Gjest LillaGorilla Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 Har gått på Yasminelle i 4-5 mnd nå, og har igrunn ikke merket noen bivirkninger. Jeg er singel og hadde ikke så mye sex da jeg begynte. Men nå for tiden har jeg begynt å ha oftere sex, og jeg sliter litt med sexlysten.. tror jeg. Jeg føler at hodet mitt er veldig klar for sex, mens kroppen ikke er det. Før ble jeg våt av omtrent ingenting, men nå skal det mye mer til og jeg blir fort tørr igjen. Dette plager meg veldig siden jeg liker sex veldig godt. Er dette vanlig? Og på grunn av p-pillene? Hvordan har dere det, og hvilket merke bruker dere? Hjelper det å bytte piller, eller kan jeg jobbe med dette på en annen måte?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Jeg går også på yasminelle og opplever akkurat det samme! Skal bytte til Cerazette nå, håper det blir bedre
Gjest Heyya Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 Jeg har gått på Yasminelle, Yasmin 28 og nå Cerazette - alle med lik bivirkning. Jeg bytter nå til p-stav. Den er helt naturlig og har ingen andre bivirkninger enn at man mister menstrasjon (som i og for seg er en god ting) men man går på den og at det da kan forekomme litt mellomblødning. Orker ikke p-piller lenger, de gjorde meg nærmest deprimert av å ha så liten kontroll over egen kroppslyst.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 Jeg har gått på Yasminelle, Yasmin 28 og nå Cerazette - alle med lik bivirkning. Jeg bytter nå til p-stav. Den er helt naturlig og har ingen andre bivirkninger enn at man mister menstrasjon (som i og for seg er en god ting) men man går på den og at det da kan forekomme litt mellomblødning. Orker ikke p-piller lenger, de gjorde meg nærmest deprimert av å ha så liten kontroll over egen kroppslyst. Helt naturlig? Den inneholder nøyaktig det samme som p-piller. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #5 Skrevet 18. mars 2012 Jeg fikk mindre sexlyst på Yasmin og kan ikke si det hjalp å bytte til Cerazette. Tvert imot fikk jeg enda mindre sexlyst. Det er ikke sånn at sex byr meg imot eller ikke er ønskelig, men kroppen virker bare så forbasket likegyldig. Jeg vil jo ha sex og tenker på det ganske ofte, men den intense og spontane kåtheten er borte på pillene.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #6 Skrevet 18. mars 2012 Jeg har gått på Yasminelle, Yasmin 28 og nå Cerazette - alle med lik bivirkning. Jeg bytter nå til p-stav. Den er helt naturlig og har ingen andre bivirkninger enn at man mister menstrasjon (som i og for seg er en god ting) men man går på den og at det da kan forekomme litt mellomblødning. Orker ikke p-piller lenger, de gjorde meg nærmest deprimert av å ha så liten kontroll over egen kroppslyst. Hvis du ikke tålte Cerazette særlig bra, bør du tenke deg om før du velger p-stav. Den inneholder nemlig samme gestagen-hormon som minipiller (bl.a. Cerazette). 1
Gjest LillaGorilla Skrevet 18. mars 2012 #7 Skrevet 18. mars 2012 Jeg fikk mindre sexlyst på Yasmin og kan ikke si det hjalp å bytte til Cerazette. Tvert imot fikk jeg enda mindre sexlyst. Det er ikke sånn at sex byr meg imot eller ikke er ønskelig, men kroppen virker bare så forbasket likegyldig. Jeg vil jo ha sex og tenker på det ganske ofte, men den intense og spontane kåtheten er borte på pillene. ååå.. det er akkurat sånn jeg har det! Kjipt Er den eneste løsningen å slutte med piller? :/
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #8 Skrevet 18. mars 2012 ååå.. det er akkurat sånn jeg har det! Kjipt Er den eneste løsningen å slutte med piller? :/ Jeg antar det ja, dessverre...
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #9 Skrevet 19. mars 2012 Dere som er i fast forhold, hva gjør dere med denne problemstillingen? Velger dere p-piller og lav sexlyst? Hvordan funker det? Eller kondom og høyere sexlyst? Er det ikke kjedelig, upraktisk og dyrt med kondom?
Sportiva Skrevet 19. mars 2012 #10 Skrevet 19. mars 2012 Går på Cerazette og det er ikke noe i veien med lysten her i gården. Dersom du føler at du blir tørr er det ikke noe nederlag å bruke litt glidemiddel.
Gjest LillaGorilla Skrevet 19. mars 2012 #11 Skrevet 19. mars 2012 Dere som er i fast forhold, hva gjør dere med denne problemstillingen? Velger dere p-piller og lav sexlyst? Hvordan funker det? Eller kondom og høyere sexlyst? Er det ikke kjedelig, upraktisk og dyrt med kondom? Lurer jeg og på! *dytt*
fridr Skrevet 19. mars 2012 #12 Skrevet 19. mars 2012 P-hormoner tok knekken på min libido, og jeg er ikke akkurat kjent for å si "nei" i dette forholdet... Tung tid, måtte bare slutte
fridr Skrevet 19. mars 2012 #13 Skrevet 19. mars 2012 Jeg har gått på Yasminelle, Yasmin 28 og nå Cerazette - alle med lik bivirkning. Jeg bytter nå til p-stav. Den er helt naturlig og har ingen andre bivirkninger enn at man mister menstrasjon (som i og for seg er en god ting) men man går på den og at det da kan forekomme litt mellomblødning. Orker ikke p-piller lenger, de gjorde meg nærmest deprimert av å ha så liten kontroll over egen kroppslyst. Ikke for å drepe gleden din, men jeg gikk rundt og hadde mensen 3 uker i strekk hele perioden da jeg gikk på min siste p-stav. (Har hatt 3 stk) P-staven er IKKE naturlig, hvor i all verden har du det fra? Men p-staven inneholder bare ett hormon, istede for to. Og du kan faktisk få mange bivirkner, så her har nok legen feilinformert deg grundig! Jeg ble kjempedeprimert, ingen sexlyst, helt idiotisk menstruasjon/masse mellomblødninger og diverse andre godsaker.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #14 Skrevet 19. mars 2012 Dere som er i fast forhold, hva gjør dere med denne problemstillingen? Velger dere p-piller og lav sexlyst? Hvordan funker det? Eller kondom og høyere sexlyst? Er det ikke kjedelig, upraktisk og dyrt med kondom? Jeg orket ikke mer p-hormoner, så jeg måtte bare slutte. Hos oss er det ikke kriiiise om vi blir gravid, så vi hopper av i svingen, bruker sikre perioder og cervixpessar. Ikke kjempegøy, men heller det enn masse fæle bivirkninger. Når vi er "ferdige med barn" har mannen sagt at han skal sterilisere seg. Gode mannen min
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #15 Skrevet 19. mars 2012 Jeg orket ikke mer p-hormoner, så jeg måtte bare slutte. Hos oss er det ikke kriiiise om vi blir gravid, så vi hopper av i svingen, bruker sikre perioder og cervixpessar. Ikke kjempegøy, men heller det enn masse fæle bivirkninger. Når vi er "ferdige med barn" har mannen sagt at han skal sterilisere seg. Gode mannen min Jeg er ung og er midt i utdanningen. For meg er det krise om jeg blir gravid. Det skal ikke være lett å være ung, vill og kåt hehe..
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #16 Skrevet 19. mars 2012 Lurer jeg og på! *dytt* Til dere som lurer: jeg byttet til kobberspiral er 24 år, student og barnløs, og må si kobberspiralen reddet sexlysten og kjærligheten!
LiKa1986 Skrevet 21. mars 2012 #17 Skrevet 21. mars 2012 Ikke for å drepe gleden din, men jeg gikk rundt og hadde mensen 3 uker i strekk hele perioden da jeg gikk på min siste p-stav. (Har hatt 3 stk) P-staven er IKKE naturlig, hvor i all verden har du det fra? Men p-staven inneholder bare ett hormon, istede for to. Og du kan faktisk få mange bivirkner, så her har nok legen feilinformert deg grundig! Jeg ble kjempedeprimert, ingen sexlyst, helt idiotisk menstruasjon/masse mellomblødninger og diverse andre godsaker. Signerer denne!! Aldri vært borti værre enn p-stav.. men nå er alt i sin skjønneste orden igjen etter at jeg begynte på Yasmin 28.. Etter mine erfaringer syns jeg folk bør være forsiktige med å velge p-stav, kan virke som et enkelt valg, men..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå