Gå til innhold

Externa's hjørne


Externa

Anbefalte innlegg

En høyst dårlig introduksjon med lite detaljer.

Helluen. Jeg har da valgt å kunne starte opp en liknende dagbok for de som er interesserte i å lese tanker og meninger fra en 18 år gammel jente som har gått igjennom en hel del saker og ting. Jeg er litt usikker på hvor dere vil at jeg skal begynne, men jeg kommer ikke til å lage en detaljert introduksjon av meg selv hvor jeg avslører navn, bosted eller likende. Dette er fordi trolig vil skrive om ting som jeg vil holde ytterst borte fra bekjente som kan få en mistanke om at jeg er meg. Hehe.

Denne "dagboken" vil altså omhandle fortiden min og hvordan den har formet meg til den personen jeg er idag. En 18 år gammel jente som er høyst sjenert, tilbaketrukken, medisinert (ADD) og til tider annerledes. For øyeblikket bor jeg på en egen leilighet, men veien til den har vært lang, hard og smertefull. Jeg er ett kjent ansikt innen barnevernet og mye av tiden min har gått til å engste meg over disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En sen vinterkveld.

Til min mors fortvilelse bruke jeg lang til før jeg ville møte verden for første gang. Hun fortalte at jeg omtrent klamret meg opp i livmoren hennes med det største ønske om å bo der i en evighet. Tilslutt så gav jeg opp kampen, og jeg ble møtt av ett rom med mange sykepleiere og leger. Jeg husker åpenbart ingenting fra disse tider.

Jeg var mammas og pappas lille fortvilelse. Jeg var helt annerledes en broren min som var stille og sosial som unggutt. Jeg var mye syk i mine yngste år. Det viste seg i etterkant at jeg hadde mye problemer med ørene mine og det ble satt igang en operasjon som ble utført uten noe problematikk.

Oppveksten min var visst stikk motsatt til broren min, jeg var en liten skrikerunge som nektet å sove, spise og var fryktelig vanskelig å få trøstet. Fra denne tiden og utover gikk ellers uten store komplikasjoner.

Barnehagen og barbie

Som barn var jeg veldig tilbaketrukken og jeg stolte sjeldent på folk. Jeg likte å være mest alene, og jeg syntes det å leke alene var det beste av alt. Vennevalgene mine viste fort hvilke typer jeg likte å leke med, jeg gikk best overens med gutter. Barbie var noe jeg overhodet ikke ville leke med, jeg digget actionman! Jeg fikk i tidlig alder en liten fetish av å klippe av håret til alle dukkene mine, men actionman var noe jeg behandlet med kjærlighet og omsorg.

Barnehagen var grei nok den, jeg er rimelig sikker på at jeg var den beste i hele barnhagen til å drikke vann uten å søle en dråpe.

På denne tiden bodde jeg med mamma, pappa, bestemor og en bror. Jeg var en vilter unge på fritiden som elsket å løpe rundt omkring, så mye at jeg faktisk gikk i søvne om natten. Tydeligvis har jeg gått ned til naboen ett par ganger. I vinteren så skulle bestemor kjøre meg til barnehagen og siden jeg bor i Norge så skal det være mest mulig isete ute. Dette endte opp med at bestemor falt ned trappen og brekte lårhalsen. Jeg ble kjørt etter til sykehuset for å være med bestemor. Jeg så hvordan sykehuset var og fikk en stor interesse i å hjelpe andre. Dette endte opp med at jeg fikk med meg noen bamser, lekesprøyter og annet "legeutstyr forbeholdt til barn". Jeg lekte veterinær i flere måneder etterpå som endte opp med at alle bamsene mine gjennomgikk store og komplisere operasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...