She_Leiva Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 Hei alle KG'ere! Noen her som vet hvordan åpningstidene i butikkene er i påsken? Da snakker vi helt vanlige matvarebutikker som ICA og Mega o.s.v? Er de helt stengte på skjærtorsdag og langfredag? Vet at de er åpne på påskeaften (stenger litt tidligere) og stengt på 1.påskedag, men er de åpne igjen på 2.påskedag? På forhånd takk for svar.
Ananas. Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Stengt skjærtorsdag, langfredag, stenger tidligere påskeaften (de fleste steder 16.00), stengt 1. og 2. påskedag.
Gjest Bobler Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 Prøv å handle ALT på tirsdag med andre ord. Er det noe jeg hater så er det å handle i inneklemte dager eller dagen før røde dager. Er så mange som skal hamstre som om de blir låst inne på et kott i 14 dager..
Gjest Allergikeren Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 I butikken jeg jobber i(Rema), er vi helt stengt skjærtorsdag og langfredag, åpen til kl 16.00 påskeaften, er helt stengt søndag 1. og mandag 2. påskedag, og åpner igjen tirsdag. Det samme gjelder pinsa; stenger kl 16.00 på pinseaften, er helt stengt søndag 1. og mandag 2. pinsedag, og åpner igjen på tirsdag. Ofte står åpningstidene både på inngangsdøra, og plakater flere steder inne i selve butikken også ...
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Åååå. Det verste jeg vet er crazy nordmenn som virker som om de har vært uten mat i flere år når det er rød dag. Jeg jobber på bensinstasjon og folk kommer inn og betaler flere hundre kroner for en liten bærepose, siden de ikke greide å vente en eller to dager.. God business for bensinstasjoner dog.
She_Leiva Skrevet 24. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 24. mars 2012 I butikken jeg jobber i(Rema), er vi helt stengt skjærtorsdag og langfredag, åpen til kl 16.00 påskeaften, er helt stengt søndag 1. og mandag 2. påskedag, og åpner igjen tirsdag. Det samme gjelder pinsa; stenger kl 16.00 på pinseaften, er helt stengt søndag 1. og mandag 2. pinsedag, og åpner igjen på tirsdag. Ofte står åpningstidene både på inngangsdøra, og plakater flere steder inne i selve butikken også ... Holdt bare på å planlegge påska og siden jeg jobber i matvarebutikk selv, så var jeg litt usikker på når jeg har definitivt fri.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #7 Skrevet 25. mars 2012 Min butikk har åpent hver dag til 22 bortsett fra 1. påskedag, da vi har stengt. Skjærtorsdag, langfredag og 2. påskedag bruker vi brustadbu, og påskeaften stenger den normale butikken klokka 16. Veldig rart at du ikke har blitt informert av sjefen din, er det ikke vanlig at h*n lager åpningstidsliste til kundene på forhånd + skriver egne vaktlister for påsken?
Gjest Allergikeren Skrevet 25. mars 2012 #8 Skrevet 25. mars 2012 Holdt bare på å planlegge påska og siden jeg jobber i matvarebutikk selv, så var jeg litt usikker på når jeg har definitivt fri. Jobber du i en butikk som har søndagsåpent til vanlig da? Hvis ikke, er det vel bare å sjekke hvilke dager på kalenderen som har rød farge. Og så er jeg enig med den anonyme over meg her. Med mindre sjefen din er like lite flink til å planlegge som min er. Her er det forventet at alle tar i et tak i påska, men vi får ikke vite når på dagen vi skal jobbe og hvilke dager, før dagen før ... Deltidene og skoleelevene får ikke det i alle fall, de som har fulltid går vaktene sine uten noe ekstra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå