Rudabe Skrevet 20. mars 2012 #1 Skrevet 20. mars 2012 Hei! jeg driver og jobber med å gå ned i vekt. Jeg får ikke gjort så veldig mye trening, men jeg går litt her og der i blant! Jeg spiste dette før: Morgen: Honning Korn, choco chips, eller lignende. Midt i mellom; oftest god morgen eller sjokolade Lunsj; 2 brødskiver med forskjellig pålegg. kanskje en liten sjokolade. Middag: spiste forskjellige retter, men fullmettet Kveld: Rester fra middagen. Etter at jeg bestemte meg for å gå ned, har jeg spiste slikt i ca. 2 uker, er det bra? Hva bør jeg fjerne eller leggetil?!! Jeg spiser dette daglig: Morgen; spiser 2 - 3 frukt, kanskje en kopp kaffe eller te. Midt i mellom; frukt eller "små sulten" Lunsj: 2 brødskiver med oftest kremost, og iste eller juice ved siden av. Middag; spiser jeg forskjellige retter, det varierer for hver dag. Jeg spiser slik at jeg er litt sulten men at jeg er mett. Kveld; kopp kaffe eller te, kanskje "en liten middag"(rester fra middagen). Jeg må gå ned i vekt ca. 2 -3 kg innen 4 uker... Vil dette hjelpe?!!
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #2 Skrevet 20. mars 2012 Jeg syns kanskje det ser litt lite ut. Ville iallefall byttet ut frukten med en posjon havregryn e.l. til frokost.
jie-jie Skrevet 20. mars 2012 #3 Skrevet 20. mars 2012 Nei det tror jeg ikke. For det første må du trene, enten du vil eller ikke. For det andre er det mye sukker i frukt. Sunt sukker, men du kan ikke gafle i deg frukt etter frukt. Maks 3 om dagen. Iste inneholder unødvendig mye sukker, så hold deg til vanlig te med sitrondråper eller suketter. Spis så lite ost som mulig. Kutt ut smør (eller bruk veldig lite på skiva) og margarin. Til steking kan du bruke olje. Jeg ville byttet ut morgenfrukten med en skive med egg eller to knekkebrød med magert pålegg og tatt 1 frukt som mellommåltid. Middagen bør inneholde mye grønnsaker og fisk/skalldyr/kylling. Jeg ville også ha spist en skive eller to knekkebrød til kvelds, med magert pålegg, eller en frukt nr. 2. Husk at om du blir sulten mellom alle disse måltidene kan du spise grønnsaker, f.eks en gulrot.
Honeydew Skrevet 20. mars 2012 #4 Skrevet 20. mars 2012 Dropp juicen/isteen og drikk vann i stedet! Det er mitt viktigste tips. Kalorier i flytende form er generelt noe man bør unngå - det er like mange kalorier i et glass juice/iste som i en stor kyllingfilet! Og jeg trenger vel ikke si at det metter mye mindre. Ville også prøvd å legge inn litt mer proteiner. Noe kjøttpålegg i stedet for kremost (magert, feks skinke, hamburgerrygg). Tipper også at du ofte vil bli fort sulten igjen av den frokosten. Jeg spiser ofte Tine JA vaniljeyoughurt med Fitness fullkorn. Godt, relativt kalorifattig, og mettende Ellers er havregrøt en vinner, eller omelett etc (er allergisk mot egg, så har ikke så mange forslag der selv). Middagen er også viktig. Unngå mye fett, bruk rent kjøtt/fisk/karbonadedeig/kyllingkjøttdeig og mye grønnsaker
Gjest Mildrid Skrevet 20. mars 2012 #5 Skrevet 20. mars 2012 Jeg ville kuttet i frukt og søt drikke og heller spist skikkelig mat som metter.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2012 #6 Skrevet 20. mars 2012 Vil anbefale noe alá dette: Frokost: Mager kesam med noen spiseskjeer cottage cheese i. Ha på kanel, eple, druer, bringebær, blåbær eller annen frukt/bær. Eller lag en mettende smoothie av Yoghurt naturell, litt appelsinjuice, frosne jordbær og bringebær, en banan, noen spiseskjeer cottage cheese, en neve havregryn eller to. Ha evt. i litt honning. Lunsj: Salat med grillet kylling, eple, valnøtter, noen tørkede tranebær og litt balsamico. Evt. en skive 100% grovt brød ved siden av (nøttene metter veldig). Middag: fugl,fisk,kjøtt med masse grønnsaker. Kvelds: smoothie eller noen knekkebrød. Lykke til!
Rudabe Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 20. mars 2012 Nei det tror jeg ikke. For det første må du trene, enten du vil eller ikke. For det andre er det mye sukker i frukt. Sunt sukker, men du kan ikke gafle i deg frukt etter frukt. Maks 3 om dagen. Iste inneholder unødvendig mye sukker, så hold deg til vanlig te med sitrondråper eller suketter. Spis så lite ost som mulig. Kutt ut smør (eller bruk veldig lite på skiva) og margarin. Til steking kan du bruke olje. Jeg ville byttet ut morgenfrukten med en skive med egg eller to knekkebrød med magert pålegg og tatt 1 frukt som mellommåltid. Middagen bør inneholde mye grønnsaker og fisk/skalldyr/kylling. Jeg ville også ha spist en skive eller to knekkebrød til kvelds, med magert pålegg, eller en frukt nr. 2. Husk at om du blir sulten mellom alle disse måltidene kan du spise grønnsaker, f.eks en gulrot. Det blir litt vanskelig med trening for meg, jeg er veldig opptatt med jobb og studier. Jeg går ned til tbanestasjonen hver dag. ca. 10 min å gå. Jeg går tilbake også. Jeg går så mye som mulig, ikke benytte buss på små strekninger etc...
Rudabe Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #8 Skrevet 20. mars 2012 Dropp juicen/isteen og drikk vann i stedet! Det er mitt viktigste tips. Kalorier i flytende form er generelt noe man bør unngå - det er like mange kalorier i et glass juice/iste som i en stor kyllingfilet! Og jeg trenger vel ikke si at det metter mye mindre. Ville også prøvd å legge inn litt mer proteiner. Noe kjøttpålegg i stedet for kremost (magert, feks skinke, hamburgerrygg). Tipper også at du ofte vil bli fort sulten igjen av den frokosten. Jeg spiser ofte Tine JA vaniljeyoughurt med Fitness fullkorn. Godt, relativt kalorifattig, og mettende Ellers er havregrøt en vinner, eller omelett etc (er allergisk mot egg, så har ikke så mange forslag der selv). Middagen er også viktig. Unngå mye fett, bruk rent kjøtt/fisk/karbonadedeig/kyllingkjøttdeig og mye grønnsaker Takk! Skal endre på det.. håper det hjelper!!! OHHHH... må gå ned i vekt innen 4 uker!!!
jie-jie Skrevet 20. mars 2012 #9 Skrevet 20. mars 2012 Det blir litt vanskelig med trening for meg, jeg er veldig opptatt med jobb og studier. Jeg går ned til tbanestasjonen hver dag. ca. 10 min å gå. Jeg går tilbake også. Jeg går så mye som mulig, ikke benytte buss på små strekninger etc... Rask gange, småøvelser hjemme? Det går alltids an å presse inn litt øvelser.
Rudabe Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #10 Skrevet 20. mars 2012 Vil anbefale noe alá dette: Frokost: Mager kesam med noen spiseskjeer cottage cheese i. Ha på kanel, eple, druer, bringebær, blåbær eller annen frukt/bær. Eller lag en mettende smoothie av Yoghurt naturell, litt appelsinjuice, frosne jordbær og bringebær, en banan, noen spiseskjeer cottage cheese, en neve havregryn eller to. Ha evt. i litt honning. Lunsj: Salat med grillet kylling, eple, valnøtter, noen tørkede tranebær og litt balsamico. Evt. en skive 100% grovt brød ved siden av (nøttene metter veldig). Middag: fugl,fisk,kjøtt med masse grønnsaker. Kvelds: smoothie eller noen knekkebrød. Lykke til! Takk, får prøve det ogsåå! det er veldig stressende når jeg bare har 4 uker til å gå ned på!! ;(
Rudabe Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #11 Skrevet 20. mars 2012 Rask gange, småøvelser hjemme? Det går alltids an å presse inn litt øvelser. Kan vel presse inn 30 minutter sykling eller løping på tredemøllen vil det hjelpe?!!
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #12 Skrevet 20. mars 2012 Det blir litt vanskelig med trening for meg, jeg er veldig opptatt med jobb og studier. Jeg går ned til tbanestasjonen hver dag. ca. 10 min å gå. Jeg går tilbake også. Jeg går så mye som mulig, ikke benytte buss på små strekninger etc... Det har jeg veldig vanskelig for å tro. Tror heller det er du som ikke prioriterer slik at du har tid til å trene. Men hvis du skal gå som trening så bør du hvertfall bli litt svett.
Gjest RompeRusk Skrevet 20. mars 2012 #13 Skrevet 20. mars 2012 Har du tid til å sitte å diskutere kosthold på KG, har du jaggu tid til å trene også
Rudabe Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #14 Skrevet 20. mars 2012 Har du tid til å sitte å diskutere kosthold på KG, har du jaggu tid til å trene også haha.. Morsomt! Jaa.. kanskje jeg bør trene og være på KG sammen
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #15 Skrevet 20. mars 2012 Nei det tror jeg ikke. For det første må du trene, enten du vil eller ikke. For det andre er det mye sukker i frukt. Sunt sukker, men du kan ikke gafle i deg frukt etter frukt. Maks 3 om dagen. Iste inneholder unødvendig mye sukker, så hold deg til vanlig te med sitrondråper eller suketter. Spis så lite ost som mulig. Kutt ut smør (eller bruk veldig lite på skiva) og margarin. Til steking kan du bruke olje. Jeg ville byttet ut morgenfrukten med en skive med egg eller to knekkebrød med magert pålegg og tatt 1 frukt som mellommåltid. Middagen bør inneholde mye grønnsaker og fisk/skalldyr/kylling. Jeg ville også ha spist en skive eller to knekkebrød til kvelds, med magert pålegg, eller en frukt nr. 2. Husk at om du blir sulten mellom alle disse måltidene kan du spise grønnsaker, f.eks en gulrot. Man MÅ ikke trene nei, jeg har gått ned over 10kg ved å legge om kostholdet.
Rudabe Skrevet 9. april 2012 Forfatter #16 Skrevet 9. april 2012 Man MÅ ikke trene nei, jeg har gått ned over 10kg ved å legge om kostholdet. Hvordan var kostholdet ditt da?! eller hvordan gikk du ned da?!!
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #17 Skrevet 9. april 2012 Jeg la om kostholdet mitt for to uker siden og har gått ned 3 kg. Jeg ligger på ca 1200 kcal pr dag.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #18 Skrevet 9. april 2012 Jeg la om kostholdet mitt for to uker siden og har gått ned 3 kg. Jeg ligger på ca 1200 kcal pr dag. Det er fordi muskelmassen forsvinner når du spiser så lite, resultatet er dvask kropp og lavere forbrenning, da det er muskler som brenner fett. I tillegg skyldes nok noe av vektnedgangen at man mister væske i det man begynner å slanke seg, kroppen binder mindre vann.
Athene Skrevet 9. april 2012 #19 Skrevet 9. april 2012 Det blir litt vanskelig med trening for meg, jeg er veldig opptatt med jobb og studier. Jeg går ned til tbanestasjonen hver dag. ca. 10 min å gå. Jeg går tilbake også. Jeg går så mye som mulig, ikke benytte buss på små strekninger etc... Enig i de som skriver at trening er kjempeviktig. Ikke bare for å gå ned lettere, men også for å få en strammere og finere kropp enn om man kun går ned ved å spise mindre. Alle rekker å trene, det handler kun om prioriteringer. Jeg har i perioder jobbet 10-12 timersdager samtidig som jeg har tatt en mastergrad på fritiden. Trene gjorde jeg likevel. Ofte stod jeg opp tidlig og løp en time før jobb, eller jeg stakk av en times tid i lunsjpausen for en halvtime på sats. I tillegg gjorde jeg Yoga og Pilates hjemme. Samt at helgene ble utnyttet til fulle, gjerne med langkjøring i 2-3 timer. Trening er mye bedre rekreasjon enn TV titting, og det tyngste er alltid å komme seg over dørterskelen, det har alltid vært min treningsfilosofi.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #20 Skrevet 9. april 2012 Det er fordi muskelmassen forsvinner når du spiser så lite, resultatet er dvask kropp og lavere forbrenning, da det er muskler som brenner fett. I tillegg skyldes nok noe av vektnedgangen at man mister væske i det man begynner å slanke seg, kroppen binder mindre vann. Jeg er ikke dvask i det hele tatt. Jeg gikk ned 2,1 kg den første uka og 900 gr den andre og jeg vet at det forsvinner mye vann i starten, ja. Jeg går 7 km hver eneste dag og er i god form. Men jeg har lav forbrenning pga lavt stoffskifte og hvis jeg skal gå ned 1/2-1 kg i uka så må jeg ligge såpass lavt i inntak. Men det er ikke uforsvalig å ligge på 1200 kcal i en perioden hvis man ikke trener hardt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå