AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #21 Skrevet 19. mars 2012 Joda, man må bare ringe på forhånd. Tog har egne dyrevogner og man har lov til å ha med seg hunder inntil 8kg med bag inn i flykabinen hos flere selskap. Nei, Nor-way (som er de som kjører alle lange strekninger til og fra der jeg bor) tar ikke på hund.
LexSuperior Skrevet 19. mars 2012 #22 Skrevet 19. mars 2012 Nei, Nor-way (som er de som kjører alle lange strekninger til og fra der jeg bor) tar ikke på hund. Mente ikke det heller. Siktet til at det finnes selskaper som tar hund med seg. Vet at Nor-way bare tar med førerhunder. Men det er tross alt bare ett selskap da du
LexSuperior Skrevet 19. mars 2012 #23 Skrevet 19. mars 2012 Sjekket nettopp, både konkurrenten og nettbuss(timesekspressen) tillater hund. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #24 Skrevet 19. mars 2012 Jeg synes ikke noe særlig om at man har med seg hund på buss. Da har de av oss som ikke liker hunder noe sted å gjøre av oss, vi blir nødt til å sitte i samme "rom" som hunden.. Da er tog bedre, for da har man vertfall muligheten til å være i annen vogn.. Og for kortere avstander kan vel hunden og eieren spasere. For min del gjelder dette ikke kun for hunder, men generelt alle husdyr.. 2
Gjest Survival Skrevet 19. mars 2012 #25 Skrevet 19. mars 2012 Jeg synes ikke noe særlig om at man har med seg hund på buss. Da har de av oss som ikke liker hunder noe sted å gjøre av oss, vi blir nødt til å sitte i samme "rom" som hunden.. Da er tog bedre, for da har man vertfall muligheten til å være i annen vogn.. Og for kortere avstander kan vel hunden og eieren spasere. For min del gjelder dette ikke kun for hunder, men generelt alle husdyr.. Og jeg syns ikke noe om at man ikke skal ha med hund på bussen. Hvis man har en veloppdragen hund, gjerne en liten som kan sitte på fanget eller i setet ved siden av når det er nok plass, ser jeg ingen problemer med. Hvorfor skal hundeeier ha mindre rett til å ta bussen enn andre? At andre er redde er et dårlig argument mener jeg. Jeg er redde for mordere, men for alt jeg vet er det mordere også på bussen. Mange mennesker er avhengige av hunder på samme måte som folk er avhengige av mobilen sin. Og da syns jeg faktisk det skal være tillatt med hund på bussen. Noen ganger er det faktisk nødvendig å ta bussen og ha med hunden. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #26 Skrevet 19. mars 2012 Jeg synes ikke noe særlig om at man har med seg hund på buss. Da har de av oss som ikke liker hunder noe sted å gjøre av oss, vi blir nødt til å sitte i samme "rom" som hunden.. Da er tog bedre, for da har man vertfall muligheten til å være i annen vogn.. Og for kortere avstander kan vel hunden og eieren spasere. For min del gjelder dette ikke kun for hunder, men generelt alle husdyr.. Siden du har så store problemer med å ferde ute, så foreslår jeg at du holder deg hjemme. Alltid. 3
LexSuperior Skrevet 19. mars 2012 #27 Skrevet 19. mars 2012 Jeg synes ikke noe særlig om at man har med seg hund på buss. Da har de av oss som ikke liker hunder noe sted å gjøre av oss, vi blir nødt til å sitte i samme "rom" som hunden.. Da er tog bedre, for da har man vertfall muligheten til å være i annen vogn.. Og for kortere avstander kan vel hunden og eieren spasere. For min del gjelder dette ikke kun for hunder, men generelt alle husdyr.. Nå er det ikke akkurat sånn at jeg pleier å ta med hunden på bussen for et til to busstopp da. Det tror jeg få gjør. Det er liksom ikke slik at kveldsturene foregår på bussen Når det gjelder å ha med hunden på bussen så er jo bussen faktisk et transportmiddel. Ikke alle har bil, og ikke alle har mulighet til å ta sertifikat. Det bør ikke hindre mennesker i ha noe så flott som en hund. Jeg for min del fikk hund før bil, men tenkte blant annet på det at vi kom til å bruke kollektivtransport mye så det var noe av grunnen til at jeg ikke valgte en veldig stor rase. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #28 Skrevet 19. mars 2012 Siden du har så store problemer med å ferde ute, så foreslår jeg at du holder deg hjemme. Alltid. Samfunnet vårt er til for oss mennesker, så du kan vel bare droppe slike utsagn først som sist, kan du ikke? 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #29 Skrevet 19. mars 2012 Hm.. Det har ikke mine venner gjort. Kommer an på sjåføren kanskje? Blir det kontroll så vil personen med hund uten billett få bot, sjåføren skal ikke passe på at pasasjerne kjøper billett. 2
Gjest Survival Skrevet 19. mars 2012 #30 Skrevet 19. mars 2012 Samfunnet vårt er til for oss mennesker, så du kan vel bare droppe slike utsagn først som sist, kan du ikke? Jeg skal si meg enig i at slik som samfunnet ser ut i dag, er det nok mer tilrettelagt mennesker enn dyr, men mener du virkelig at dyr ikke skal ha noen prioritet på denne jord?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #31 Skrevet 19. mars 2012 Jeg skal si meg enig i at slik som samfunnet ser ut i dag, er det nok mer tilrettelagt mennesker enn dyr, men mener du virkelig at dyr ikke skal ha noen prioritet på denne jord? Snakker da virkelig ikke om JORDEN, men om buss. Og der har selvsagt menneskene mye høyere prioritering, og jeg mener at hunder kommer laaaangt etter. det er en buss menneske. 2
