AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Som tittelen og undertittelen sier: kan jeg steke og spise kyllingbryst som jeg tinte natt til fredag i dag? Trenger svar fort, for jeg er SULTEN!!! Kyllingbrystet har forresten ikke blitt stekt eller tilberedt før. Takk på forhånd
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 Har det ligget ute siden fredag eller tinte du det i kjøleskap?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 det kan ikke vi vite. Det kommer jo også bl.a. på hvor gammelt det var da det ble frosset, hvor lenge det lå i fryseren og hvordan det har blitt oppbevart etter at det tinte. Men hvorfor sjekker du det ikke selv? Lukter det ikke dårlig, så er det sannsynligvis ikke dårlig. Salmonella er så godt som ikke-eksisterende i Norge, men om du passer på å varmebehandle kjøttet ordentlig er heller ikke det et problem.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 TS her. Kyllingbrystet lå og tinte i romtemperatur fra jeg dro på jobb til jeg kom hjem (ca fra 8 til 3). Etter at jeg kom hjem la jeg den inn i kjøleskapet. Burde det gå bra? Takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Lukt på det.nesen vet ofte om det er blitt dårlig eller ikke.viss du er i tvil.skjer av en bit,stek det..smaker det rart,.så kast det
Monica1968 Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 Dersom det lukter normalt, er det ikke bedervet, og kan trygt spises.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå