Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en datter på snart 3 år som har fått påvist Cøliaki på blodprøve.

Fikk beskjed om at vi henvises videre til barnelege og videre utredning på sykehus med biopsi.

noen som vet hvor lang tid dette kan ta?? Syns det er helt forferdelig å vente med tanke på at vi ikke kan starte på glutenfritt før alt er ferdig dokumentert.

Setter stor pris på tilbakemeldinger og tips og råd. :goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en datter på snart 3 år som har fått påvist Cøliaki på blodprøve.

Fikk beskjed om at vi henvises videre til barnelege og videre utredning på sykehus med biopsi.

noen som vet hvor lang tid dette kan ta?? Syns det er helt forferdelig å vente med tanke på at vi ikke kan starte på glutenfritt før alt er ferdig dokumentert.

Setter stor pris på tilbakemeldinger og tips og råd. :goodbye:

Jeg måtte vente 1-2 mnd fra jeg fikk svar på blodprøve(tok blodprøve hos balderklinikken, da det ikke var utslag hos fastlegen)

til jeg fikk tatt gastroskopi på sykehuset. Legen min på balderklinikken sendte henvisning til sykehuset om å ta gastroskopi med en gang han fikk blodprøveresultatene.

Det var mange lange uker mens jeg spiste gluten til det tøt ut av ørene mine. Gledet meg til å slutte med gluten og å begynne med det nye livet mitt! :)

Med en gang jeg var ferdig med gastroskopien begynte jeg på glutenfri kost, og det var hærlig, det! Merket forandringene ganske fort. Følte meg pltuselig frisk og opplagt, og det var som et slør som ble fjernet for øynene mine.

Det er bra dere oppdaget det i tidlig alder, for mange oppdager det ikke før i voksen alder, og sliter mye frem til det blir oppdaget.

Alle pasienter blir tatt fortløpende, men ventetiden varierer fra noen uker til et par mnd. Det spørs hvor stor pågang det er.

Skrevet

Hei Bølle. :-)

Takk for raskt svar. En blir så usikker og bekymra. EN vil jo kun det beste for barna, derfor vanskelig nå og ikke kunne gi henne glutenfri mat. Hun har trøblet lenge og det har vært mye frem og tilbake om hva det kunne være, men endelig er vi ferdige, nå er det bare siste innspurt...

Flott å lese om at det går så bra å leve med og at det virkelig hjelper. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...