Gå til innhold

Blodtrykk på 190/200

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å ha et så høyt undertrykk??

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

mål det på nytt og oppsøk lege, det trykket der er IKKE normalt.

Men ja, det er mulig å ha et så høyt undertrykk, men det er alt annet enn normalt.

Endret av Betty2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis detter er realistiske mål, kontakt lege med en gang.

AnonymBruker
Skrevet

Når man måler blodtrykk... Er det sånn at man skal ta det opp til 200, og deretter se hvor det "stopper" når det går nedover??? Er 120 over 200 normalt liksom??

AnonymBruker
Skrevet

Til Ts;

Har du så høyt BT, så kontakt lege snarest!

Når man måler BT manuelt, så pumper man opp ganske høyt. I stetoskopet så hører man at det synker raskt, deretter hører en hjerteslag, og det er det systoliske trykket som måler det høyeste trykket (når hjertet trekker seg sammen), når det slutter å "slå" så hører man det diastoliske trykket, dvs det lave. Normalt BT for et voksent menneske er 120/80, men det kan variere.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke mulig å ha blodtrykk på 190/200. Overtrykket kan ikke være høyere enn undertrykket.

AnonymBruker
Skrevet

Overtrykket kan ikke være lavere enn undertrykket, mente jeg selvsagt...

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke meg som har dette, men en annen. Hun ble sendt hjem med blodfortynnende.

Hun sa at dette var trykket hennes, men jeg trodde man nesten var død ved et slikt trykk?

TS.

AnonymBruker
Skrevet

Tipper hun hadde 190/100, og ikke 200 diastolisk. Det har jeg aldri hørt om er mulig (altså diastolisk trykk, "undertrykket"), og du vil aldri bli sendt hjem med et slikt trykk.

AnonymBruker
Skrevet

Tipper hun hadde 190/100, og ikke 200 diastolisk. Det har jeg aldri hørt om er mulig (altså diastolisk trykk, "undertrykket"), og du vil aldri bli sendt hjem med et slikt trykk.

Vel, det er det norske helsevesenet vi prater om her -.-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...