AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Hei. Jeg lurer på om det er lov å ha med ikke-alergivennlige hunder på bussen? Kan man ha med store hunder også? Er det spesielle busser som tillater dette? Hjeelp :O
*Sinnataggen* Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 Små hunder som sitter på fanget går under betegnelsen kjødehund og går gratis.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 I bergen skal man betale for alle hunder. Uansett størrelse.
KaDust Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 Alle busser tar. Såvidt jeg veit, har reist mye buss med hund hvertfall. 2
LexSuperior Skrevet 19. mars 2012 #7 Skrevet 19. mars 2012 Ja, men er den stor så tror jeg de kan nekte dersom bussen er litt full. Ville ikke anbefalt å prøve i rushen. Da er det jo ofte folk med barnevogn må stå over også bare fordi at bussen er så proppa..
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #8 Skrevet 19. mars 2012 Små hunder som sitter på fanget går under betegnelsen kjødehund og går gratis. Det spørs hvor du bor. I Oslo må du betale uansett størrelse. 1
Gjest grapefrukt Skrevet 19. mars 2012 #9 Skrevet 19. mars 2012 (endret) Ruters regler Vis hensyn med hund ombord: Med barnebillett til hunden er du velkommen ombord på alle transportmidler. Ikke alle reisende er like glad i dyr og det er ditt ansvar å sørge for at hunden ikke er til sjenanse for andre passasjerer. Husk at du er selv ansvarlig for eventuell skade din hund måtte påføre andre. Førerhund for blinde reiser gratis. Endret 19. mars 2012 av grapefrukt 2
LexSuperior Skrevet 19. mars 2012 #10 Skrevet 19. mars 2012 Det spørs hvor du bor. I Oslo må du betale uansett størrelse. Hm.. Det har ikke mine venner gjort. Kommer an på sjåføren kanskje?
Tussilago_2 Skrevet 19. mars 2012 #11 Skrevet 19. mars 2012 (endret) vet at ikke alle langdistanse bussene tar med hunder - så skal du langt (feks fra Oslo - Trondheim eller til Sverige -) så bør du sjekke med selskapet på forhånd (står som regel under billett betingelser...) edit skriveleif... Endret 19. mars 2012 av Tussilago_2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #12 Skrevet 19. mars 2012 Ser du at en medpassasjer er livredd hunder behøver du ikke å sette deg vedsiden av denne. Det samme gjelder hvis det sitter en passasjer inn mot vinduet og du setter deg ved siden av med bikkja på fanget og passasjeren sier at h'n er allergisk og ber om å få komme forbi slik at h'n kan flytte seg. Takk for oppmerksomheten 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #13 Skrevet 19. mars 2012 Takk anonymbruker. Det har du absolutt rett i. Ts
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #14 Skrevet 19. mars 2012 Busser som går over lengre strekker tar vel sjelden inn hunder. Det er vel mer vanlig på korte distanser.
Gjest Cessie Skrevet 19. mars 2012 #15 Skrevet 19. mars 2012 NorWay ekspressbusser tar ikke med hunder (kun førerhunder). På bybuss o.l. er det lov å ha med hund, men litt forskjellige regler om man skal betale eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #16 Skrevet 19. mars 2012 Små hunder som sitter på fanget går under betegnelsen kjødehund og går gratis. Det avhenger av hvilke selskap man reiser med. Hos Ruter som betjener Oslo og Akerhus må man betale barnebillett for alle hunder, helt uavhengig av dens størrelse.
Sulosi Skrevet 19. mars 2012 #17 Skrevet 19. mars 2012 Lavprisekspressen tar på hunder dersom det er greitt for de andre passasjerene. Litt upraktisk å ikke vite sikkert så jeg holder meg til nsb så er jeg garantert å komme med.
LexSuperior Skrevet 19. mars 2012 #18 Skrevet 19. mars 2012 Busser som går over lengre strekker tar vel sjelden inn hunder. Det er vel mer vanlig på korte distanser. Joda, man må bare ringe på forhånd. Tog har egne dyrevogner og man har lov til å ha med seg hunder inntil 8kg med bag inn i flykabinen hos flere selskap.
Gjest Sunshine23 Skrevet 19. mars 2012 #19 Skrevet 19. mars 2012 Jeg har tatt med hunden min (som er en jack russell) flere ganger på bussen uten problemer
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #20 Skrevet 19. mars 2012 Har hatt med både stor og liten puddel på tog og buss. Den store puddelen er litt for godt vant så hun hopper oppi setet ved siden av meg, og det er det ingen som har sagt noe på. Litt flaut, men når man sitter langt bak og det er få på, så går det greit så lenge bikkja ikke har syltelabber. (Hadde aldri gjort det om bikkja hadde røytet, Gud- så ekkelt det er å sette seg på hårete seter!) Har alltid betalt for den store, men den lille kommer alltid gratis på bussen og toget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå