Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mange år en man før du synes h*n er gammel? Og synes du at gamle (hvor gammel?) ikke skal kle seg ungdommelig, f.eks i trange jeans, segge bukser ol?

Hvordan skal 40 og 50 åringer kle seg? Er det gammelt? Fint hvis du oppgir hvor gammel du er du som svarer, og om du er kvinne eller mann.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

En person over 60 år vil jeg si begynner å dra på årene, men ikke gammel før man har passert 70 kanskje. Synes d er et vidt begrep, da jeg hadde ei bestemor som ble nesten 93 og ei som ble 94 år. En av mine oldefedre ble nesten 100 år, da kan man trygt si at man er gammel ;) Hvordan man kler seg kommer an på tid, sted og hvordan man føler seg i hodet... Selv er jeg midt mellom 40 og 50, er jeg heldig har jeg noen år igjen av livet mitt!

Gjest Gjest
Skrevet

En person over 60 år vil jeg si begynner å dra på årene, men ikke gammel før man har passert 70 kanskje. Synes d er et vidt begrep, da jeg hadde ei bestemor som ble nesten 93 og ei som ble 94 år. En av mine oldefedre ble nesten 100 år, da kan man trygt si at man er gammel ;) Hvordan man kler seg kommer an på tid, sted og hvordan man føler seg i hodet... Selv er jeg midt mellom 40 og 50, er jeg heldig har jeg noen år igjen av livet mitt!

Er forresten kvinne ;)

Skrevet

Enig :) Men jeg tror kanskje 20 åringer ser på de over 40 som veldig gamle?

AnonymBruker
Skrevet

Dette er utrolig typiske plagg min mor (som er over 50 men under 60) ville gått med. Hun er ung til sinns og er i besittelse av en flott kropp og holdning, men lever i takt med sin egen alder. Prøver aldri å "være yngre enn hun er".

Bluse fra Indiska

Kjole fra Indiska

Tror ikke man blir gammel før man begynner å uttrykke det selv. Har sett utmattede småbarnsmødre som ser ut - og oppfører seg - som om de er eldre enn mine sprekeste pasienter ved demensavdelingen hvor jeg jobber :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange år en man før du synes h*n er gammel? Og synes du at gamle (hvor gammel?) ikke skal kle seg ungdommelig, f.eks i trange jeans, segge bukser ol?

Hvordan skal 40 og 50 åringer kle seg? Er det gammelt? Fint hvis du oppgir hvor gammel du er du som svarer, og om du er kvinne eller mann.

Ja,hva er gammelt? Seggebukse? Syns ikke de passer uansett alder. Ser 13 åringer går i de en periode,men etter den alderen er de ut.

Jeg ser 40 åringer kler seg som de skulle vært kjerringer fra 30 tallet,og jeg ser 70 åringer som er stilig.

Min mor på 75 kler seg klassisk. Friske farver,klær med snitt. Hun ser ungdommelig ut. Mange 40 åringer når henne ikke til knærne engang.

Hvorfor skal man tenke gammel?når det er snakk om klær?

For min egen del(45) så kjøper jeg aldri klær på kjedebutikker der alle klær skal passe alle. De er som oftest uten skikkelig snitt og kvalitet. De er litt dyrere de jeg kjøper,men så holder de mye lengre også.

Eks. t-shirter fra kjeder. Dvaske etter vask. Uten snitt. Da legger jeg i noen kroner og får noe skikkelig,og de varer mere en en sesong.

Skrevet

Dette er utrolig typiske plagg min mor (som er over 50 men under 60) ville gått med. Hun er ung til sinns og er i besittelse av en flott kropp og holdning, men lever i takt med sin egen alder. Prøver aldri å "være yngre enn hun er".

Bluse fra Indiska

Kjole fra Indiska

Tror ikke man blir gammel før man begynner å uttrykke det selv. Har sett utmattede småbarnsmødre som ser ut - og oppfører seg - som om de er eldre enn mine sprekeste pasienter ved demensavdelingen hvor jeg jobber :fnise:

Det var pene klær som kan se bra ut både på unge og eldre.

Jeg synes det er veldig postivt å ta vare på kropp og utseende, og være velstelt. Og jeg synes slett ikke de over 40 er "gamle" negativt betydning, men jeg synes faktisk de over 40 ikke skal gå i trange jeans selv om de er slanke og veltrente. Og heller ikke med veldig korte skjørter.

Men nå synes jeg egentlig generelt at det ikke er så fint/passende å gå i trange jeans og veldig korte skjørt uansett alder, men når man er "godt" voksen burde man være moden nok til å la være å kle seg slik. Det er mitt synspunkt og hvordan jeg selv tenker om det, men aksepterer selvføgelig, og synes det er helt greit at andre ikke tenker sånn, og at 40 + åringer vil kle seg med stramme bukser, korte stramme skjørt, og med dypt utringende topper. Dem om det :)

AnonymBruker
Skrevet

Gammel er jo et relativt begrep. Og man trenger ikke slutte å kle seg ungdommelig selv om man ikke lenger er ungdom.

Mann, 26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bluse fra Indiska

Kjole fra Indiska

Kjolen er ok,men blusen har ikke min mor på 70 villet prøvdd engang. En fasong som du typisk blir kjerring i. Det er slike bluser du ser i Uk på både unge og gamle,uansett fasong

Skrevet

Kjolen er ok,men blusen har ikke min mor på 70 villet prøvdd engang. En fasong som du typisk blir kjerring i. Det er slike bluser du ser i Uk på både unge og gamle,uansett fasong

Tildels enig, men det kommer an på hvordam man ser ut. Er man slank og høy synes jeg de blusene kan være flotte

Skrevet

Jeg er "gammel" (40 +++). Og det faktisk noen ganger litt vanskelig å kjøpe klær. Når jeg ser på sesong-motene, synes jeg det er masse fint og må jobbe litt med å tenke over hva jeg er for gammel til.

Det verste med å bli "gammel" er jo at mye av innsiden er som før ;-)

Glemmer ofte at jeg er "gammel". Og at jeg derfor bør sitte pent i sofaen og ikke spille altfor høy musikk når jeg kjører bil med halvåpne vinduer..

Jeg går fremdeles i forholdsvis korte skjørt og kjoler (midt på låret), og trange jeans. Og utringet hvis jeg føler for det. Og har forholdsvis langt hår (har sett i andre tråder her at mange synes det er fy-fy at gamle damer har langt hår)

Men jeg forsiktig med visse farger, f.eks. rosa. Og med sammensetningen av antrekket. Jeg så en dame på min egen alder på Coop i helgen; kledd i supertrange blekete jeans, stiletthæler og rosa "Hello Kitty" genser..... Ikke direkte lekkert, nei.

AnonymBruker
Skrevet

Synes man bør begynne å kle seg voksent ved 20-25 årsalder, men ungdommelig kan man jo alltid være. Kommer ann på hvordan kropp man har. Bruk klær som sitter fint på kroppen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 44.

Kler meg aldri i lårkorte skjørt, men gjerne i skjørt og kjoler som går til kneet. Unntatt på stranda, med f.eks en strandkjole...den kan fint være kort. Har fortsatt pene og veltrente ben :)

Ellers kan jeg kle meg i en trange, bootcut jeans. Helst mørke. Synes de er flotte på damer i alle aldre. Kan også vise kløft, men ikke FOR mye.

Bruker helst singletter under skjorter, bluser og gensere med utringning/knapping.

Tror stilen min er ganske klassisk...det er en stil som passer til alle aldre.

De klærne i linkene fra Indiska, er ikke noe jeg ville hatt. Altfor "skrikende". Liker best litt dusere farger og mindre mønster.

Jeg går aldri med stiletthæler, det klarer jeg ikke. Men litt hæl liker jeg. Er glad i sandaler og boots, men liker ikke pumps.

Liker en litt røff, men samtidig klassisk stil.

Døtrene mine låner gjerne mine klær og sko. Eller overtar/arver. Det er MYE som har havnet i skapene deres. Og det er ikke fordi jeg kler meg for ungt, men fordi både eldre og unge liker klærne mine. Har alltid fått mange komplimenter for stilen min, både fra folk på min alder, eldre og yngre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...