Gå til innhold

P-Stav

Fremhevede innlegg

Gjest lommerusk
Skrevet

Er ei jente på snart 21, som har p-stav.

Det jeg lurer på er om det er noen med samme "problemet" som meg? Har hatt p-stav en gang før når jeg var 15, og fikk byttet den ut i fjord sommer. Første gangen jeg hadde den hadde jeg mensen ca 2-3 ganger i året. Nå har jeg det litt oftere, men problemet er at jeg vet aldri når jeg får det. Noen ganger har jeg det 2 ganger i mnd, og andre ganger kan det gå 2-3 mnd før jeg får det. Skikkelig irriterende! :tristbla:

Noen andre med p-stav som har det slik? :skravle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke p-stav lenger, men har hatt 3 stk.

På den første mista jeg mensen fullstendig. Hadde et opphold på ca 1 år og fikk mensen som vanlig.

Da jeg satt inn nr 2 mista jeg ikke mensen, men den ble veldig ustabil.

Måtte ta ut den siste fordi jeg fikk mensen i tide og utide (kunne ikke planlegge noe) og den varte gjerne i 3 uker i strekk HVER gang! Holdt på å bli gæren, så jeg fjerna den...

Gjest lommerusk
Skrevet

Jeg har ikke p-stav lenger, men har hatt 3 stk.

På den første mista jeg mensen fullstendig. Hadde et opphold på ca 1 år og fikk mensen som vanlig.

Da jeg satt inn nr 2 mista jeg ikke mensen, men den ble veldig ustabil.

Måtte ta ut den siste fordi jeg fikk mensen i tide og utide (kunne ikke planlegge noe) og den varte gjerne i 3 uker i strekk HVER gang! Holdt på å bli gæren, så jeg fjerna den...

3 uker var lenge :sjokkert:

Jeg får litt noia når det går så lenge mellom hver gang, måtte ta en gravid-test bare for å sjekke om noe var der når det ikke skulle :lol:

Jeg har også ofte slik at jeg kan ha mensen 1 dag, så forsvinner den dagen etterpå, eller bare noen timer, faktisk :murvegg:

Gjest Dagdrømmer
Skrevet (endret)

Jeg satte inn en p-stav i juli 2011 og måtte ta den ut igjen i dag etter syv måneder med konstant blødning. Tror jeg hadde opphold på tilsammen 6 uker iløpet av de månedene, men aldri mer enn ei uke om gangen så jeg orket rett og slett ikke mer.

Det er nok dessverre det negative med p-staven, det at man aldri vet når man får det med mer eller mindre menssyklusen fortsetter slik den var før :/

Endret av Dagdrømmer
Gjest lommerusk
Skrevet

Jeg satte inn en p-stav i juli 2011 og måtte ta den ut igjen i dag etter syv måneder med konstant blødning. Tror jeg hadde opphold på tilsammen 6 uker iløpet av de månedene, men aldri mer enn ei uke om gangen så jeg orket rett og slett ikke mer.

Det er nok dessverre det negative med p-staven, det at man aldri vet når man får det med mer eller mindre menssyklusen fortsetter slik den var før :/

Ja det er veldig kjipt :tristbla: Syns jo den er så grei også, slipper liksom å tenke på at jeg må huske piller og andre ting for å ikke havne på "tjukka" liksom :gjeiper:

Gjest lommerusk
Skrevet

7 mnd var forresten sinnsykt. :sjokkert:

Gjest Dagdrømmer
Skrevet

7 mnd var forresten sinnsykt. :sjokkert:

Ja, det er helt utrolig at jeg holdt ut så lenge, men det er visstnok helt normalt å slite med såpass store blødninger etter p-stav hvis man ikke tåler hormonmengden. Jeg hater også å måtte passe på å ta pillen til rett tid osv, og syntes det var en befrielse å slippe den. Men i dag har jeg aldri vært så glad i mitt liv over å ha fått en resept på det! :fnise:

Gjest lommerusk
Skrevet

Ja, det er helt utrolig at jeg holdt ut så lenge, men det er visstnok helt normalt å slite med såpass store blødninger etter p-stav hvis man ikke tåler hormonmengden. Jeg hater også å måtte passe på å ta pillen til rett tid osv, og syntes det var en befrielse å slippe den. Men i dag har jeg aldri vært så glad i mitt liv over å ha fått en resept på det! :fnise:

Helt normalt å blø i 7 mnd??! Dæven, kan jeg aldri sjønne :frown: Men jeg sjønner da godt at du er glad for å bli kvitt den! :Hehe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...