cornflake_girl Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 (endret) Har nettopp startet på en apocillinkur mot streptokokker, og venter bare på at magen min skal klikke. Som den alltid gjør når jeg tar antibiotika. Tenkte jeg skulle være litt førevar denne gangen, derfor lurte jeg på om noen her inne har noen tips til hvordan jeg kan holde magen "i balanse" gjennom kuren...? Veldig takknemlig for svar Edit skriveleif Endret 19. mars 2012 av cornflake_girl
LadyNinja Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 (endret) Probiotika. Antibiotika tar knekken på ALLE bakteriene, og magen må ha de gode. Ta feks Biola i form av enten yoghurt eller drikke. Viktig å huske også for de firbeinte Endret 19. mars 2012 av LadyNinja 2
Gjest Guilty Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Probiotika! Fornøyd med både Idoform og Udo's Choice(tror det heter det). Er man usikker på hva man skal ta kan man jo høre på helsekosten/apoteket. Går dessverre veldig ofte på antibiotikakurer og klarer meg ikke uten en av disse 1
cornflake_girl Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 19. mars 2012 (endret) Takker for alle svar Skal få tak i probiotika! Er det greit å ta dette samtidig med apocillinen? Det er ikke sånn at apocillinen vil drepe de (dvs bakteriene i probiotikaen) også...? Edit: skriveleif Endret 19. mars 2012 av cornflake_girl
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #6 Skrevet 20. mars 2012 stakkars deg. du kan godt ta probiotika sammen med antibiotikaen, du må bare passe på at probioitka inneholder mange mrd bakterier, i tilfelle noen går dukken. spurte sist gang på apoteket og de sa helst 2 timer før eller etter, men var det mange nok bakterier kunne jeg ta det samtidig hvis det var enklere. apoteket anbefalte meg et produkt som het nycopro biotika. mange bakterier og skulle visstnok også bygge opp immunforsvaret så jeg slapp å bli lett syk igjen:-)
LiKa1986 Skrevet 21. mars 2012 #7 Skrevet 21. mars 2012 Bruker alltid å kjøpe inn drikke-biola når jeg går på antibiotika. Får ikke problemer med magen om jeg drikker det på kuren.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå