Gå til innhold

Sannheten om Midtøsten konflikten

Fremhevede innlegg

Gjest Forvirret
Skrevet

Flere hevder at norske medier og norske jouralister, som all vestlig media, er kjøpt og betalt av pallywood. Når norsk massemedia svikter er det bra vi har samfunnskritiske røster som gir oss et mer sannferdig blikk på saken.

I denne bloggartikkelen tar den politisk ukorrekte samfunnskritikeren Håvar Krane opp dette og mer.

Etter min mening skal journalister være upartiske og holde seg til virkeligheten når nyheter skal rapporteres. De skal ikke skape nyheter med å vri på hva som faktisk skjer, eller feilrapportere de hendelsene som finner sted.

Har bloggeren rett i at vestlig massemedia fungerer som en propagandamaskin for Hamas? Det virker som denne samfunnskritikeren har langt mer oversikt over konflikten, og er mer sannferdig, enn norske journalister som alltid skal sverte Israel. Er det et demokratisk problem når bloggere må ta oppgaven norske medier nekter å ta?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flere hevder at norske medier og norske jouralister, som all vestlig media, er kjøpt og betalt av pallywood. Når norsk massemedia svikter er det bra vi har samfunnskritiske røster som gir oss et mer sannferdig blikk på saken.

I denne bloggartikkelen tar den politisk ukorrekte samfunnskritikeren Håvar Krane opp dette og mer.

Har bloggeren rett i at vestlig massemedia fungerer som en propagandamaskin for Hamas? Det virker som denne samfunnskritikeren har langt mer oversikt over konflikten, og er mer sannferdig, enn norske journalister som alltid skal sverte Israel. Er det et demokratisk problem når bloggere må ta oppgaven norske medier nekter å ta?

Det eksisterer ingen nøytrale nyhetskilder, verken vestlig media eller de som denne fyren bruker som kilde. Alle er farget på en eller annen måte, det er bare slik det er. En menneskelig egenskap kan man nærmest si.

Det eneste man kan gjøre er å skaffe seg så mange inntrykk som mulig fra begge sider og danne seg sitt eget inntrykk, men aller viktigst: være åpen for å endre sin oppfatning.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville iallefall trodd mer på norske medier enn denne "samfunnskritiske" bloggeren hvis jeg var deg.

Gjest Dagdrømmer
Skrevet

Jeg tror det er ingen tvil om at journalister i Norge er svært venstrevridde og har lett for å se svart-hvitt på Midtøsten-konfliktENE, men det er ikke så rart når fagpersonene også viser samme synspunkt og omtaler Israel som om det var det verste som har skjedd verden.

Den ene boka som belyser Israel-Palestina konflikten og som brukes i en av mange fag på Norges største universitet er så gjennomsyret av sosialistisk propaganda (nei, jeg er ikke Israel-venn) at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal behandle den som en troverdig kilde i mine studier...

• Liker 1
Gjest Forvirret
Skrevet

Men hvordan skal man gjøre seg opp en egen mening når informasjonen fra israelsk side blir undertrykt i media? Hvor troverdige er bloggere som formidlere av informasjon? Mange av dem virker kunnskapsrike, om enn ikke så sosialistiske som journalister.

Gjest Badabing
Skrevet

Men hvordan skal man gjøre seg opp en egen mening når informasjonen fra israelsk side blir undertrykt i media? Hvor troverdige er bloggere som formidlere av informasjon? Mange av dem virker kunnskapsrike, om enn ikke så sosialistiske som journalister.

Hva mener du med at informasjon fra Israel blir undertrykt? Det finnes da mange Israel-vennlige aviser. I alle fall et par her i Norge, og flere amerikanske.

Helt nøytrale vil medier sjelden være. Man ser konflikter utfra ens egen bakgrunn og kultur.

Gjest Forvirret
Skrevet

Hva mener du med at informasjon fra Israel blir undertrykt? Det finnes da mange Israel-vennlige aviser. I alle fall et par her i Norge, og flere amerikanske.

Helt nøytrale vil medier sjelden være. Man ser konflikter utfra ens egen bakgrunn og kultur.

Vel. Det er synd at de største norske avisene ikke skal være mer upartiske. Feilinformasjon,fra palestinsk filmindustri, uttrykt i norske medier handler ikke om kultur. Som Krane skriver:

At media på denne måten er så til de grader ensidig i sin dekning av konflikten er for min del i overmål skammelig. Blant annet norske aviser er med på å piske opp stemningen med feilaktig informasjon.

Det er slik at hver eneste gang Israel svarer på angrep i fra Gazastripen så frontes det mer eller mindre som israelsk aggresjon og ikke ett forsøk på å stoppe rakettangrepene. For det hadde vært relativt enkelt oppgave å sjekke både kilder og informasjon før det kom på trykk, men det ser ut som om dette er lite praktisert når det kommer til akkurat denne saken. Pallywood (palestinsk filmindustri) har blitt en sterk kilde for feilinformasjon og propaganda for Iran sin partnere i konflikten.

Gjest Johan Nes
Skrevet

Vel. Det er synd at de største norske avisene ikke skal være mer upartiske. Feilinformasjon,fra palestinsk filmindustri, uttrykt i norske medier handler ikke om kultur. Som Krane skriver:

Gjest Gjest
Skrevet

At Håvar Krane som en kjenner av Isreal og Isreals innenrikspolitiske prioriteter forsøkes latterliggjort av venstrevidde palestiaforkjempere skuffer meg. Krane har da vitterlig på sin blogg for en tid tilbake sagt at han abonnerer på irealske nyhetsoppfateringer fra troverdige irealske kilder. Det er derfor skremmende at han skal uthenges for sitt ærlige engasjement for Isreal i landets evige kamp for sin eksistens.

Krane har på sin blogg skrevet at Isreal vil angripe Iran i sin kamp for å holde Isreals og da må vi tro han. Han abonnerer jo på troverdige irealske nyhetskanaler. At sosialistiske journalister og andre Isrealbekjempere støtter terroristene som går fritt omkring i det området som kalles Palestina er skam for alle som har vokst opp og nytt godt av de kristne verdier som Isreal og Håvar Krane så rettferdig forsvarer.

AnonymBruker
Skrevet

At Håvar Krane som en kjenner av Isreal og Isreals innenrikspolitiske prioriteter forsøkes latterliggjort av venstrevidde palestiaforkjempere skuffer meg. Krane har da vitterlig på sin blogg for en tid tilbake sagt at han abonnerer på irealske nyhetsoppfateringer fra troverdige irealske kilder. Det er derfor skremmende at han skal uthenges for sitt ærlige engasjement for Isreal i landets evige kamp for sin eksistens.

Krane har på sin blogg skrevet at Isreal vil angripe Iran i sin kamp for å holde Isreals og da må vi tro han. Han abonnerer jo på troverdige irealske nyhetskanaler. At sosialistiske journalister og andre Isrealbekjempere støtter terroristene som går fritt omkring i det området som kalles Palestina er skam for alle som har vokst opp og nytt godt av de kristne verdier som Isreal og Håvar Krane så rettferdig forsvarer.

Litt av noen påstander og utsagn du kommer med her.

Mener du oppriktig at en blogger, eller Håvar Krane da, har større kildekritisk sans enn norske aviser? Henvis til kilder for påstandene dine du.

Gjest Johan Nes
Skrevet

Litt av noen påstander og utsagn du kommer med her.

Mener du oppriktig at en blogger, eller Håvar Krane da, har større kildekritisk sans enn norske aviser? Henvis til kilder for påstandene dine du.

Norske aviser har ikke så stor troverdig, og siden Håvar Krane, som har insideinformasjon fra Isreal, skriver det i sin blogg må vi ta det på alvor. Krane tar jo ikke feil. Jeg viser til Håvar Kranes blogg som kildehenvisning. Krane med sitt store, ekte og sanne engasjement for Isreal og hans nettverk av kontakter i Isreal kan da umulig oversees. Norske journalister har jo i en årrekke motarbeidet Isreals rett til å sikre sine grenser og holde landets fiender under kontroll.

Bibelen sier jo tydelig fra Isreal og dets folk er de utvalgte. Å si imot Guds ord er alvorlig. Jeg synes vi alle skal være takknemlig for at sånne som Håvar Krane, med sitt kontaktnettverk, visdom og innsikt opplyser om saken slik den virkelig er. dessuten er ikke Krane alene om å mene dette. Jeg synes bestemmt å ha lese at Sara Palin, som kunne ha vært viscepresident i America har sagt noe lignende.

La oss alle gå i oss selv, folde våre hender og be til den allmektige om at Isreal vol seire. det står skrevet så i Bibelen.

AnonymBruker
Skrevet

Norske aviser har ikke så stor troverdig, og siden Håvar Krane, som har insideinformasjon fra Isreal, skriver det i sin blogg må vi ta det på alvor. Krane tar jo ikke feil. Jeg viser til Håvar Kranes blogg som kildehenvisning. Krane med sitt store, ekte og sanne engasjement for Isreal og hans nettverk av kontakter i Isreal kan da umulig oversees. Norske journalister har jo i en årrekke motarbeidet Isreals rett til å sikre sine grenser og holde landets fiender under kontroll.

Bibelen sier jo tydelig fra Isreal og dets folk er de utvalgte. Å si imot Guds ord er alvorlig. Jeg synes vi alle skal være takknemlig for at sånne som Håvar Krane, med sitt kontaktnettverk, visdom og innsikt opplyser om saken slik den virkelig er. dessuten er ikke Krane alene om å mene dette. Jeg synes bestemmt å ha lese at Sara Palin, som kunne ha vært viscepresident i America har sagt noe lignende.

La oss alle gå i oss selv, folde våre hender og be til den allmektige om at Isreal vol seire. det står skrevet så i Bibelen.

AB over her spør etter kilder, og du henviser til en religiøs skrift og Sarah Palin som argumenter for at denne bloggeren har rett i sitt syn på Israel og vestlige medier? Du har en fascinerende måte å forholde deg til virkeligheten på!

Mener du bloggere er like troverdige som aviser?

Gjest Johan Nes
Skrevet

AB over her spør etter kilder, og du henviser til en religiøs skrift og Sarah Palin som argumenter for at denne bloggeren har rett i sitt syn på Israel og vestlige medier? Du har en fascinerende måte å forholde deg til virkeligheten på!

Så jeg er fascinerende jeg som står opp for ordet, Isreal og Håvar Krane. Søtt av deg å synes det, men å svare med spørsmål er ikke noen god debattform. Jeg skrev da i klartekst at min kilde er Håvar Krane og hans insideinformatikknettverk i Isreal. Når Krane som forsvarer av norsk kulturarv, kristendom og Isreal og dets utvalgte folk sier imot de venstrevidde journalistene med fakta velger jeg å ta Håvar Krane's ord på alvor, da Krane har gode kontakter. Sosialistjournalistene velger å se bort fra fakta i sitt jag etter å motarbeide Iereal og Bibelens ord.

AnonymBruker
Skrevet

Så så, jeg tror de fleste forstår hva du mener. Selvsagt kan også bloggere ha personlige agendaer og være politisk farget og spre ensidig informasjon, men dette gjelder også journalister, men siden journalister har dette som professjon så tillegger vi dem gjerne mer troverdighet enn de er fortjent til. Igjen dette kan også gjelde bloggere, derfor bør man alltid forsøke å forstå en konflikt fra begge sider og ikke forvente å få en ferdig fremstilling fra en annen. Vestlig media, og spesielt norske aviser er beviselig veldig anti-israel-orientert. Dette får du lett inntrykk av ved å sammenligne med f.eks uttalte israel-vennlige land som f.eks USA og deres medier, eller legge merke til vinklingen av hendelser i konflikten (nettopp det som Krane påpeker i blogginnlegget som det linkes til).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...