AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Hei! Sliter sånn veldig skal lage bacalao i helgen til 30 personer, har søkt rundt på nettet etter gode oppskrifter, men vanskelig og finne en jeg tørr hive meg ut i når det står en plass at jeg må bruke 12 kg klippfisk og 6 kilo i andre.. ovs.. Jeg trenger såårt hjelp, så om det er noen super hyggelige kokker her eller andre med erfaring med å lage bacalao til så mange som kan gi med en nøyaktig oppskrift på baccalao for 30 personer hadde jeg blitt super takknemelig!! og ja.. ser nå at jeg har tatt på meg en alt for stor oppgave
Humbug? Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 Har du stor nok kasserolle/evt. flere kasseroller, eller skal du lage i ovn?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 Har du stor nok kasserolle/evt. flere kasseroller, eller skal du lage i ovn? Man kan da ikke lage bacalao i ovn? Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg ts, men du får ha lykke til. Håper det er noen drevne bacalao-kokker her.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Man kan da ikke lage bacalao i ovn? Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg ts, men du får ha lykke til. Håper det er noen drevne bacalao-kokker her. Klart man kan! Jeg gjør alltid det, gjerne i en vid panne med glasslokk som tåler å stå i ovnen på svak varme, sånn at jeg kan sjekke i blant at det småsyder, sånn at jeg slipper å åpne ovnen unødig. Man setter ovnen på svak varme (140, kanskje, og så justere ned sånn at det ligger rett rundt kokepunktet), og så kan man la bacalaoen klare seg selv i et par timers tid.
Inx Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Satan, det er litt av en oppgave å lage mat for så mange. Håper du har et "institusjons" kjøkken
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 Har du stor nok kasserolle/evt. flere kasseroller, eller skal du lage i ovn? tenkte å bruke ovn
Gjest navnelapp Skrevet 19. mars 2012 #7 Skrevet 19. mars 2012 Berekn ca. 100 g tørr fisk eller 150 g utvatna fisk per person. Eg ville definitivt gått for den frosne, ferdig utvatna. Bortsett frå det bør du ha 150 g potet per person, 75-100 g løk per person, ein boks knuste tomatar per to personar og viss du finst tyrkisk grilla paprika, ha ca. 50 g av det per person oppi og. Vent med å salte til heilt til slutt, men la nokre heile chiliar (3-4 stykke, utan frø og hinner) koke med. Lag det gjerne i omn, har du tilgang til ein skikkeleg stor omn og djupe stokjøkkenbakkar er det den enklaste måten å gjere det på. Dekk til og la det heile godgjere seg nokre timar.
Gjest navnelapp Skrevet 19. mars 2012 #8 Skrevet 19. mars 2012 -Og den bør stå meir enn to timar som ein seier over her, det tek lang tid å gjennombake så store mengder. Kva slags kjøkken og utstyr har du tilgang til? Har du berre eit vanleg kjøkken, eller har du eit med fleire steikeomnar?
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #9 Skrevet 20. mars 2012 -Og den bør stå meir enn to timar som ein seier over her, det tek lang tid å gjennombake så store mengder. Kva slags kjøkken og utstyr har du tilgang til? Har du berre eit vanleg kjøkken, eller har du eit med fleire steikeomnar? har tilgang til et større kjøkken med koveksjons ovn. Ovnen er dog ikke så veldig stor, men der er og en vanlig stekeovn. Tenkte å lage i bakker.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #10 Skrevet 20. mars 2012 Berekn ca. 100 g tørr fisk eller 150 g utvatna fisk per person. Eg ville definitivt gått for den frosne, ferdig utvatna. Bortsett frå det bør du ha 150 g potet per person, 75-100 g løk per person, ein boks knuste tomatar per to personar og viss du finst tyrkisk grilla paprika, ha ca. 50 g av det per person oppi og. Vent med å salte til heilt til slutt, men la nokre heile chiliar (3-4 stykke, utan frø og hinner) koke med. Lag det gjerne i omn, har du tilgang til ein skikkeleg stor omn og djupe stokjøkkenbakkar er det den enklaste måten å gjere det på. Dekk til og la det heile godgjere seg nokre timar. Oki :)hadde tenkt å bruke pimientos sånne syltede, hvor mange glass tror du jeg vil trenge av det? Hva med tomatpure og hvitløk? På forhånd tuuusen takk!! :-)
Gjest navnelapp Skrevet 21. mars 2012 #11 Skrevet 21. mars 2012 Oki :)hadde tenkt å bruke pimientos sånne syltede, hvor mange glass tror du jeg vil trenge av det? Hva med tomatpure og hvitløk? På forhånd tuuusen takk!! :-) Ta utgangspunkt i nettovekt /drenert vekt, og berekn 100 g pimientos per person. Pass på at det heile er fuktig heile tida, det må ikkje bli for tørt.
Gjest navnelapp Skrevet 21. mars 2012 #12 Skrevet 21. mars 2012 (endret) Sletta, dobbelpost. Endret 21. mars 2012 av Alt godt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå