Gå til innhold

Hvordan vil du bo


Majott

Anbefalte innlegg

Gjest uAnonymBruker

Nettopp fått leid meg drømmeboligen min, søt liten nyoppusset enebolig på et småbruk til 3000 i mnd :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ønsker meg en leilighet i byen noenlunde sentralt, nok med 60 kvm + en veranda på 20 .

helst med heis da jeg ønsker å bo der resten av livet når jeg først skal kjøpe noe.

helst med fint utsikt, og gode solforhold.

Møkka lei av å bo på landet,men kan ikke flytte enda pga barna.

Også vil jeg helst ikke gi slipp på den fine nye bilen min, den er lekker altså, så må ha med garasje :D

Jeg skulle ønske jeg kunne tjene såpass at jeg kunne kjøpt dette alene å være uavhenhig av en mann....

Jaja.. kanskje en dag :):rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andria

Etter hvert er planen å kjøpe en liten enebolig på ett plan. Uten hverken kjeller eller loft. Det er drømmen. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobler

Jeg vil bo på et småbruk, med en stall med et par-tre hester. MINST en mil til nermeste nabo, skog utenfor døren og ikke en sjel i sikte. Så kan jeg og hunden (og pus) kose oss dagen lang, og jeg slipper sure naboer og bråk.

Kunne også bodd midt i skogen, så lenge jeg hadde hatt internett og TV.

Men det er dessverre uaktuelt for samboer. :ler:

Ikke har jeg råd til hester eller småbruk heller. Men vi får nå se på årene. Skogen blir det nok bare om jeg blir singel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skulle velge meg en drømmebolig, så hadde det vært en ute på landet.

Lite støy og mye natur.

Med et minimalistisk interiør.

Akkurat nå bor jeg i en boligblokk i første etasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeboligen er en stor gård på Helgelandskysten, med egen skog, lang strandlinje og eget jaktterreng. Flaks at jeg eier den allerede. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er byjente på min hals, men min ikke fullt så hemmelige drøm er et hus midt i et viltreservat i sydlige Afrika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvokst i et villastrøk rett utenfor det travleste sentrum. Den dagen jeg arver huset blir det nok solgt og byttet ut med et småbruk. Jeg ønsker å være så langt som mulig å være selvforsynt med grønnsaker, ha en hest og geiter. Ønsker å kunne gå naken med gardinene trukket fra uten noen frykt for skuelystne, og et fint sted å oppdra unger. Ønsker å bruke fritiden min på huset og dyra, og barna når den tid kommer.

Er villig til å flytte langt, så en dag skal nok noe av det gå i oppfyllelse. I mellomtiden får man spare masse penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leilighet i eldre - men restaurert - bygård. Høyt under taket og vinduskarmer brede nok til å sitte i, og gjerne hems :rodmer:

Er veldig glad i kriker og kroker, små trapper og 'skjulte' skap.

Det trenger overhodet ikke være stort - 60kvm ville holdt i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest B.Davis *

Jeg ville bodd på landet! med stort hvitt hus og stor hage som fremtidens barn og hunden min kunne lekt i :-) noen høner, sauer, katter og kaniner.. ååååh får frysninger bare av tanken <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jeg i stor leilighet med gigantisk hage, men dessverre en av hovedårene ut av byen jeg bor i som nærmeste nabo.

Drømmen er ett hus med fire soverom, stor hage og skog i nærhet så jeg kan gå tur med hundene mine. Helst ett sted hvor det er ett stykke fra traffikert vei.

Jeg driver oppdrett av hund, derfor. Hadde jeg ikke oppdaget gleden ved hunder hadde jeg sikkert blitt boende her jeg bor nå i lang, lang tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer om å bygge eget hus på ved kysten utenfor Stavanger.

Med store vinduer hvor jeg kan sitte sammenkrøpet i en god stol med teppe, en stor kopp te og en bok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Jeg drømmer om å bo i en bynær lelighet,gjerne toppleilighet aller helst i et rolig borettslag.Ønsker leilighet med nyere standar og lite vedlikeholdsbehov. Litt utsikt og altan er et must. Setter pris på at det er bussforbindelse i nærheten, og gå eller sykkelavstand til sentrum. Vi har hatt hus på landet, pusset opp og levd bygdeliv. Nå er vi flyttet tilbake til leilighet i gangavstand til Bergen by og elsker det! Vi har utsikt til sjø/ og byfjellene. Kunne trengt en litt mer praktisk leilighet med bedre løsninger for garderobe o.l.

Vi er garantert urbane leilighetsmennesker !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeboligen min er en liten leilighet midt i en by, gjerne i en bygård. 50 kvm. hadde passet fint! Den skulle gjerne ha ligget på St.Hanshaugen i Oslo, men aller helst i Roma, Firenze, New York eller London. Leiligheten ligger i en gammel bygård fra 1800-tallet, og veggene er laget av sånt materiale som sørger for at de alltid er kjølige. Det er gangavstand til det meste.

Et spisebord med plass til gjester er viktig. Jeg må kunne be venner over på besøk på middag minst en gang i uka. Dessuten må stolene være gode å sitte på, slik at jeg kan lese hjemmefra, og spre pensumbøkene mine utover bordet.

Det er høyt under taket, veggene er malt hvite, og merker at det er en gammel bygning man bor i. Jeg trives ikke i helt moderne bygninger. Det er store vinduer som slipper inn masse lys.

Endret av Ethereal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Drømmeboligen er en stor sentrumsleilighet, med mange soverom så jeg kan ha overnattingsgjester. Rundt 100 kvm hadde vært deilig, skal flytte inn i en leilighet snart med 70 kvadrat i en eldre bygård som har bra takhøyde. :D elsker bylivet og har vokst opp sentralt i av de større byene i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et koselig hus litt landlig til med en stor, skjermet hage. Ikke mer landlig enn at det tar max 20-30min å kjøre til sivilisasjonen, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...