AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Når forlovet du deg med din kjære, og hvor lenge hadde dere vært sammen? Hva kommer først, bryllup eller barn? Er 20 år og gifteklar, venter bare på samboer og ringen 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 Obs: Har samboer- venter på ringen. Slik skulle det være! 1
Gjest Purple Haze Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 Jeg var 19 da jeg forlovet meg, 20 da vi giftet oss, og da hadde vi en baby på 4 måneder. Vi hadde vært sammen i 2,5 år da vi giftet oss. Vi er ikke lenger gift, da. Men vi var sammen i nesten 10 år, og fikk to flotte barn sammen
Anglofil Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Ble forlovet da jeg var 22 og giftet meg da jeg var 24 (fylte 25 noen måneder etterpå). Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Han fridde når jeg var 23, han 24. Da hadde vi vært sammen i 3,5år. Giftet oss 1,5år etter det, da var vi (nesten)25 og 26. Baby kommer litt over ett år etter bryllupet
Samulita Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 Jeg var (og er) 26 da vi forlovet oss, han 29. Vi hadde vært sammen i 4,5 år og fått to barn. Når vi gifter oss har vi vært sammen i nesten 5,5 år Barn kom først fordi det "bare skjedde"... Gifte oss skulle vi egentlig aldri gjøre, men så fikk vi plutselig lyst. Vi skulle jo være sammen for alltid uansett, så det sto ikke på det. Men en samboerkontrakt er jo fullstendig ribbet for romantikk
Dyregod Skrevet 19. mars 2012 #7 Skrevet 19. mars 2012 (endret) Vi forlovet oss i starten av desember i fjor, etter å ha vært kjærester i nesten halvannet år og samboere i ca et år:) Vi gifter oss til sommeren og da har vi vært kjærester i to år. Vi skal prøve å få barn umiddelbart etter bryllupet;-) Jeg syns det er kjekt å ha alt på stell før man får barn! Endret 19. mars 2012 av Dyregod
Dyregod Skrevet 19. mars 2012 #8 Skrevet 19. mars 2012 (endret) Og jeg merker hvor vanlig det har blitt å få barn før man gifter seg. Nesten alle jeg fortalte at jeg skulle gifte meg, til sa :"Oj oj, er du gravid eller?" Eh, nei, jeg gifter meg for å etablere familie etterhvert, jeg gifter meg ikke pga jeg blir gravid... Endret 19. mars 2012 av Dyregod
Dyregod Skrevet 19. mars 2012 #9 Skrevet 19. mars 2012 Vi forlovet oss i starten av desember i fjor, etter å ha vært kjærester i nesten halvannet år og samboere i ca et år:) Vi gifter oss til sommeren og da har vi vært kjærester i to år. Vi skal prøve å få barn umiddelbart etter bryllupet;-) Jeg syns det er kjekt å ha alt på stell før man får barn! Vi er 27 år når vi gifter oss:)
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #10 Skrevet 19. mars 2012 Og jeg merker hvor vanlig det har blitt å få barn før man gifter seg. Nesten alle jeg fortalte at jeg skulle gifte meg, til sa :"Oj oj, er du gravid eller?" Eh, nei, jeg gifter meg for å etablere familie etterhvert, jeg gifter meg ikke pga jeg får barn... Det er nok fordi dere hadde vært sammen i kun halvannet år når dere forlovet dere. I dag er det vanlig å være sammen langt lengre enn det før man gifter seg 2
Arkana Skrevet 19. mars 2012 #11 Skrevet 19. mars 2012 Vi forlovet oss da vi var 22 og 31 (hadde da vært sammen 2½ år). Giftet oss da vi var 29 og 38 (etter åtte år sammen) og fikk første barn halvannet år etter bryllupet.
sjøhest Skrevet 19. mars 2012 #12 Skrevet 19. mars 2012 Forlova oss når jeg var 19 og han 23, gifta oss mens vi fortsatt var så gamle. Hadde vært sammen 4 år. For meg kommer bryllup før barn.
Frk Lakrispipe Skrevet 19. mars 2012 #13 Skrevet 19. mars 2012 (endret) Vi forlovet oss etter 4 mnd ca for over 12 år siden. Jeg ble fridd til i sommer og det blir bryllup aug 2013 Barn kom først fordi vi ville ha barn og fordi jeg sa at jeg ikke ville bare bestemme å gifte meg, men jeg ville bli fridd til. Så det tok visst sin tid, men den er nå heldigvis kommet. Endret 19. mars 2012 av Frk Lakrispipe
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #14 Skrevet 19. mars 2012 Vi forlovet oss etter 4 mnd ca for over 12 år siden. Jeg ble fridd til i sommer og det blir bryllup aug 2013 Fridde han for 12 år siden OG i fjor sommer? Eller er det snakk om to forskjellige menn her? 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #15 Skrevet 19. mars 2012 Vi forlovet oss etter 4 mnd ca for over 12 år siden. Jeg ble fridd til i sommer og det blir bryllup aug 2013 Barn kom først fordi vi ville ha barn og fordi jeg sa at jeg ikke ville bare bestemme å gifte meg, men jeg ville bli fridd til. Så det tok visst sin tid, men den er nå heldigvis kommet. Forlovet dere for 12 år siden, men ble fridd til i fjor sommer?! Den skjønte jeg ikke...
Frk Lakrispipe Skrevet 19. mars 2012 #16 Skrevet 19. mars 2012 Fridde han for 12 år siden OG i fjor sommer? Eller er det snakk om to forskjellige menn her? Hehe, samme mann, men vi var unge og veldig kjedelige og ble bare enige om å være forlovet uten å planlegge bryllup med det første. Det tok 12 år før han faktisk spurte meg om jeg ville gifte meg med han. OG det ville jeg jo selvsagt 1
Crissy1986 Skrevet 19. mars 2012 #17 Skrevet 19. mars 2012 (endret) 25.11.2010 fridde min kjære Vi har vært sammen siden 2009 og vi har en sønn på 16 mnd, så her kom barnet før bryllupet Endret 19. mars 2012 av Crissy1986
Dyregod Skrevet 19. mars 2012 #18 Skrevet 19. mars 2012 Det er nok fordi dere hadde vært sammen i kun halvannet år når dere forlovet dere. I dag er det vanlig å være sammen langt lengre enn det før man gifter seg Joda, det er vel sant, men nå er det jo ganske vanlig å få barn etter så kort tid også og det er jo enda mer forpliktende. Dessuten bør det egentlig ikke ha noe å si hvor lenge vi har vært sammen. For familien vår var det helt naturlig og de venta nesten på det:) Det er jo også fordi min forlovede er fra en ganske kristen familie:) Men jeg syns allikevel det er bedre å gifte seg først for da er alt godt planlagt. Nå mener jeg bare for min del, har ingenting imot de som ikke gifter seg:) men vil ikke gifte meg bare FORDI jeg får barn. Litt OT, Men det viktigste syns jeg er at man har et stabilt forhold og stabil økonomi før man får barn:-) Håper du snart blir fridd til da, ts! Du får lufte det for han!
Supah Skrevet 19. mars 2012 #19 Skrevet 19. mars 2012 Vi ble forlovet etter å ha vært sammen i 3 år. Da var jeg 19, og han 21. Nå, tre år senere gifter vi oss.
Anglofil Skrevet 19. mars 2012 #20 Skrevet 19. mars 2012 Det er nok fordi dere hadde vært sammen i kun halvannet år når dere forlovet dere. I dag er det vanlig å være sammen langt lengre enn det før man gifter seg Halvannet er da ikke så uvanlig? Dyregod: Vi forlovet oss etter to mnd, men fikk faktisk ingen spørsmål ift graviditet, takk og lov. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå