Gå til innhold

trukket tann, røyke?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg var hos tannlegen i formiddag og trakk en visdomstann. glemte å spørre tannlegen, men hvor lenge må jeg vente før jeg kan røyke??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge som mulig er svaret på det, tilhelingen går mye dårligere om du røyker, og det er større sannsynlighet for å få betennelse etter trekkingen. Så svaret er så lenge du klarer :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

NEI, du skal ikke røyke før det har gått minst 2-3 dager når det har grodd litt. Jeg røyka samme dagen som jeg trakk tanna, og fikk en forjævlig betennelse, endte på pillekur og verdens styggeste smak i kjeften. Hullet bare verka og det rant puss hele tiden.

Så om du mener det er verdt det, go ahead, men du kommer til å spy av smaken.. Og det satt i en 7-9 dager.

AnonymBruker
Skrevet

jeg var hos tannlegen i formiddag og trakk en visdomstann. glemte å spørre tannlegen, men hvor lenge må jeg vente før jeg kan røyke??

Ser du fikk bla. et skrekksvar her. Jeg har trukket 2 visdomstenner. Fikk beskjed begge gangene om 2 timer. Jeg røykte begge gangene etter 1 time, og jeg fikk ikke betennelse eller dårlig opplevelse noen av gangene.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tannlegen min, unnskyld, ORALKIRURGEN min, sa at jeg måtte vente i 5 timer med drikke, spise og røyke når jeg opererte ut.

Når jeg senere trakk en uten å operere ut med skjæring og sting osv, så sa hun tre timer.

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har akkurat trukket bakerste jeksel oppe til venstre for nøyaktig 11min siden. jeg har bomulls tampong liggende over kvarteret. Tannlegensa ikke røyk før i morgen. Spise og drikke, 2t (også grunnet arbeid på 4 andre tenner.

Jeg fyrer nå opp en røyk, 15 min etter tanna ble jekka ut. Følger opp med utvikling iht. det åpne såret litt senere.

Mvh, Prøvekanin

Gjest scorpius
Skrevet

Tannlegen min sa at jeg måtte vente i 3 timer. 2-3 dager høres ut som en stor overdrivelse.

Tviler på at det var røykingen som ga denne personen en betennelse. Kanskje noe hun/han spiste?

Skrevet

Jeg tente opp en røyk på vei ut fra tannlegen etter trekking for 5 år siden.

(Etter 1 1/2 t med kjeften på vidt gap hvor tannlegen rev og slet var jeg rimelig sliten og lei)

Gikk bra den gangen.

For 7 år siden var jeg å skar ut strpetokokkbyll på sykehuset. Tok meg en blås mens jeg ventet på transport hjem utenfor sykehuset. Var nok ikke mer en 5 min etterpå.

Har også tatt slik sjøgrentest, hvor de skar ut et stykke i leppa og sydde igjen. Tror ikke det gikk mer en 1/2 t etterpå før jeg tok meg en blås. Men ble bare noen drag siden det var litt vanskelg å røyke når leppa var så hoven.

Gikk bra alle gangene, men kan jo bare være flaks :sjenert:

• 1 år senere...
Gjest øystein
Skrevet

hehe, noen tåler det, andre ikke :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...