Gjest Badabing Skrevet 22. mars 2012 #21 Skrevet 22. mars 2012 Hvis jeg jobber dagvakt, er jeg med hundene på kvelden. Hvis jeg jobber kvelden, er jeg med hundene på dagen. I helgen hender det jeg drar bort noen timer, men dette er uaktuelt i ukedagene når jeg er borte halve dagen pga jobb. Hvis jeg skal bort på ukedagene, holder jeg meg til å dra steder de kan være med meg. Må legge til at den ene hunden min er en selskapshund som trenger mye kos, mens den andre er en veldig aktiv hund som trenger mye stimuli. Om jeg skulle dratt bort på kvelden i tillegg tror jeg selskapshunden ville blitt ulykkelig, mens den aktive ville gått på inventaret :gjeiper: Når jeg kommer hjem fra jobb virker det som de har sovet mye av dagen, og de har en del energi. Så da er det først lek og trening i luftegården, så mat og en liten hvil før det er mer lek og kos og til slutt kveldstur. Så pleier de å roe seg i 21-tiden.
mysticmoo Skrevet 22. mars 2012 #22 Skrevet 22. mars 2012 Det har jeg! Men ikke på vinters tid som jeg skriver, og selvfølgelig ikke på varme dager. Har en hund som trives MYYYE bedre i sin lille "hule" i bilen hvor hun kan følge med på folk og bevegelser utenfor uten at hun lager en lyd. Når hun er hjemme er hun urolig og uler dagen lang, uansett hvilket rom hun er på, og om hun går løs eller er innestengt i buret. Så lenge hun er i bilen på jobb kan jeg lufte henne når som helst (takket være en hundeglad sjef), i tillegg til at en av mine kollegaer selv har med seg hund. Nå rvi lufter vår egen, tar vi også med den andre sin hund. Genial løsning! Og det er ingen tvil om at voffsen min trives aller best med den løsningen! Mange som gjør dette, og det er det da ingenting galt i så lenge hunden trives og er rolig i bilen, og det ikke blir for varmt (sommer) eller for kaldt (vinter). Vet at det funker veldig fint på noen hunder som lider av separasjonsangst blant annet. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #23 Skrevet 22. mars 2012 Unnskyld meg, men det er vel mulig å ha et liv selv om man har hund? Fint at dere er glad i hunden deres og sånn, men å prioritere en hund foran ALT annet, bure seg inne med hunden hver kveld og kutte ut all sosial kontakt, det er da virkelig ikke nødvendig. Det er faktisk forskjell på en hund og et barn. Hunder trenger ikke å bli behandlet som babyer HELE tiden, de klarer seg selv i litt større grad. Hunden lider faktisk ingen nød om dere er borte en time eller to på kveldstid en gang i uka, så lenge den har mat og har vært på tur og fått gå på do. og dere MÅ ikkke ta hunden med overalt. Ser noen skriver her at "men vennene mine liker hunden min så det er greit at jeg tar den med". Ja, det er mange som liker hunder. Men husk at det også er en del som IKKE gjør det, og som irriterer seg over folk som skal ha med seg hunder hver eneste gang man skal finne på noe sammen, selv om de ikke sier det høyt.. men heller biter tenna sammen og prøver å overse det, for å være høflig. Ikke stygt ment altså, jeg sier ikke at dere bare skal reise fra hunden og la den gå for lut og kaldt vann, jeg mener bare at mange av dere overdriver litt. Tror faktisk dere hadde hatt godt av å ha et liv utenom hunden, og tenke på noe annet enn hund, om det bare er for et par timer. skulle jo tro dere hadde fått barn.. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #24 Skrevet 22. mars 2012 Ja, det er mange som liker hunder. Men husk at det også er en del som IKKE gjør det, og som irriterer seg over folk som skal ha med seg hunder hver eneste gang man skal finne på noe sammen, selv om de ikke sier det høyt.. men heller biter tenna sammen og prøver å overse det, for å være høflig. det jeg tenker om unger... 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #25 Skrevet 22. mars 2012 det jeg tenker om unger... Usaklig.. det er vel hunder denne tråden handler om, ikke unger. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #26 Skrevet 22. mars 2012 skulle jo tro dere hadde fått barn.. Usaklig.. det er vel hunder denne tråden handler om, ikke unger. Say no more 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #27 Skrevet 22. mars 2012 Usaklig.. det er vel hunder denne tråden handler om, ikke unger. det var ab 18:17 som først takk inn barn....
Mooria Skrevet 22. mars 2012 #28 Skrevet 22. mars 2012 Dere som har hund, går dere aldri ut på kveldstid? F.eks, kino, restaurant, ut med venner osv? Jeg mener IKKE å være frekk, bare så det er sagt, men det høres jo fryktelig kjedelig ut å måtte holde seg hjemme hver kveld på grunn av hunden? Jeg vet jo at hunder krever mye. (jeg synes faktisk det er mye lettere å ha to barn i huset enn en hund!) Har ikke hund selv men jeg passer en av og til. Jeg mener bare at alle har godt av å komme seg ut og gjøre andre ting innimellom, og må si meg enig med AB lenger oppe, hunden greier seg jo fint alene en liten stund på kveldstid. Det er jo ikke snakk om hver kveld akkurat?
Mari*Nade Skrevet 22. mars 2012 #29 Skrevet 22. mars 2012 Dere som har hund, går dere aldri ut på kveldstid? Jo, selvfølgelig! Men personlig har jeg kommet dit at jeg ikke ønsker å ut hver kveld, koser meg heller på en tur i skogen med bikkja, eller på hundetrening med flere likesinnede Og andre festligheter skjer som regel i helgene, slik at jeg kan bruke litt tid med hunden før vi drar bort. Jeg ser at dette høres ut som om jeg ikke gjør annet enn å tilbringe tid med voffsen, det er IKKE tilfellet! Prøver å få fram at hunden vår en en del av hverdagen som trenger mosjon, trening, foring, kos og kjærlighet, og at det var et meget veloverveid valg å skaffe hund. Ønsker ikke å sitte med dårlig samvittighet for hunden når jeg drar ut på andre arrangementer! 2
Gjest Badabing Skrevet 22. mars 2012 #30 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har det som Mari*Nade. Jeg gjør det ikke sånn fordi jeg må, men fordi jeg vil. Og vi får heller besøk eller reiser til de som er glad i hundene våre sånn i ukedagene. Det er ikke sånn at det skjer så mye på hverdagene uansett. De fleste har jo sitt å drive med, for de fleste av vennene våre har barn. Og vi har hjemmekino og lager like god mat som vi får på restaurant, så det er ikke noe savn 3
Skylines Skrevet 22. mars 2012 #31 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har riktignok ikke hund, men innekatt. Føler på mye av det samme som dere. Jeg er på jobb mellom 5-8 timer normalt sett, og så må jeg i stallen. Er bare i stallen i maks to timer for tiden, men likevel. Har tenkt å få tak i en venn til han, men sambo er litt negativ til det. I helgene er jeg med katten nesten hele døgnet.
mysticmoo Skrevet 22. mars 2012 #32 Skrevet 22. mars 2012 Samme som Mari*Nade og Badabing - i ukedagene gjør jeg som regel ikke annet enn å jobbe - jeg er sliten når jeg kommer hjem og koser med meg 'familien' min. Jeg gjør selvfølgelig ting uten hunder noen timer i helgene, om det skulle være kino, kafe, shopping, hva-som-helst. Slike ting gjorde jeg som regel ikke i ukedagene før jeg fikk min første hund heller, så forskjellen er ikke så veldig stor. Nå som jeg har hunder kommer jeg meg hvertfall ut hver dag etter jobb og bruker flere timer på hundene, trening, turer og aktiviteter med andre hundemennesker. For meg er hundene en hobby og livsstil, så jeg vil ikke ha det på noen annen måte. Det er det jeg trives med. Trenger ikke bety at du er asosial bare fordi du bruker kveldene etter jobb sammen med hundene. For meg er det samme som foreldre som kommer hjem fra jobb og bruker kvelden med barn/familien fra mandag til fredag. For meg er samboer og hundene min familie. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #33 Skrevet 24. mars 2012 det er sjeldent mine er alene mer enn 4 timer 3 ganger i uka pluss en 15min tir på butikken. men av å til hender det de må. da gjør jeg klar flere forskjellige mentalleker, godbiter under kopper, iqleker og den slags som jeg legger klar midt på gulvet. hundene mine er relativt lydige så de tar ikke godbitene før de får en spesiell komando, uansett om jeg er tilstede eller ikke. denne komandoen har jeg spilt inn så den ligger på dataen og blir spilt av på et tidspungt jeg bestemmer så de kan ta de. vanligvis har jeg enten en videosamtale oppe så jeg ser hvordan det går underveis eller at jeg bare spiller inn på webkamera å ser det siden. det har funket hver gang. men hunden må jo ha selvkontroll for at dette er aktuelt.... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå