Gå til innhold

Årsavgift..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk regning på årsavgiften siden den stod i mitt navn 1.januar. Men jeg er ikke bileieren... Bilen ble solgt av riktig eier senere i januar.

Årsavgiften ble ikke bakt inn i prisen, så eier sa at han kunne sende regningen til han som kjøpte bilen.

Jeg håper den blir betalt...

Hvilke konsekvenser får det for meg å ikke betale, siden bilen stod i mitt navn?

Vet at bilen kanskje avskiltes, og det gjør jo ingenting for meg. Regner med ny eier betaler.. Men om han ikke gjør det, kommer det vel purringer til meg? Går det til inkasso osv?

Det er over 3000 kr, og jeg kjørte den jo bare noen uker i desember.

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heyya

Hvis du eide bilen før 1. januar 2012 vil du få årsavgiften. Mange går med på å dele den 50/50 med ny eier, da den hovedsaklig skal betales av deg. Du kan sende regningen til ny eier, men betales den ikke kommer ny regning i NY eiers navn. Betales den ikke da heller avskiltes bilen til ny eier, men purringen går på deg med forsinkelsesrente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mente før 1 mars.

Jeg forstod ikke helt. Er 1.mars en viktig dato i dette?

Vil ikke jeg få purringer siden en annen overtok bilen før 1.mars?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heyya

Nei, du får ikke purring hvis ikke den nye eieren betaler årsavgiften. Eiern må få regningen sin, hvis ikke har han ikke mulighet til å betale den. Hvis nye eieren allerde har fått regningern og ikke betaler kommer ny purring i ny eierens navn. BLir den ikke betalt da heller er det DU som får purringen hvis du eide bilen før 1 mars 2012. Mens ny eiers bil blir såklart avskiltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er 1.mars en viktig dato i dette?

Nei, den som sto som eier 1. januar er ansvarlig for kravet.

Man kan unngå årsavgift ved å levere inn skiltene før 1. januar, eller ved å skrote bilen før 20. mars.

Og man bør aldri overlate til ny eier å betale denne, bak det heller inn i salgssummen. Har du uflaks driter ny eier i det, siden de ikke ksal ha bilen på veien, og da sitter du som svarteper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...