AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Hei dere. Det er en småskeptisk tenåringsjente som sitter her, og ikke helt hva hun skal gjøre. Så det blir skrevet her! Nå er det fem uker siden forventet mens skulle komme. Tenkte ikke så mye over det til å begynne med, men når det nærmet seg en uke over tiden tok jeg en test. Negativ. Probleme solved, tenkte jeg, og at grunnen til at den var sein var fordi jeg la merke til det og tenkte litt på det. Slutta å tenke så mye på det, men den dukket ikke opp. Tok derfor enda en test som også var negativ. Dro så til legen for å ta en hcg-prøve, som viste mindre enn en (for å bruke deres ord). Gravid er jeg altså ikke. Men det er nå problemet kommer. De siste to ukene har jeg hatt en ekstremt ekkel og ubehagelig krampelignende følelse i magen. Til tider kan den minne litt om menssmerter, men det er ikke det. Mest er det helt nederst til høyre, men nå i helgen var det ganske langt oppe på venstreside, og det gikk smerter bak i ryggen også. I tillegg til hyppige toalettbesøk (har ikke uvi, har skjekka det også) reagerte jeg voldsomt når jeg gikk forbi sjømat her om dagen. Måtte løpe til nærmeste toalett og kastet opp pga ekstrem kvalme. Legene er dessverre helt udugelige også. Så sitter her og er helt rådvill, og aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Nå har krampene kommet tilbake, helt nederst på høyre side, og det gjør vanvittig vondt! Er det i det over hodet mulig å være gravid når hcg-prøvene viste mindre enn en? Jeg tok den to uker etter forventa mens! Eller er det noen som har opplevd noe lignende, som har en liten anelse? Takk for at du tok deg tid til å lese!
pingelill Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 Hei! Skjønner godt du er bekymret. Har ikke opplevd noe lignende selv, men jeg ville stolt på legens test til "det motsatte er bevist". Det er ganske normalt å ha uregelmessig mens når man er tenåring, det kan gå alt fra dager til mnd i mellom Foreslår du ringer legen din en gang til jeg, og forteller akkurat det du har skrevet her. Du skal jo ikke gå rundt med sånne kramper, uansett hva det måtte være! Hvis du er veldig nervøs kan det også fremkalle kvalme, det gjør hvertfall det hos meg. Håper du finner ut av det, og at alt ender godt:) Stor klem 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 jeg mista mensen da jeg var i tenåra,og må tisse særdeles ofte. det tok 2 år før legen fant ut hva det var.men går vel ann å dra til legen å be de ta en hormonprøve? sjekke om det er der det ligger....og/eller gyno for å sjekke om ting er som det skal.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Hei! Skjønner godt du er bekymret. Har ikke opplevd noe lignende selv, men jeg ville stolt på legens test til "det motsatte er bevist". Det er ganske normalt å ha uregelmessig mens når man er tenåring, det kan gå alt fra dager til mnd i mellom Foreslår du ringer legen din en gang til jeg, og forteller akkurat det du har skrevet her. Du skal jo ikke gå rundt med sånne kramper, uansett hva det måtte være! Hvis du er veldig nervøs kan det også fremkalle kvalme, det gjør hvertfall det hos meg. Håper du finner ut av det, og at alt ender godt:) Stor klem Takk for svar! Ja, jeg stoler egentlig på legen. Derfor jeg er bekymret for at det skal være noe annet. Nå er jeg forøvrig i slutten av tenårene, og fyller 20 i år. Har hele tiden hatt regelmessig mens. Den har kommet mer eller mindre på timen. Sluttet på p-pillen for et års tid siden, og det var ingen problemer da heller, den kom alltid til samme tid! Kanskje litt vesentlig å få med! TS
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 foresten det kan godt være det er bare helt vanlige uregelmessig mens..men vis du er bekymret osv så skader det ikke å bare sjekke om ting er som det skal:)
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 foresten det kan godt være det er bare helt vanlige uregelmessig mens..men vis du er bekymret osv så skader det ikke å bare sjekke om ting er som det skal:) Som jeg har sagt så har jeg prøvd dette. Har vært innom legekontoret fire ganger i løpet av denne måneden. Ikke bare koster det for en student, men det tærer veldig på når jeg får høre "vi må bare vente å se..." Synes det er utrolig rart at den plutselig skal bli uregelmessig nå, etter så mange år med helt regelmessig. Fikk mensen når jeg var 12, og siden det har jeg fått den til AKKURAT samme tid....
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #7 Skrevet 20. mars 2012 Som jeg har sagt så har jeg prøvd dette. Har vært innom legekontoret fire ganger i løpet av denne måneden. Ikke bare koster det for en student, men det tærer veldig på når jeg får høre "vi må bare vente å se..." Synes det er utrolig rart at den plutselig skal bli uregelmessig nå, etter så mange år med helt regelmessig. Fikk mensen når jeg var 12, og siden det har jeg fått den til AKKURAT samme tid.... jeg har ingen aning på om det samme som er med deg som med meg,men kan likevel fortelle hva som skjedde med meg. jeg hadde regelmessig mens hver mnd samme tid.så sluttet den.det viste seg til slutt jeg hadde pcos (cyster på eggstokkene. )de gjør sånn at jeg får eggeforstoppelse .altså mensen stopper opp.det presser på å må yppig urinere. må understreke at det kan være noe helt annet enn det jeg opplevde. håper uansett du finner ut av det:)
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #8 Skrevet 20. mars 2012 jeg har ingen aning på om det samme som er med deg som med meg,men kan likevel fortelle hva som skjedde med meg. jeg hadde regelmessig mens hver mnd samme tid.så sluttet den.det viste seg til slutt jeg hadde pcos (cyster på eggstokkene. )de gjør sånn at jeg får eggeforstoppelse .altså mensen stopper opp.det presser på å må yppig urinere. må understreke at det kan være noe helt annet enn det jeg opplevde. håper uansett du finner ut av det:) Hjelp, det hørtes utrolig skummelt ut. Hvordan gikk det da? Ordna det seg??
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #9 Skrevet 20. mars 2012 Hjelp, det hørtes utrolig skummelt ut. Hvordan gikk det da? Ordna det seg?? det er ikke skummelt,jeg får ikke mensen (3 ganger i året bare)og derfor mulig jeg trenger hjelp med å bli gravid og litt smerter men ellers går det bra med det:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå