Suzy Skrevet 15. januar 2004 #2 Skrevet 15. januar 2004 Vet du hva? Det er DU som må bestemme hva du vil ha når du skal innlede et forhold... DU må sette standarden og bestemme om det er greit med gode følelser, eller om du må miste puste og bli mo i knærne... Når det er sagt mener jeg at dette høres skikkelig bra ut! Han får deg til å føle deg som ei dronning (altså verdifull, flott og satt pris på/respektert), dere kommuniserer godt, har felles verdier og liker dere i hverandres selskap... Kan det bli noe særlig bedre enn det da...? Var det for eksempel noe bedre å ha det slik du hadde det med Mr Ustabile følelser??? Du kjenner vel selv om du innerst inne kan tenke deg å tilbringe tid med denne mannen? Om du føler deg vel, trygg, glad og fornøyd sammen med ham... fins det noen grunn til å ikke være sammen med ham da? Forresten... dumper du ham nå vil jeg nesten si du oppfører deg akkurat slik Mr Ustabil gjorde mot deg - ikke sant? Lykke til!
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2004 #3 Skrevet 15. januar 2004 Hvis du er usikker på hva du føler så gi det litt tid da vel. Etter det jeg har forstått er dette veldig nytt, og det er vel egentlig ikke nødvendig å bestemme verken om du er forelsket eller om dere skal innlede et forhold enda, er det vel? Kan dere ikke fortsette å treffes da, kose dere sammen og bli bedre kjent før dere innleder et forhold! Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves, vet du? K
Gjest som Factor Skrevet 15. januar 2004 #6 Skrevet 15. januar 2004 Hallo!!! Du har datet han i ca. 2 uker.......... og så snakker du om varig forhold??? Hva med å roe seg "litt" ned. Hvor desp går det an å bli??
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2004 #7 Skrevet 15. januar 2004 (Hvorfor må gjester alltid være så brå i kjeften...unødvendig!)
Gjest Anonymous Skrevet 15. januar 2004 #8 Skrevet 15. januar 2004 Eh det er faktisk ikke jeg som har det travelt, jeg prøver jo å roe ned jeg! Det er HAN som ringer HELE tiden, det er han som sender sms hele dagen, og det er han som allerede vil ha meg med på hyttetur med vennene hans! Så tror ikke JEG trenger å roe ned! Men jeg vil ikke fortsette for HANS del hvis det ikke er riktig for MEG! Så denne gange er det faktisk omvendt av hva jeg er vant til! Men jeg LIKER det faktisk! Og tenker MASSE på ham! Jenta27
Gjest GreenSky Skrevet 15. januar 2004 #9 Skrevet 15. januar 2004 Jeg har skrevet om noe lignende i denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=62754
Arkana Skrevet 15. januar 2004 #10 Skrevet 15. januar 2004 Husk at forelskelsen er flyktig og går over etterhvert, det er det som er igjen som da vil avgjøre om dere får et langvarig forhold eller ikke. Om dere har vært stormende forelsket i begynnelsen eller ikke tror jeg ikke har så mye å si, alt det andre du beskriver er uendelig mye viktigere. 2 uker er litt tidlig for å bedømme om et forhold har mulighet for å bli varig eller ikke, jeg tror den største overgangen for de fleste er å flytte sammen. Den første tiden når man bare "dater" og ser hverandre nydusjede, sminket, i pene klær og med sin beste oppførsel er noe helt annet når man skal se hverandre døgnet rundt, bestemme hvem som skal gjøre husarbeidet, ordne økonomien osv.
Loolaa Skrevet 15. januar 2004 #11 Skrevet 15. januar 2004 Den første tiden når man bare "dater" og ser hverandre nydusjede' date= sminket, i pene klær og med sin beste oppførsel er noe helt annet når man skal se hverandre døgnet rundt, bestemme hvem som skal gjøre husarbeidet, ordne økonomien osv. Enig. Mens jeg var nyforelsket "visste" jeg at jeg ville ha denne mannen for resten av livet. Men først etter å ha bodd sammen, møtt hverdagen sammen og virkelig sett hvem han er visste jeg at dette var mannen for meg.
Gjest K@N Skrevet 15. januar 2004 #12 Skrevet 15. januar 2004 Dette er som en bøtte iskaldt vann, men alikevel; - er du sikker på at du ikke bare nyter dette etter å ha vært innvolvert i et turbulent forhold en god stund? At det er deilig med roen og vennskapet, men at dette ikke er et forhold du under andre omstendigheter ville satset på? Dersom du er sikker på at det er han du kunne tenke deg å bruke mer tid sammen med fordi du liker han.. Så gjør det da vel.. Man trenger ikke "være sammen" selv om man bruker tid sammen - og å gjøre seg tanker om et varig forhold etter to uker er nok litt forhastet syns jeg.. Ta tiden til hjelp - se hvordan det utvikler seg, forelsket eller ikke er tid det eneste som kan gi deg svarene du ønsker tror jeg.... -K-
Gjest Anonymous Skrevet 15. januar 2004 #13 Skrevet 15. januar 2004 Mitt syn på stormforelskelse og det å bli forelska sånn etter som forholdet utvikler seg. Når folk blir stormforelska (blinde) så glemmer de all sunn fornuft. Jeg tenker på f.eks at dersom venner eller familie sier at "jeg syns kanskje han er litt ...." så vil du ikke høre på dem. Så det kan ta mange år før du innser at venner og familie faktisk har helt rett i det de har oppservert. Dersom du går inn i et forhold hvor du prøver å passe på å ikke bli helt blind. Så mener jeg at du har større sjanse for å finne ut om denne personen er noe å satse på. Hva er viktig for deg: Er han snill? Har du det bra sammen med ham? osv. Så jeg spør? Hvorfor tviler du på han nye? Bruk litt tid....
Gjest Krissi3 Skrevet 15. januar 2004 #14 Skrevet 15. januar 2004 Jeg var vel i samme situasjon som deg. Vennskap kom først men fy så forelsket jeg ble etter 6 mnd sammen. Jeg ble som en unge. Allikevel er det du som vet best hva du føler. Venninnen min ble sammen med en god venn fordi han fikk henne til å føle seg som en dronning. Det endte ikke så bra. Hun forelsket seg i en annen ganske fort. Det er viktig at du ikke innleder et forhold hvis det kun er trygghet han gir deg. Det høres ikke sånn ut, så jeg har tro på dette. Forelskelse går over etter en stund og det du allerede har med han, er det som teller i lengden. Vennskap, trygghet, etc. Ønsker deg lykke til. Til gjest. Les innlegget før du svarer. Det er vel helt klart at hun ikke er desperat. Diskuter heller på vg eller dagbladet. Der er det flere som kommer med dumme kommentarer.
Factor Skrevet 15. januar 2004 #15 Skrevet 15. januar 2004 Enig med -K- Dreier ikke dette seg om hvorvidt du skal innlede et langvarig forhold til denne personen? Hvis så er tilfelle synes jeg det virker litt overilt og ubetenksomt etter bare å ha truffet han (riktignok hver dag) i to uker. Synes du skal roe ned tanken på om dette kan bli et langvarig forhold og heller nyte tiden sammen med han uten å tenke for langt framover i tid. På meg virket det nemlig som om du er desperat etter å komme inn i et langvarig forhold og det tror jeg er uklokt med tanke på hva du opplevde før jul.
Gjest Anonymous Skrevet 15. januar 2004 #16 Skrevet 15. januar 2004 Ja, kanskje litt utudig skrevet i sted, enig i det! Jeg mente ikke at jeg skulle avgjøre nå om det skulle bli et langvarig forhold eller ei. Det jeg mente er om det er noe å bygge videre på soden jeg ikke er stormende forelsket? For det er jo liten vits å treffes på denne måten hvis det ikke blir noe likevel, og jeg tror han vil at det skal funke! Det er ikke viktig for meg å vite nå at dette blir langvarig, men jeg vil altså ikke fortsette hvis jeg vet at det IKKE blir noe mer! Forstår? Vi treffes jo hver dag, og oppfører oss som et par allerede. Dvs. at vi går på turer hånd i hånd, ser video og ligger i armkroken, osv. Og det er det jeg mener at vi kan la være å gjøre hvis jeg ikke har tro på om det blir noe mer! Men som sagt: Jeg tror kanskje jeg begynner å få varme følelser for ham. Men er redd det er bare fordi han gir meg så mye oppmerksomhet...... Vet ikke, får ta tiden til hjelp. Har det hvertfall VELDIG godt sammen med ham! Jenta27
Mandy Skrevet 15. januar 2004 #17 Skrevet 15. januar 2004 Nei, jeg syns ikke man behøver å være opp-over-ørende forelska i en person for å innlede et forhold. Slikt kan komme etterhvert, og det ville være synd å avskrive en flott person man stortrives sammen med bare fordi man ikke umiddelbart får følelsen av forelskelse. Som du selv også sier: Ta tida til hjelp, så ser du hvordan det utvikler seg. Men det er jo også bare du som kan vite hvilke krav du har for å innlede et forhold. Er det greit for deg å innlede et forhold til en du ikke er forelska i ennå, men som du likevel blir glad i etterhvert og har det fint på alle måter sammen med, eller må du få hjertebank, bli mo i knærne og leve på en sky for å kunne ha et forhold ? Alle forelskelser går jo før eller seinere over, og det går over til kjærlighet istedenfor. Man blir glade i hverandre, men den stormende forelskelsesrusen hvor man lever mer eller mindre i sin egen verden på en svær, lyserosa sky, er over.
Factor Skrevet 15. januar 2004 #18 Skrevet 15. januar 2004 For det er jo liten vits å treffes på denne måten hvis det ikke blir noe likevel' date=' og jeg tror han vil at det skal funke! Det er ikke viktig for meg å vite nå at dette blir langvarig, men jeg vil altså ikke fortsette hvis jeg vet at det IKKE blir noe mer! Forstår? [/quote'] Ehhh... nei, jeg forstår deg ikke. Hvis du har det hyggelig sammen med han og dere trives på alle måter, så hvorfor gjøre ting så kompliserte. Du kan jo ikke vite om det blir noe mer......... Det du kan vite - eller bestemme deg for - er hvorvidt du skal satse på om det skal bli noe mer.
Ronja Skrevet 15. januar 2004 #19 Skrevet 15. januar 2004 Det er jo ikke lett å vite etter så kort tid. Føles det riktig så er det veldig enkelt. Kjærlighet er noe som vokser fram, og så lenge du har den gode følelsen så høres det bra ut. Synes du skal være ærlig mot fyren, han er tydeligvis klar for å stupe ut i forholdet med hud og hår. Når du er litt usikker, bør du også si dette - at du synes dere har det veldig koselig sammen og bruker tiden for å se hvor det bærer. Og hvis du VET at det ikke blir noe mer - da bør du helt klart ikke fortsette. Men da er jo valget enkelt!
jente|20 Skrevet 15. januar 2004 #20 Skrevet 15. januar 2004 hei =) jeg syns dette høres veldig bra ut.. du vet at på lang sikt så betyr utseende veldig lite.. og når du allerede så tidlig føler deg vel sammen med denne fyren og han behandler deg bra, så vil jeg mene at dere har mulighet for å få et bra forhold, det er jo alt som betyr noe =) er jo digg at du holder på å bli forelska =) jeg kan vel si jeg har vært borti det samme.. det begynte ikke som stormende forelskelse fra min side.. men gjett hvordan det utviklet seg da =)) lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå