AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 Jeg har nettopp hentet ut Cerazette, og venter på 1.mensdag så jeg kan begynne på dem. I pakningsvedlegget står det at de må tas innen 12 timer, men i følge apoteket er det kun 2 timer som er regelen man bør følge. Og da er det ikke så greit å få tatt pillene, for to timers margin er jo virkelig ingenting. Klart jeg kan ta de når jeg står opp i ukedagene, men hva med i helgene når jeg sover lenger? Leggetider varierer jo også ut ifra hverdag og helg, og om jeg tar de ved lunsjtider på jobb, er det jo neppe samme tidspunkt jeg spiser når jeg ikke er på jobb. Hvordan gjør andre dette?
Zzyzx Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Følger det som står i pakningsvedlegget istedenfor det de sier på apoteket. Det ville ikke stått 12 timer i pakningsvedlegget hvis det ikke stemte.
Moscato Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 Eg tek dei før eg legg meg, og har med meg piller uansett kvar eg går (festa på mobilen, nøkkelknippet, i lommeboka, i pennalet, i jakkelommer osb) i tilfelle eg endrar planar i løpet av dagen (skjer ofte). I byrjinga måtte eg vere veldig nøye på tidspunktet for ikkje å få kjipe småblødningar, men etter ei tids bruk vart det mindre nøye. Det kan vere derfor dei på apoteket anbefalte 2 timar. Sikre mot graviditet skal dei vere med inntil 12 timar slingring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå