Gjest made4u Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 Jeg er begynt å handle oftere enn jeg har hatt for vane tidligere, grunnen til det er at jeg er blitt litt betatt av ei som jobber på Kiwi-butikken jeg pleier å handle på. Dog er det et lite problem, jeg kjenner ikke hennes navn så jeg kan leite henne opp på verdensveven og jeg er for sjenert til annet enn å hilse på henne når jeg handler. Hver gang jeg forlater butikken etter å ha handlet, de gangene hun er på jobb selvfølgelig (blir skuffet hver gang hun ikke er det), ja da tar jeg meg selv i å spørre meg selv hvorfor jeg ikke gav henne et kompliment. Senest nå på lørdag da det var hun som ekspiderte meg i kassa og tok seg så bra ut at jeg nær rødmet bare av det å handle hos henne. Hva kan jeg gjøre med det at jeg er såpass betatt av henne når jeg er såpass sjenert som jeg er? Er nemlig en av dem som tidligere har gått sakte frem når jeg har blitt kjent med jenter, det har alltid falt seg naturlig å komme i kontakt med jentene. Å ta kontakt med ei vilt fremmed kassedame ser jeg ikke som så naturlig på samme måte, så hva pokker kan jeg gjøre? Hadde jeg derimot møtt henne et annet sted, f.eks. i syden eller noe, da ville det føltes mer naturlig å innlede en samtale, da i så fall kunne jeg jo innledet den med å bemerke at også hun var der o.s.v. Noen tips til en som er sjenert?
Gjest Heyya Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Du kan jo for eks. neste gang du er og handler gi henne komplimentet du angret på at du aldri gav henne Hvis køen ikke er så lang når du skal betale neste gang, kan du spørre om hennes navn, om hun trives med jobben og om hun bor i samme by/sted som butikken ligger i. Da får dere en samtale ut av ingenting nærmest- hvor du kan fortelle tilbake at du bor i nærheten (et eksempel) og at du syns det er hyggelig å handle når man møter ei så hyggelig og søt jente bak kassa. Neste gang du handler kan muligheten til å utvekle fler ord åpne seg og etterhvert kan dere få litt kontakt på nettet hvis du får søkt henne opp på et nettforum/nettsted. Om kjemien ligger der mellom dere begge er det bare å kjøre på med gode samtaler og be henne ut
Gjest made4u Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 Det var ingen kø der i går, bare meg og henne ved kassa, jeg hadde dermed alle muligheter i går. Skal ikke nekte for at tanken streifet meg i går, jeg lekte nemlig med tanken, dog kom jeg rett fra arbeid og vil gjerne være litt mer presentabel om jeg skal gå for det å gi henne et kompliment. Dog er jeg redd for at jeg aldri gjør det, jeg er som sagt hemmende sjenert når det gjelder søte jenter. Kan gjerne holde foredrag for 50 personer, det er ingen problem, men stilt overfor ei jente jeg finner attraktiv så stokker det seg helt for meg. Er redd for at jeg aldri tar initiativ overfor henne samme hvilken råd jeg mottar, hadde vært mye enklere dersom jeg visste hennes navn og kunne søke henne opp på nettet og kunne skjule meg bak anonymitet - men ville kanskje ha skremt henne da...
Binta Ba Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 Da jeg jobbet i noe lignende, og var singel, var det bare kos å få komplimenter.. Men, tonen bør være der allerede, om du skjønner. Om hun ikke ser litt ekstra på deg engang, så burde du la det gå.. Jeg gikk forøvrig på date med to av kundene som kom innom litt jevnlig da det kom frem at de var stamkunder pga meg, og ikke pga butikken i seg selv..ellers kan det fort bli kleint for både deg og henne i ettertid:P Når jeg så fikk komplimenter når jeg var gift, var jeg litt mer..tjah. Hehe..nå jobbet jeg et sted hvor folk gjerne måtte vente litt i kassa på å få det de skulle ha, så man hadde alltid tid til en liten prat, og da kom man gjerne inn på hva man f.eks gjør på fritida. Har man da kjæreste, vil det gjerne komme opp.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #6 Skrevet 18. mars 2012 Er redd for at jeg aldri tar initiativ overfor henne samme hvilken råd jeg mottar, hadde vært mye enklere dersom jeg visste hennes navn og kunne søke henne opp på nettet og kunne skjule meg bak anonymitet - men ville kanskje ha skremt henne da... Jeg sliter med det samme. Ikke noen på butikken altså, men at jeg rett og slett ikke tør snakke med dem. Jeg merker at jeg helst vil få klarhet i om hun er opptatt før jeg foretar meg noe. Hvis jeg vet hun er singel føler jeg det er hakket enklere å ta initiativet.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #7 Skrevet 19. mars 2012 Jeg er også ganske sjenert, og har spesielt store problemer med å komme på noe lurt å si til en kassedame i en matbutikk. Men jeg hadde en gang kjøpt noe barnslig, og sa på tull "nå må ikke du le av meg pga jeg spiser [barnslig produkt]" Fulgte opp med et "liker ikke du det da?". Da fikk jeg i alle fall til en liten samtale mens jeg betalte. Kanskje verdt et forsøk. Det som var litt morsomt var at når jeg satte meg i bilen etterpå husket jeg overhode ikke at jeg hadde satt i kortet og betalt. Fokuset mitt var 100% på ordutveksling med henne, betalingen skjedde fullstendig på autopilot. Ble nesten litt skremt over at det var mulig.
Steinar40 Skrevet 19. mars 2012 #8 Skrevet 19. mars 2012 Det er ikke mulig å føre noen dialog i kassa på en matbutikk. Alltid stress med å få pakka ned og bli ferdig før neste kunde. Finn en annen arena.
Gjest -J- Skrevet 19. mars 2012 #9 Skrevet 19. mars 2012 Noen tips til en som er sjenert? Ja. Slutt å være og definere deg som sjenert. Om dette er historien du forteller deg selv, så kommer du til å fortsette slik helt til du bestemmer deg for å fortelle deg selv en annen historie. Det sier seg selv at om at du vil eskalere denne situasjonen, så må du gjøre mer enn å si de tre høflige ordene som alle andre kundene sier dag ut og dag inn. Kanskje noen av kassadamene her kan si hva som har fungert på dem tidligere. Det beste er om du kan finne noe å kommentere om henne eller i nærheten. Om hun gjesper, så kan det være så enkelt som: "Lang dag?" Din nye historie: Jeg er en sexy, usjenert og attraktiv mann som elsker å prate med jenter jeg møter i hverdagen og særlig kassadamer på Kiwi.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #10 Skrevet 19. mars 2012 jeg har jobbet i kassen og da var det flere folk som sa mye forskjellig med ulikt hell.: kan jeg kjøpe deg? bare skriv ned nr ditt på kvitteringen . du smiler alltid så pent. *leser navnet skiltet mitt* ååh så fint navn du har . du lukter så godt. det er helt rart med en så stygg uniform så ser du fortsatt fin ut. en fyr som kjøpte øl han spurte meg om jeg også skulle ut i helgen. og evt hvor. selvfølgelig flere av disse kan brukes i en ikke flørtete tone også men når jeg ble betatt av en kassemann så prata ejg med han når jeg kom til kassen å prata bare mer å mer hvergang jeg var innom:)sto han ikke i kassen prata jeg med han der...å så begynte det til at vi møttes ute på gata å prata der... det var en super bra metode spørr du meg;P han synes foresten og den fungerte meget bra;P
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #11 Skrevet 21. mars 2012 Jeg er begynt å handle oftere enn jeg har hatt for vane tidligere, grunnen til det er at jeg er blitt litt betatt av ei som jobber på Kiwi-butikken jeg pleier å handle på. Dog er det et lite problem, jeg kjenner ikke hennes navn så jeg kan leite henne opp på verdensveven og jeg er for sjenert til annet enn å hilse på henne når jeg handler. Hver gang jeg forlater butikken etter å ha handlet, de gangene hun er på jobb selvfølgelig (blir skuffet hver gang hun ikke er det), ja da tar jeg meg selv i å spørre meg selv hvorfor jeg ikke gav henne et kompliment. Senest nå på lørdag da det var hun som ekspiderte meg i kassa og tok seg så bra ut at jeg nær rødmet bare av det å handle hos henne. Hva kan jeg gjøre med det at jeg er såpass betatt av henne når jeg er såpass sjenert som jeg er? Er nemlig en av dem som tidligere har gått sakte frem når jeg har blitt kjent med jenter, det har alltid falt seg naturlig å komme i kontakt med jentene. Å ta kontakt med ei vilt fremmed kassedame ser jeg ikke som så naturlig på samme måte, så hva pokker kan jeg gjøre? Hadde jeg derimot møtt henne et annet sted, f.eks. i syden eller noe, da ville det føltes mer naturlig å innlede en samtale, da i så fall kunne jeg jo innledet den med å bemerke at også hun var der o.s.v. Noen tips til en som er sjenert? Har du vært å prøvd på noe av disse forslaga enda? ?
Caramela Skrevet 22. mars 2012 #12 Skrevet 22. mars 2012 (endret) Kanskje noen av kassadamene her kan si hva som har fungert på dem tidligere. Fungert: - Fyren kommer stadig innom, handler kun én ting, men slår av en prat hver gang. Ikke fungert: - "Kan jeg ringe deg?" Mens han kommer helt oppi meg, så jeg ser nesehårene. - "Jeg har ikke noen date på Valentinsdagen", etterfulgt av et altfor intenst blikk. Dropp blikket neste gang, så kanskje. Kunne fungert, dersom jeg ikke var opptatt da dette skjedde: - En gir meg en lapp med telefonnummeret og sier, "send mei ei melding om du vil da vel " - En kommer bort og spør om jeg kunne tenkt meg å bli med å ta en kaffe en dag. - Inviterer meg i bursdag Jeg var singel når jeg ble invitert, men trengte ei venninne ved min side. Jeg tropper ikke opp hjemme hos en ukjents fødselsdagsfeiring alene den første gangen vi skal treffes utenom det vante miljøet. Andre kunder har tatt mot til seg når jeg har truffet dem på byen, og da har de rett og slett bare invitert meg ut på date. Men det er jo ikke sikkert du, eller Kiwidama, er av typen som går ut. Å satse på at du skal treffe henne ute - nei, det er for dårlige odds Endret 22. mars 2012 av Caramela
Gjest BamseB Skrevet 22. mars 2012 #13 Skrevet 22. mars 2012 Det er ikke mulig å føre noen dialog i kassa på en matbutikk. Alltid stress med å få pakka ned og bli ferdig før neste kunde. Finn en annen arena. Du bor ikke på bygda du altså..?
Steinar40 Skrevet 22. mars 2012 #14 Skrevet 22. mars 2012 Du bor ikke på bygda du altså..? Ikke sånn at det er mulig å finne en kolonial uten kø, nei. Dessverre! hehe
Lizbeth Skrevet 22. mars 2012 #15 Skrevet 22. mars 2012 Jeg jobber nå og da i butikk, da en liten nisjebutikk Der er det ikke så ofte lang kø, og når man har stått/skal stå i flere timer, hadde det bare vært hyggelig om noen ville ha en samtale med meg! =) Det kunne nok ha fungert å spørre om jeg har prøvd den eller den tingen, hva jeg syns om det eller lignende - så finner man raskt ut om kjemien er der eller ikke
Gjest -J- Skrevet 22. mars 2012 #16 Skrevet 22. mars 2012 Jeg er faktisk mer enn betatt av ei som jobber på min lokale Kiwi butikk. En nydelig liten blondine som lyser opp hverdagen min hver gang jeg møter på henne. Hun er sannsynligvis litt sjenert merker jeg, men jeg satser på at hun varmer seg opp etterhvert. Jeg har ikke noen hastverk og sannsynligvis er hun i yngste laget for meg, men jeg tar det som det kommer fremover. Konkurrerer vi om samme dame her eller?
Pene sko... Skrevet 22. mars 2012 #17 Skrevet 22. mars 2012 Konkurrerer vi om samme dame her eller? Tror ikke det. På min Kiwi på Grefsen i Oslo er det en søt svensk brunette som sitter bak kassa.
Neala Skrevet 24. mars 2012 #18 Skrevet 24. mars 2012 Tror ikke det. På min Kiwi på Grefsen i Oslo er det en søt svensk brunette som sitter bak kassa. Kanskje hun leser her? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå