AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 I 2 dager har jeg hatt fryktelig mageknip. Trodde intill i dag at det var forstoppelse, men siden jeg har både gjort "nr 2" og oppkast i dag, kan det umulig være det.. Knipet sitter i mellomgulvet, det er nesten som om det brenner. Jeg er også plaget av sure oppstøt med jevne mellomrom.. Er det noen som har opplevd dette, eller har noe erfaring??
Moscato Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 Det første som poppar opp i mitt hovud er magesår. Uansett er det verd å ta ein prat med legen.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 Det første som poppar opp i mitt hovud er magesår. Uansett er det verd å ta ein prat med legen. Ts her. Det er det jeg tenkte også.. Uff.. Men takk for "bryderiet"
sophieee Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 første jeg tenker på er magesår, magekattar eller (hvis du er veldig oppblåst og kvalm ) noe med blindtarmen! håper det ordner seg for deg! 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Ts her: Jeg trodde at magesår får du hvis man spiser mye sterk mat, fet mat og generelt usunn mat. Nå har ikke jeg verdens beste kosthold, men jeg er bevist på hva jeg spiser. Mye grønt, lite blandingsproduter, mye fisk osv.. Men jeg har drukket eplejuice, ikke fra konsentrat, men sånne 3l du får kjøpt. Ett glass hver dag. Men måtte blande med litt vann for halsen snurpet seg sammen.. Litt for mye syrke ble det, så nå er det 50/50 med vann. Jeg drikker eplejuice sammen med kosttilskudd hver morgen, derfor.. Kan det være nok?
Moscato Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 Ts her: Jeg trodde at magesår får du hvis man spiser mye sterk mat, fet mat og generelt usunn mat. Nå har ikke jeg verdens beste kosthold, men jeg er bevist på hva jeg spiser. Mye grønt, lite blandingsproduter, mye fisk osv.. Men jeg har drukket eplejuice, ikke fra konsentrat, men sånne 3l du får kjøpt. Ett glass hver dag. Men måtte blande med litt vann for halsen snurpet seg sammen.. Litt for mye syrke ble det, så nå er det 50/50 med vann. Jeg drikker eplejuice sammen med kosttilskudd hver morgen, derfor.. Kan det være nok? Les her. Eg fekk sjølv sår i magesekken etter ein kur med Voltaren (i samband med mandeloperasjon). Kosthaldet mitt er upåklageleg, og eg er berre 21. Menmen, sånn kan det gå. Dei fleste skal tole eit glas eplejuice per dag heilt fint, så det burde eigentleg ikkje vere nok til å gje deg ubehag (som feks halsbrann og "snørt" hals) med mindre du er allergisk/overfølsom. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #7 Skrevet 20. mars 2012 Les her. Eg fekk sjølv sår i magesekken etter ein kur med Voltaren (i samband med mandeloperasjon). Kosthaldet mitt er upåklageleg, og eg er berre 21. Menmen, sånn kan det gå. Dei fleste skal tole eit glas eplejuice per dag heilt fint, så det burde eigentleg ikkje vere nok til å gje deg ubehag (som feks halsbrann og "snørt" hals) med mindre du er allergisk/overfølsom. Oi.. Det lærte jeg noe nytt.. Hmm, såpass.. Når jeg leste på vedlegg du la ved, stemte alle "kjennetegn". Så jeg var ikke helt på hypokonde'n. Men heldigvis er det antagelig kun et virus som jeg har fått. Tok en hel del blodprøver også i tilfelle.. Men tusen takk Moscato, for at du tok deg tid
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #8 Skrevet 23. mars 2012 Ts her. Liten oppdatering.. Legen ringte meg i går for å ta nye blodprøver. Det viste seg at jeg hadde litt for høye verdier i/på(?) bukspyttkjertelen.. Etter hva jeg skjønte er normalen opp til ca 74 og jeg hadde verdier 81/82. Så de var ikke så høye, men sjekkesopp måtte det... Er det noen som har vært borte i dette her??
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #9 Skrevet 24. mars 2012 Det finnes flere forskjellige forklaringer på det. Et magesår kan ha irritert bukspyttkjertelen (den ligger rett bak magesekken). Evt. kan du ha bukspyttkjertelbetennelse (pankreatitt), men det er sjelden hos unge. Har du et veldig høyt alkoholinntak, kan det oppstå hos yngre også. Men så lenge verdiene ikke er høyere enn de er nå, ville jeg ikke bekymret meg så veldig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå