Gå til innhold

Falt på slalom - smerter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en uke siden falt jeg i slalombakken, den ene bindingen på skien løsnet så skien datt av, og jeg falt ganske hardt ned i snøen. Jeg vred det beinet som ikke var festet til noen ski lengre litt bakover, og jeg merket at det gjorde ganske vondt. Tok meg også for med venstrehånden så jeg tror jeg forstuet tommelen, og den ble litt hoven. Klarte å stå i bakken resten av dagen, men det var ganske vondt å holde staven med tommelen, og hofta/beinet gjorde ganske vondt. Nå, etter en uke, har jeg fremdeles ganske vondt i hofta, jeg merker det spesielt når jeg går, vrir benet litt, eller skal bytte fra pedal når jeg kjører bil. Tommelen har blitt litt bedre, men jeg kan ikke bøye den helt inn mot hånden, og den kjennes ganske vondt inn mot "basen" av tommelen. Spørsmålet mitt er om jeg burde gå til legen? Har ventet en uke fordi jeg tenkte at det kunne gi seg, men har ikke merket så stor forbedring... Hva synes dere jeg burde gjøre?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bestill time hos lege. Folk har gått til legen for mindre enn det, og du har like mye rett til å bruke legen din som alle andre :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, tror nok jeg burde det, selv om jeg har litt legeskrekk :sjenert: Men har en jobb hvor jeg går mye og må kunne være i konstant bevegelse, så hvis det er noe galt burde jeg nok få ordnet opp i det så fort som mulig. Har jo jobbet denne uken, og det har ikke vært spesielt behagelig...

AnonymBruker
Skrevet

Hei TS! Det samme skjedde med for mange mange år siden bortsett fra at det gikk utover kneet mitt. Jeg fikk tatt bilder, og de sa brusken var skadet. Nå etter 9 år har jg fortsatt vondt nå og da, og kan oppleve at kneet 'svikter'.

Jg ble anbefalt å ikke operere da det ikke var sikkert ville hjelpe. Jeg angrer på det nå, så må få ta tak i dette igjen.

Gå til legen, og stå på ditt hvis du er sikker på at det er noe som ikke stemmer.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, er akkurat det samme med meg, hofta "svikter" iblant når jeg går, er litt skummelt. Tror jeg skal dra til legen til uka jeg. Takk for svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...