AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #1 Skrevet 20. mars 2012 De siste to åra har jeg hatt en fastlege av "den eldre klasse", jeg har også gått to år hos psykolog som jeg ble henvist til etter en tvangsinnleggelse på psykiatrisk. Oppsummering av hendelsene for de som vil lese: Fastlegen min har ikke deltatt mye når det kommer til mine psykiske utfordringer. De siste fem årene har jeg vært vært isolert, hatt mye angst og mange depressive perioder og jeg har hatt mange forskjellige jobber men jeg klarer ikke holde meg ett sted pga mine problemer med relasjoner. Hos psykiater fikk jeg utredet diagnoser, og i epikrisen min skrev han at jeg på ingen måter var klar for jobb og at ytterligere to år med behandlig er nødvendig. Jeg måtte til fastlegen min for å få følge til NAV, da jeg ikke er i stand til å sitte alene i ett rom og forklare mine vanskeligheter. Fastlegen min sa han skulle hjelpe meg slik at jeg kunne få støtte fra NAV, og at han skulle skrive brev og ordne alt. Månedene gikk, jeg og psykiater purret på fastlegen, og etter 6måneder fikk jeg ny time hos fastlege. Han mente jeg ikke var syk nok til å komme innunder NAV, så jeg skulle skaffe meg jobb og hjelpe samfunnet. Jeg var ødelagt etter timen og fikk skikkelig angst for å dra tilbake til han.. Samboeren min skaffet meg et intervju med en psykolog speialist for å få en revurdering av min situasjon, og han kom frem til det samme som min behandler og psykiateren. Jeg har nå gått 9måneder uten penger og søkt AAP hos NAV, men trenger å ha med meg lege til samtalen. Behandleren min har permisjon og psykiateren min har ikke mulighet til å være med. Hva bør jeg legge vekt på når jeg velger ny fastlege? Har googlet en del fastleger i området, får bare opp en det står noe om, han er helt ny og har nettopp startet et legekontor her i byen, kan det være lurt å velge en nyutdannet fremfor en som har vært lenge i gamet? Kan jeg velge en annen lege enn fastlegen min? Jeg vet det er en fastlege her som har videreutdanning innen psykologi, men han har ikke plass til flere pasienter.. wow dette ble mye, men håper noen kanskje har erfaring med det samme og har noen tips til meg
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #2 Skrevet 20. mars 2012 Du her ingenting å tape ved bytte av fastlege,gjør det så fort du kan. Jeg hadde en fastlege som ikke tok psykiske problemer på alvor.Jeg Ble kjeftet på av han,men heldigvis var min mann med på rimen.Hen nektet meg å gå mer der og jeg byttet fastlege som tok meg på alvor. Er det mulig for deg å få med psukologen din til nav?? om ikke kan du ta med deg kjæresten din eller noen andre du stoler på. Masse lykke til.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #3 Skrevet 20. mars 2012 bytt lege! du kan jo spørre noen du kjenner hvilken fastlege dem bruker for du ønsker å bytte? feks familie eller noe? bytt nå med engang..du kan ringe til fastlege tlf eller gjøre det på nettet..og bytter du i dag vil du ha ny lege 1.april!
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #4 Skrevet 20. mars 2012 Tips: Hvis du er itvil om hvilken fastlege du skal velge så ringer du fastlegekontoret og snakker med kontordamene. Forklar situasjonen din og spør hvem de anbefaler for deg og som vil ta seg tid til å hjelpe deg. God bedring
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #5 Skrevet 20. mars 2012 Hvorfor må du egentlig ha med legen til NAV? Han/hun må jo uansett si både ting som taler for og imot videre AAP i sin legeerklæring til NAV ang videre støtte. I min kommune har vi en psykiatritjeneste med psykiatriske sykepleiere som hjelper til med praktiske ting som NAV etc, ofte har de jevnlige samtaler eller kontakt med pasientene også. De er ansatt i kommunen og gratis for brukerne. Kunne det vært noe? Evt en person å ha med i tillegg til legen. Og forresten, hør litt rundt som sagt over, bytt og prøv en ny lege! Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå