Gå til innhold

Kjøreopplæring med automat


Kelsey

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om kjøreskoler i eller rundt Oslo hvor man kan ta kjøretimer med bil med automatgir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for å spore av, men jeg bare spørre deg om noe:

Hvorfor vil du kjøre opp/øvelseskjøre i bil med automatgir?

Dette gir jo (om jeg ikke husker feil) begrensninger på førerkortet ditt når du har fått kjørt opp. Jeg mener nemlig at de som har kjørt opp med automat-gir ikke "har lov" til å kjøre bil med manuell giring.

Og det er jo litt "leit"....

Så når en uansett skal lære seg å kjøre, så hvorfor ikke kjøre med manuell-girkasse, så kan du heller velge etterpå om du vil ha en bil med automat eller manuell giring.

Men alikevell, det er jo ditt valg, og jeg skla ikke legge meg opp i det.

Og desverre, jeg er trønder så jeg vet ikke om noen kjøreskoler i Oslo-området. :wink:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk ikke det er mulig å få kjøre med automatgir hvis man ikke har en spesiell grunn til det, man må i så fall søke og slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nok ikke hjelpe deg med hvilke kjøreskoler du skal velge, men uansett bør du sjekke denne linken her http://www.dinside.no/php/art.php?id=8830

Ellers ville jeg også anbefale deg å kjøre med vanlig gir, som nevnt her så blir det begrenset hvilke biler du kan kjøre hvis du tar førerkort med automatgir. Og det er ikke vanskelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok aldri kjørt opp i Norge med automat, nettopp pga begrensningene det gir. Men jeg skal snart til USA som au pair og der vil jeg antageligvis få i oppgave å kjøre barna til aktiviteter ol. Jeg har ikke det norske førerkortet, bare et amerikanskt et (kjørte opp med automat, men gjelder for manuell også) og det er derfor lenge siden jeg har kjørt forrige gang. Vil derfor friske opp kunnskapen min og da kan jeg like gjerne kjøre med en automat, siden jeg ganske sikkert vil bruke det i USA.

Ble litt rotete, men får håpe dere skjønte hva jeg mente :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da forstå jeg litt bedre ;)

Aner ikke noe om kjøreskoler i Oslo jeg, men lykke til på jakten. Og som au pair i USA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...