Alma Skrevet 15. januar 2004 #1 Skrevet 15. januar 2004 Jeg har tenkt på å kanskje bruke sangen "mitt hjerte er ditt" av Alf Prøysen som en rød tråd gjennom hele bryllupet. Dvs at sangen blir sunget i kirka (evt. på festen), det blir pyntet med hjerter, og kanskje tekstene "mitt hjerte er ditt, ditt hjerte er mitt" og "min glede er din, din glede er min" på sangheftene og innbydelser? Er det noen som har noen meninger om dette? Passer sangen i det hele tatt i et bryllup? Er veldig usikker og håper at noen kan hjelpe...8)
tuji Skrevet 15. januar 2004 #2 Skrevet 15. januar 2004 Den blir ofte brukt i bryllup, så det er vel en grunn til det!
Holly Hobbie Skrevet 15. januar 2004 #3 Skrevet 15. januar 2004 Jeg synes det hørtes koselig ut. Mye bedre enn å velge en amerikansk poplåt som noen gjør - det blir mer personlig på norsk.
Loolaa Skrevet 15. januar 2004 #4 Skrevet 15. januar 2004 Jeg kjenner ikke teksten til sangen, men slik du skriver det høres det kjempefint ut! En god og original ide
April Skrevet 15. januar 2004 #5 Skrevet 15. januar 2004 Ja, det synes jeg du godt kan! Vi har valgt From this moment on av Shania Twain som gjennomgangssang, men det er fordi den er spesiell for oss!
Holly Hobbie Skrevet 15. januar 2004 #6 Skrevet 15. januar 2004 Ja' date=' det synes jeg du godt kan! Vi har valgt From this moment on av Shania Twain som gjennomgangssang, men det er fordi den er spesiell for oss![/quote'] Det er de som betyr mest; at brudeparet har et spesielt forhold til sangen! Mente ikke å rakke ned på engelskspråklige sanger....
April Skrevet 15. januar 2004 #7 Skrevet 15. januar 2004 Tok meg ikke nær av det..Helt i orden det :blunke:
Tusenogtredve Skrevet 15. januar 2004 #8 Skrevet 15. januar 2004 Den passer kjempefint. Vi har også lyst til å ha den i kirka. Må bare overtale søstra mi til å synge... God ide å bruke den som tema.
Snorkie Skrevet 15. januar 2004 #9 Skrevet 15. januar 2004 Jeg kjenner ikke teksten til sangen' date=' men slik du skriver det høres det kjempefint ut! En god og original ide[/quote']
-ida- Skrevet 15. januar 2004 #10 Skrevet 15. januar 2004 Jeg kjenner heller ikke teksten, hvordan går den da?
Gjest Tex Skrevet 16. januar 2004 #11 Skrevet 16. januar 2004 Det høres fint ut Hanne :blunke: -ida- May Britt Andersen synger den også.....
Xantippe Skrevet 16. januar 2004 #12 Skrevet 16. januar 2004 Jeg kjenner heller ikke teksten' date=' hvordan går den da?[/quote'] Jeg fant bare den svenske orginalteksten av Nils Ferlin, den er sikkert like flott i Prøysens oversettelse. Veldig god ide som tema Kärleken kommer och kärleken går, ingen kan tyda dess lagar. Men dej vill jag följa i vinter och vår och alla min levnads dagar. Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter. Min lycka är din, din lycka är min och gråten är min när du gråter. Kärleken är så förunderligt stark, kuvas av intet i världen. Rosor slår ut ur den hårdaste mark som sol över mörka gärden. Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter. Min lycka är din, din lycka är min och gråten är min när du gråter.
Alma Skrevet 16. januar 2004 Forfatter #13 Skrevet 16. januar 2004 Tusen takk for svarene! Dere har vært til god hjelp :D
smile Skrevet 16. januar 2004 #14 Skrevet 16. januar 2004 Bra idè! Jeg brukte også sangen til min mann!
Cajsa Skrevet 17. januar 2004 #15 Skrevet 17. januar 2004 Hvor får jeg tak i denne sangen?? Har sjekket på internett og platebutikker, men: fortsatt uten hell!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå