg synes var skikkelig smakløst og råttent gjort.

Det pleier å sitte en tiggerdame på et hjørne rett ved et lysovergangsfelt. Når jeg kom over veien så se jeg at en person spytter på denne damen som sitter der med koppen sin. Jeg ble ganske sjokkert over at noen kan finne på å gjøre noe sånt. Er kanskje naiv og litt for godtroende om folk.

Jeg skulle ønske jeg var tøffere i trynet og hadde tørt å gå bort til denne personen og spørre hva i all verden han holdt på med. Det der var unødvendig og frekt gjort av han. Hun damen sitter bare der, sier ingenting og går ikke oppi trynet til folk som visse andre tiggere.

Faen altså! Jeg ble så irritert etterhvert at jeg fulgte etter personen, måtte se hva slags person dette var. Han skulle tilfeldigvis samme vei som meg og handler på min faste butikk, så jeg gikk inn i butikken selv om jeg ikke skulle handle og så at det var en eldre sliten mann.

Hva er det som får en person til å spytte på et annet menneske? Jeg har ikke så mye til overs for disse tiggerene men jeg spytter da ikke på de!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på; Dersom det er en profesjonell tater-tigger, så spytt i vei, de velger selv om de vil være her å snylte og stjele eller ikke.

Er det en Norsk heroinist, kan man la være.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle ønske det ikke var lov å tigge. synes ikke noe om det i det hele tatt.

men jeg synes alikevel at man ikke skal spytte på andre mennesker,tigger eller ei.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på; Dersom det er en profesjonell tater-tigger, så spytt i vei, de velger selv om de vil være her å snylte og stjele eller ikke.

Er det en Norsk heroinist, kan man la være.

Da synes jeg det skal være greit å spytte på deg også. Kvalming.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på; Dersom det er en profesjonell tater-tigger, så spytt i vei, de velger selv om de vil være her å snylte og stjele eller ikke.

Er det en Norsk heroinist, kan man la være.

Så du synes det er greit å spytte på andre folk? Det kom kanskje ikke så tydelig frem i innlegget mitt men det så ut som han hørte til miljøet i parken(narko), så synes ikke han er noe bedre.

Uansett, som Gjesten sa; man spytter ikke på andre mennesker.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man spytter ikke på andre mennesker. Punktum.

Men hvis det er en profesjonell tigger da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grapefrukt

Har vi plutselig havnet tilbake i tid med en rangordning hvor det er greit å gå løs på de som er svakere enn oss ved å SPYTTE på dem?

Det å spytte på et menneske, tigger eller ei, er så ubeskrivelig smakløst at jeg har ikke ord.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grapefrukt

Men hvis det er en profesjonell tigger da?

Så alle mennesker som gjør noe vi ikke liker, de har vi plutselig lov til å spytte på?

Er du født uten evne til å oppføre deg, eller er du bare en idiot?

Endret av grapefrukt
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en by jeg bodde i før var det ikke lov å spytte på gata engang...begrunnelsen var at det kom flekker på asfalten :fnise:

Men det sier mye om mennesker som synes det er greit å spytte på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på; Dersom det er en profesjonell tater-tigger, så spytt i vei, de velger selv om de vil være her å snylte og stjele eller ikke.

Er det en Norsk heroinist, kan man la være.

LITT enig i det du sier.. Nei, jeg synes ikke det er rett å spytte på noen som helst. Men når det gjelder den gjengen der så er det vel en grunn til at noen kanskje føler for å spytte på de! Sier ikke at det er rett, men jeg kan til en viss grad forstå det.

Når jeg ser de "organiserte" tiggerne gir jeg de bare et stygt blikk, men ser jeg en ærlig tigger får jeg lyst til å gi han alt liksom..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det er en profesjonell tigger da?

Då kan ein vel oversjå vedkomande. Tiggaren blir då verken meir eller mindre fattig/snyltande/plagsam/irriterande/stygg av å bli spytta på.

Eg trur for øvrig ikkje at spyttaren oppnår det vedkomande vil med å spytte på ein tiggar. Eg går ut ifrå at ønsket er å nedverdige tiggaren, og å vise tiggaren at han/ho ikkje er velkomen. Det som skjer er det motsette: Andre folk får sympati med tiggaren, og føler avsky mot spyttaren. Så lite akseptert er det å spytte på nokon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grapefrukt

LITT enig i det du sier.. Nei, jeg synes ikke det er rett å spytte på noen som helst. Men når det gjelder den gjengen der så er det vel en grunn til at noen kanskje føler for å spytte på de! Sier ikke at det er rett, men jeg kan til en viss grad forstå det.

Når jeg ser de "organiserte" tiggerne gir jeg de bare et stygt blikk, men ser jeg en ærlig tigger får jeg lyst til å gi han alt liksom..

Man spytter ikke på mennesker man ikke er enig med. Hvis du er i et møte og det i en diskusjon er en annen der som sier eller gjør noe du mener er feil, spytter du på vedkommende?

Det er lov å være uenige i handlinger og meninger, men det å spytte på noen viser til et kunnskapsnivå som er så lavt at man bør lure på om vedkommende i det hele tatt fullførte barnehagen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvis det er en profesjonell tigger da?

Så du har som vane å spytte på folk som velger å gjøre noe du ikke liker???

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man spytter ikke på mennesker man ikke er enig med. Hvis du er i et møte og det i en diskusjon er en annen der som sier eller gjør noe du mener er feil, spytter du på vedkommende?

Det er lov å være uenige i handlinger og meninger, men det å spytte på noen viser til et kunnskapsnivå som er så lavt at man bør lure på om vedkommende i det hele tatt fullførte barnehagen.

Nei, som sagt så synes jeg det å spytte på folk er en uting, men jeg kan forstå at noen FØLER for å gjøre det mot de sleipe tiggerne. Det er greit å ha lyst til å gjøre det, men ikke å faktisk gjennomføre det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan spytte på de som gir penger til Øst-Europatiggere.

Men nei, egentlig ikke. Spytting er nasty. Det er noe av det mest nedverdigende man kan gjøre som ikke involverer vold og trusler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner tankegangen til Challenger. Det er veldig lite politisk korrekt å innrømme det, men jeg gjør faktisk det.

Jeg har dog aldri spyttet på noen, og kommer heller aldri til å gjøre det.

Ser man bort fra at det er respektløst å spytte på folk, så er det også strategisk uklokt å spytte på dem dersom man håper at dette vil få dem til å dra. For de tar neppe skrekken av noen spyttklyser.

Derimot får de oppmerksomhet, og den offerrollen de søker. Barmhjertige samkaritanere som ser opptrinnet kan tilby seg å kjøpe mat til sigøyneren, og andre gir en ekstra slant penger for å vise at ikke alle nordmenn er slik, men at flesteparten er vennlige og gavmilde.

Og vips, så har de fått en offerrolle, samt penger og mat.

Vi har allerede sigøyere som later som de er handikappede for å vekke medynk og dra penger, snart får vi vel sigøynere som spytter på andre sigøynere for å hjelpe dem å tjene penger, og så bytter de på å spytte på hverandre. Hvem vet? De er oppfinnsomme, og man tjener på å være spyttebakke. Det beviser denne tråden. ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man spytter ikke på noen. Aldri. Ikke under noen omstendighet. Uansett hva de gjør eller hvordan de ser ut. Man spytter ikke!

:heks:

Endret av Brunhilde
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grapefrukt

Nei, som sagt så synes jeg det å spytte på folk er en uting, men jeg kan forstå at noen FØLER for å gjøre det mot de sleipe tiggerne. Det er greit å ha lyst til å gjøre det, men ikke å faktisk gjennomføre det!

I mine øyne er det ikke greit å ha lyst til å gjøre det, men det sier jo noe om hva slags oppdragelse man har hatt. Skal man begynne å oppføre seg sånn mot de man ikke liker eller rettferdiggjøre tankegangen, så er vi jo tilbake på et modenhetsnivå som ikke hører hjemme noe sted.

Endret av grapefrukt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...