Gå til innhold

Pulsklokka viser for høy puls?


yoga

Anbefalte innlegg

Jeg trener (les løper) alltid med pulsklokke: Polar RS300X (?), og i det siste har jeg begynt å mistenke at den viser altfor høy puls. Jeg har hatt klokka i litt over ett år, og den har alltid vist at jeg har hatt veldig høy puls når jeg trener. Det høyeste den har vist er 220, og jeg har ikke tatt makspulstest.

Da jeg var ferdig med runden sist gang målte jeg pulsen manuelt og da målte jeg den til 20 slag under det klokka viste, dette gjentok jeg tre ganger med samme resultatet. For meg gir det mening at jeg ikke ligger på 190-200 slag per min over en lenger periode, men heller 170-190.

Er det noen som vet om en pulsklokke kan vise så feil, over så lang tid på hver økt, og hva det evt kan komme av? Den er kodet, så den skal ikke ta inn signaler fra andre klokker, ikke løper jeg under høyspentmaster hele tiden heller.

Jeg tok en gang noen undersøkelser av hjertet, og legen sa han fant noen dobbeltslag på hjertet mitt. Kan det være det pulsklokka fanger inn? (skal legges til at jeg ikke har noe problemer med hjertet.)

På forhånd takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener (les løper) alltid med pulsklokke: Polar RS300X (?), og i det siste har jeg begynt å mistenke at den viser altfor høy puls. Jeg har hatt klokka i litt over ett år, og den har alltid vist at jeg har hatt veldig høy puls når jeg trener. Det høyeste den har vist er 220, og jeg har ikke tatt makspulstest.

Da jeg var ferdig med runden sist gang målte jeg pulsen manuelt og da målte jeg den til 20 slag under det klokka viste, dette gjentok jeg tre ganger med samme resultatet. For meg gir det mening at jeg ikke ligger på 190-200 slag per min over en lenger periode, men heller 170-190.

Er det noen som vet om en pulsklokke kan vise så feil, over så lang tid på hver økt, og hva det evt kan komme av? Den er kodet, så den skal ikke ta inn signaler fra andre klokker, ikke løper jeg under høyspentmaster hele tiden heller.

Jeg tok en gang noen undersøkelser av hjertet, og legen sa han fant noen dobbeltslag på hjertet mitt. Kan det være det pulsklokka fanger inn? (skal legges til at jeg ikke har noe problemer med hjertet.)

På forhånd takk for svar! :)

Ring Polars servicesenter. Det høres ut som at du bør få den sjekket. Den er kanskje fortsatt under garantiperioden, slik at du slipper å betale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis den er bare litt over ett år, får du den reparert under garantien. Men jeg ville ha ringt dem først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være noe galt med beltet og/eller senderen feks om du har slurvet med skylling og vask. Hvis du sender den inn på serivice til Polar, får du sjekket både klokka, beltet og senderen, og får nytt belte/sender og reparert klokka gratis om det er noe galt og du fortsatt er i garantiperioden (noe du jo er, om klokka er ett år gammel). :) De er veldig greie og ikke minst effektive!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! :) Jeg skal ta kontakt med dem.

Men jeg synes det er litt rart at det er noe med senderen eller klokka, for hvis den har vist for høy puls så har den gjort det fra dag én.

(det kan jo dog være en følgefeil som har vært der hele tiden).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...