Gå til innhold

Hvordan vil du bo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i enebolig i byggefelt, og det har jeg alltid gjort. Det var veldig praktisk da ungene var små, de hadde alltid venner å leke med. Nå er de store, og vi har fått andre behov.

Drømmen er å bo på et godt vedlikeholdt småbruk, med naboer et godt stykke unna, og ikke nært en trafikkert vei.

Jeg har to store vakthunder, og kommer alltid til å ha hunder, og de hadde nok hatt mye større frihet om vi bodde slik. Da kunne de gått løse rundt på eiendommen, utforsket det ene og det andre i sitt eget tempo.

Selv liker jeg å være ute, drive med hagearbeid, og sitte på verandaen, uten å bli sett hele tiden av forbipasserende eller naboer.

Dessverre er det veldig få slike eiendommer i området der vi bor. Har ikke sett noen til salgs på flere år innen rimelig avstand til jobb.

Så inntil videre får det bli med drømmen.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg bor i enebolig i byggefelt, og det har jeg alltid gjort. Det var veldig praktisk da ungene var små, de hadde alltid venner å leke med. Nå er de store, og vi har fått andre behov.

Drømmen er å bo på et godt vedlikeholdt småbruk, med naboer et godt stykke unna, og ikke nært en trafikkert vei.

Jeg har to store vakthunder, og kommer alltid til å ha hunder, og de hadde nok hatt mye større frihet om vi bodde slik. Da kunne de gått løse rundt på eiendommen, utforsket det ene og det andre i sitt eget tempo.

Selv liker jeg å være ute, drive med hagearbeid, og sitte på verandaen, uten å bli sett hele tiden av forbipasserende eller naboer.

Dessverre er det veldig få slike eiendommer i området der vi bor. Har ikke sett noen til salgs på flere år innen rimelig avstand til jobb.

Så inntil videre får det bli med drømmen.

Jeg drømmer om en toetasjes leilighet sentralt til byen men likevel såpass unna at det er trygt for kjæledyr og barn å være ute.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Som ungkar og forhåpentligvis snart advokatfullmektig vil jeg foretrekke en okish leilighet. Det holder for min hverdag enten jeg har kjæreste eller er singel.

Med kone/samboer og barn på slep vil jeg nok bytte over til en enebolig med tiden. Da vil jeg ha litt mer plass og gjerne en hage. Jeg blir sliten av å bo sentralt i byen hele tiden.

På mine eldre dager vil jeg enten kjøpe en bolig i syden eller en gammel standsmessig herregård i Frankrike eller Sverige. Fordi jeg ønsker av avslutte med flagget til topps.

Endret av Pene sko...
  • Liker 3
Skrevet

Hei!

Jeg får opplevd min bo-drøm om noen år når min mann og jeg skal ta over gården som han har odel på. Beliggenheten på den lille gården er omtrent som du beskriver. Vi kommer ikke til å bo veldig tett opp folk, men har naboer i gåavstand. Dette er både slekt, noen eldre mennesker og en del på vår alder :) Vi skal overta et hus på ca 330 kvaderatmeter, 70-tallsinnredet vel og merke, så hele huset må pusses opp. Det er bygd på 70-tallet, så selve huset er i god stand :) Dette er virkelig drømmen for meg! Kommer til å bo i skogen, som vi eier selv. Ca 30 minutter å kjøre til nærmeste by, 5-10 minutter unna nærmeste sentrum! Helt perfekt :rodmer: Stor hage er det også der, så jeg kan nesten ikke vente til vi skal flytte inn :)

Jeg vil gjerne bo sånn fordi jeg synes det blir veldig fredlig! I tillegg bor vi nært skog og fjell, som gjør at barna kan bevege seg rimelig fritt uten de store farene, som jeg forbinder med storbyen.. Det er nært til barnas besteforeldre, som også er en fordel! I tillegg bor vi nære de byene som er i området, og kan skaffe det vi trenger uten å bruke en hel dag :)

Gleder meg :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bo i et smart bygd hus som ikke er så veldig stort, med både sjø og skog i umiddelbar nærhet. Helst ingen naboer som man kan se eller høre. Hvorfor? Fordi jeg føler en lykke og ro på slike steder som jeg ikke føler ellers. Dessverre kommer det til å bli med drømmen, i hvert fall fram til jeg blir pensjonert.

• Liker 1
Skrevet

Drømmen MIN er et småbruk. Drømmen VÅR er en stor enebolig i et rolig felt. Helst i. Nærheten av skogen :) Men ser ut til at det blir rekkehus på oss i første omgang. Eneboligen får komme om noen år :)

• Liker 1
Skrevet

En sentral leilighet i byen, trenger ikke å være så stor, utover det så skal den inneholde walk in closet :fnise:

Når jeg blir såpass gammel at jeg får barn, vil vel heller en villa på et roligere sted være å foretrekke.

Og når jeg blir pensjonist så vil jeg flytte til en vingård i Italia :rodmer:

Skrevet

Aller helst vil jeg bo i Oslo, i en større leilighet der. Men jeg ønsker også hus, og det må være i områdene rundt Oslo. Hvorfor? Fordi jeg elsker Oslo, det er der jeg har familie og venner, det er der jeg vokste opp og jeg savner til tider byen intenst. Må også bo relativt sentralt siden verken mannen eller jeg har førerkort eller bil.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg bor i drømmen min: en liten, rimelig enebolig på 100m2 med utbyggingspotensiale etterhvert som ungene vokser til. Stor og usjenert hage, stille gate, gangavstand til bhg,jobb,skole og butikker. Huset har små rom og rundvasken tar "et kvarter", og det lave lånet gjør at vi lever godt. Med tiden skal vi bygge ekstra stue og 2 soverom, og da blir det bra.

Skrevet

Jeg har prøvd forskjellige boformer, og nå har jeg endelig funnet ut hva jeg vil ha og det ser ut som om drømmen kan gå i oppfyllelse om ikke så lenge.

Har kjøpt meg tomt nær sjøen og skal bygge mitt eget hus. Er godt i gang med tegninger osv.

Siden jeg har bil, så gjør det ikke noe at butikker, jobb, svømmehall osv ligger ti minutters kjøring fra der jeg bor. Gleder meg sjuk til å få en liten hage, utsikt over sjøen og naboer i sånn passe avstand.

Hvis jeg lengter til storbyen kan jeg ta meg en langhelg dann og vann, og riktig slå ut håret.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Først ser jeg for meg en leilighet i byen mens jeg studerer, for så å oppgradere denne til noe litt større og bedre når jeg er ferdig utdannet og fått meg jobb.

Når jeg har blitt gammel nok og har kone/samboer og kanskje planer om barn selger jeg leiligheten til fordel for en romslig enebolig på et hyggelig sted, men fremdeles sentralt i forhold til Oslo (Oslo Vest, Asker eller Bærum)

Så kommer pensjonisttilværelsen og da ser jeg for meg å tilbringe store deler av tiden ved sommerhuset, samt gjøre som Fashionistaen - kjøpe en vingård eller et småbruk i Italia eller Frankrike.

Edit: Hadde heller ikke sagt nei til en herregård i utlandet når jeg er gammel, med en stor kunstsamling og et eget jakt- og fiske område. Dog ikke like realistisk..

Endret av Sails
Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Hus ved vannet med naboer langt unna. Eneste jeg vil ha er muligheten til å ta en robåt ut på havet og sette krabbeteiner så ofte jeg vil. Hadde vært rimelig ålreit med eget rom til plater og bøker også

• Liker 1
Skrevet

om det var mulig;

leilighet i 71 etasje, heiser, portører, vaskehall i kjelleren til biler, butlerservice, kokk, renseri... Ja alt i ett... Storby !

Ikke glem stor skjermet og karismatisk veranda med utsikt over byens horisont, strand.

Skrevet

Jeg drømmer om enebolig, men det kommer jeg nok aldri til å få igjen.... :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en enebolig. Jeg ønsker meg en leilighet på ca 100 kvadrat. Er lei av vedlikehold,opparbeiding av tomt,beising og et evig utlegg. Bruker ferier,helger og all fritid.

Vil ha leilighet med vaktmester. Vil ikke ha ansvar utenfor døren. Jeg vil bo der de tar trappevask også. Ikke stor blokk,men kanssje terasseblokk med en stor blomsterkasse.

Dere som har leilighet,dere vet ikke hvor godt dre har det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vil bo i enebolig med fin hage, garasje etc og gjør det også, men kunne selvfølgelig tenke meg en leilighet i byen (Oslo). Altså begge deler samtidig. Har bodd i leilighet før og likte det godt. Ikke høyeste prioritet med en "byhytte" siden jeg bruker 15 minutter med bil til sentrum. Om mulig blir det vel heller en vanlig hytte (og den skal være fullt utstyrt).

Endret av skrue
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drømmer om en stor toppleilighet i Oslo sentrum, med (tak)terrasse.

Den må ligge i et kompleks med betjent resepsjon, room service, renhold, sjåførtjeneste, vaskeri, m.m.

Gjest Jytte
Skrevet

Jeg er garantert ferdig med stor enebolig med hage. Deilig når man har hjemmeboende barn, etter det ble det et stort ork.

Nå er drømmen en stor leilighet med utsikt til sjø - sentralt i byen slik at jeg kan raskt komme til restauranter, kafeer, butikker, gallerier, teater osv.

Leiligheten skal ligge den flotte byen jeg bor i idag .. Kunne aldri tenkt meg å bo andre steder her i landet.

• Liker 1
Gjest Carmen.
Skrevet

bare flytte fra foreldrene mine.. ååhhh, er så kjedelig med så mange mennesker hjemme! er 22 men, har ikke råd nå fortiden, må nok bli ferdig med dette skoleåret å få meg jobb.

vil bo utafor Oslo i en fin og stor hus, det må være rolig område, med fin utsikt... savner å stå tidlig på morgen å ha kvalitetstid med meg selv i et fint hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...