Gå til innhold

Passer denne sangen som "rød tråd"?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt på å kanskje bruke sangen "mitt hjerte er ditt" av Alf Prøysen som en rød tråd gjennom hele bryllupet. Dvs at sangen blir sunget i kirka (evt. på festen), det blir pyntet med hjerter, og kanskje tekstene "mitt hjerte er ditt, ditt hjerte er mitt" og "min glede er din, din glede er min" på sangheftene og innbydelser? Er det noen som har noen meninger om dette? Passer sangen i det hele tatt i et bryllup? Er veldig usikker og håper at noen kan hjelpe...8)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den blir ofte brukt i bryllup, så det er vel en grunn til det!

Skrevet

Jeg synes det hørtes koselig ut. Mye bedre enn å velge en amerikansk poplåt som noen gjør - det blir mer personlig på norsk.

Skrevet

Jeg kjenner ikke teksten til sangen, men slik du skriver det høres det kjempefint ut! En god og original ide

Skrevet

Ja, det synes jeg du godt kan! Vi har valgt From this moment on av Shania Twain som gjennomgangssang, men det er fordi den er spesiell for oss!

Skrevet
Ja' date=' det synes jeg du godt kan! Vi har valgt From this moment on av Shania Twain som gjennomgangssang, men det er fordi den er spesiell for oss![/quote']

Det er de som betyr mest; at brudeparet har et spesielt forhold til sangen! Mente ikke å rakke ned på engelskspråklige sanger....

Skrevet

Tok meg ikke nær av det..Helt i orden det :blunke:

Skrevet

Den passer kjempefint. Vi har også lyst til å ha den i kirka. Må bare overtale søstra mi til å synge...

God ide å bruke den som tema.

Skrevet
Jeg kjenner ikke teksten til sangen' date=' men slik du skriver det høres det kjempefint ut! En god og original ide[/quote']

:Nikke:

Skrevet

Jeg kjenner heller ikke teksten, hvordan går den da?

Skrevet

Det høres fint ut Hanne :blunke:

-ida- May Britt Andersen synger den også.....

Skrevet
Jeg kjenner heller ikke teksten' date=' hvordan går den da?[/quote']

Jeg fant bare den svenske orginalteksten av Nils Ferlin, den er sikkert like flott i Prøysens oversettelse. Veldig god ide som tema :)

Kärleken kommer och kärleken går,

ingen kan tyda dess lagar.

Men dej vill jag följa i vinter och vår

och alla min levnads dagar.

Mitt hjärta är ditt,

ditt hjärta är mitt

och aldrig jag lämnar det åter.

Min lycka är din,

din lycka är min

och gråten är min när du gråter.

Kärleken är så förunderligt stark,

kuvas av intet i världen.

Rosor slår ut ur den hårdaste mark

som sol över mörka gärden.

Mitt hjärta är ditt,

ditt hjärta är mitt

och aldrig jag lämnar det åter.

Min lycka är din,

din lycka är min

och gråten är min när du gråter.

Skrevet

Tusen takk for svarene! Dere har vært til god hjelp :D

Skrevet

Bra idè!

Jeg brukte også sangen til min mann!

Skrevet

Hvor får jeg tak i denne sangen?? Har sjekket på internett og platebutikker, men: fortsatt uten hell! :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...