Gjest Survival Skrevet 19. mars 2012 #32 Skrevet 19. mars 2012 Snakker da virkelig ikke om JORDEN, men om buss. Og der har selvsagt menneskene mye høyere prioritering, og jeg mener at hunder kommer laaaangt etter. det er en buss menneske. SAMFUNNET VÅRT ER TIL FOR OSS MENNESKER skrev du. OK, la meg omformulere meg: Har ikke dyr en verdig plass i samfunnet? Og hvis ja, hvorfor i all verden skulle man ikke kunne ta med hunden på bussen? Fordi noen mennesker er redde for hunder, eller fins det flere årsaker, mener du? 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #33 Skrevet 19. mars 2012 SAMFUNNET VÅRT ER TIL FOR OSS MENNESKER skrev du. OK, la meg omformulere meg: Har ikke dyr en verdig plass i samfunnet? Og hvis ja, hvorfor i all verden skulle man ikke kunne ta med hunden på bussen? Fordi noen mennesker er redde for hunder, eller fins det flere årsaker, mener du? Dyr har en plass i samfunnet, men ikke i feks Oslo sentrum og ei heller ombord på busser/trikker etc. Skal man dra lenger så får man benytte seg av bil slik at ikke en hund er til bry eller stressende for andre. 2
LexSuperior Skrevet 19. mars 2012 #34 Skrevet 19. mars 2012 Dyr har en plass i samfunnet, men ikke i feks Oslo sentrum og ei heller ombord på busser/trikker etc. Skal man dra lenger så får man benytte seg av bil slik at ikke en hund er til bry eller stressende for andre. Det er det dummeste.. Så mennesker som bor i Oslo sentrum har ikke rett til å ha hund de da? 1
Gjest Survival Skrevet 19. mars 2012 #35 Skrevet 19. mars 2012 Dyr har en plass i samfunnet, men ikke i feks Oslo sentrum og ei heller ombord på busser/trikker etc. Skal man dra lenger så får man benytte seg av bil slik at ikke en hund er til bry eller stressende for andre. Vel, mennesker stresser meg mer enn dyr, men jeg godtar da at andre mennesker tar bussen sammen med meg. Det er faktisk ikke alle som kan benytte seg av bil i alle tilfeller, doh.
Gjest Macha Mong Ruad Skrevet 30. mars 2012 #37 Skrevet 30. mars 2012 Samfunnet vårt er til for oss mennesker, så du kan vel bare droppe slike utsagn først som sist, kan du ikke? Samfunnet er til for mennesker, og for mange mennesker er dyr viktig og øker livskvaliteten. Bussen er et tilbud som i utgangspunktet skal være for alle, og har regler basert på hva snittet av befolkningen synes er ok. Avviker man veldig fra dette bør man finne seg andre måter å reise på. Selv liker jeg ikke å reise kollektivt, fordi jeg har store problemer med mennesker, så da har jeg tatt konsekvensen av det og skaffet meg førerkort og bil.
Gjest Badabing Skrevet 1. april 2012 #38 Skrevet 1. april 2012 Dyr har en plass i samfunnet, men ikke i feks Oslo sentrum og ei heller ombord på busser/trikker etc. Skal man dra lenger så får man benytte seg av bil slik at ikke en hund er til bry eller stressende for andre. Det er det vel mange som synes om f.eks uoppdragne eller bråkete barn også. Ute i samfunnet må man forvente å møte på både mennesker, dyr og annet som kanskje ikke er det man har mest tilovers for. Selv foretrekker jeg å kjøre bil siden jeg er redd noen skal komme til å tråkke på hunden min når bussen er full og folk er stresset og ikke ser seg for, men det hender dessverre at jeg må ta bussen. Jeg irriterer meg over hensynsløse folk, du irriterer deg over hunden min. Og det må vi nok bare leve med begge to. Jeg pleier å måtte betale på Timesekspressen, men ikke på lokalbussen i Oslo. Har en liten hund.
Sugerøret Skrevet 1. april 2012 #39 Skrevet 1. april 2012 (endret) Har hatt med min Leonberger på tog,trikk og tog.Betaler barnebillett.Har ikke bil/lappen så derfor bruker vi offentlig transport. Du ab som ikke liker hunder, hva med de som ikke liker skrikerunger på bussen? Ungdommer med ryggsekker og tyggis? Gamle som er trege til å flytte seg. Kjære deg, du høres ut som en med hundeangst. Kanskje på tide å ikke la angsten ta overhånd og komme deg til psykolog? I et samfunn er det plass for alle. Endret 1. april 2012 av Kårky 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #40 Skrevet 1. april 2012 Jeg synes ikke noe særlig om at man har med seg hund på buss. Da har de av oss som ikke liker hunder noe sted å gjøre av oss, vi blir nødt til å sitte i samme "rom" som hunden.. Da er tog bedre, for da har man vertfall muligheten til å være i annen vogn.. Og for kortere avstander kan vel hunden og eieren spasere. For min del gjelder dette ikke kun for hunder, men generelt alle husdyr.. Hvis man er så redd for hunder at man ikke tør å sitte på samme buss som en hund, så skjønner jeg virkelig ikke hvordan vedkommende tør å stikke hode ut av døra. Tror neppe en slik person kunne reist til andre land der mange hunder alltid går løs uavhengig om det er på trikk/buss eller på gata, virker ikke som om det er så stort problem der, men med en temaet kommer opp i Norge så blir det ramaskrik...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå