Gjest Fizbo Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 (endret) Like lurt som andre dager. Kan være vanskelig å yte like godt som ellers pga dårlig form da. Det er ekstra viktig å få i seg nok væske. Jeg syns det er herlig å trene dagen derpå, blir i mye bedre form etterpå! Endret 18. mars 2012 av Fizbo 1
Gjest *Maja* Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 Jeg trener så og si alltid dagen derpå. Så lenge du er hydrert og fin i formen så er det ikke noe problem å trene. Har jogget en mil uten at det har påvirket noe dagen derpå
sequin Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 Mange inntar alkohol dagen før trening, med den enkle tanke at i morgen er alkoholen ute av systemet. Det har derimot vist seg at selv en enhet alkohol (ett glass vin, en halvliter) kan ha negative effekt på aerob utholdenhetsprestasjonen (Obrien & Lyons 2000). Den anaerobe prestasjonen derimot ser ikke ut til å bli påvirket (Obrien & Lyons 2000). Årsaker til at den aerobe utholdenheten reduseres kan være: • Redusert krebs syklus • Økt laktatdannelse • Dehydrering • Redusering av glykogenlagrer • Psykologiske effekter Kilde:http://www.trening.no/kosthold/3675.o2.html
Gjest Nuppdupp Skrevet 18. mars 2012 #5 Skrevet 18. mars 2012 har gjort det noen ganger..til og med mens jeg er full :gjeiper: det er ikke akkurat behagelig :gjeiper: 1
OPIgirl Skrevet 18. mars 2012 #6 Skrevet 18. mars 2012 Ikke lurt. Helt enig i det Sequin svarer. Hva er vitsen med å trene dagen derpå? For å ha noe å skryte av?
Gjest Nuppdupp Skrevet 18. mars 2012 #7 Skrevet 18. mars 2012 Ikke lurt. Helt enig i det Sequin svarer. Hva er vitsen med å trene dagen derpå? For å ha noe å skryte av? tror ikke man er istand til å skryte etterpå :gjeiper: :gjeiper: :gjeiper: 1
Gandalff Skrevet 18. mars 2012 #8 Skrevet 18. mars 2012 Å trene dagen derpå er som å gå birken mens man føder. 4
Gjest Karm a Skrevet 18. mars 2012 #9 Skrevet 18. mars 2012 Å trene dagen derpå er som å gå birken mens man føder.
sequin Skrevet 18. mars 2012 #10 Skrevet 18. mars 2012 Jeg trener aldri dagen derpå, en venn av familien fikk et illebefinnende på joggetur dagen derpå en gang, det var ikke et pent syn for de som fant ham 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #11 Skrevet 18. mars 2012 Jeg har trent dagen derpå . men det er fordi formen har tilatt det! Trener for min egendel, ikke for å skryte om det på FB.... hehe....
Gjest Karm a Skrevet 18. mars 2012 #12 Skrevet 18. mars 2012 Jeg trener aldri dagen derpå, en venn av familien fikk et illebefinnende på joggetur dagen derpå en gang, det var ikke et pent syn for de som fant ham Jeg vet ikke hvorfor (dette er jo egentlig en trist story), men scenarioet i hodet mitt ble ufattelig morsomt!!
Wombat Skrevet 18. mars 2012 #13 Skrevet 18. mars 2012 Jeg tar meg i å tenke at dere er en gjeng som legger mer i "trening" enn hva jeg gjør... Min første tanke var at "det skader da vel ikke med en spasertur selv om man er litt fyllesjuk?" Er ikke så sprek jeg 1
OPIgirl Skrevet 18. mars 2012 #14 Skrevet 18. mars 2012 Jeg tar meg i å tenke at dere er en gjeng som legger mer i "trening" enn hva jeg gjør... Min første tanke var at "det skader da vel ikke med en spasertur selv om man er litt fyllesjuk?" Er ikke så sprek jeg Det kan så være. En spasertur er vel og bra det.Men ikke hardtrening. Hvis du skjønner hva jeg mener;-)
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #15 Skrevet 18. mars 2012 Ikke lurt. Helt enig i det Sequin svarer. Hva er vitsen med å trene dagen derpå? For å ha noe å skryte av? TS her. Vel nå trener jeg ikke for å skryte av det,forteller sjelden folk hvor ofte jeg trener.Det hadde nesten blitt som om at jeg skulle fortalt dem hvor ofte jeg bæsjer,da jeg trener nesten like ofte som jeg bæsjer. Drikker sjelden,og er i fin form idag,så derfor jeg lurte. D:U:S:T:E:K:O:M:M:E:N:T:A:R 1
Inwe Skrevet 18. mars 2012 #16 Skrevet 18. mars 2012 Jeg trener dagen derpå for å komme i bedre form. Dessuten har jeg alltid fri dagen derpå, og liker å utnytte fridagene til trening.. Men selvfølgelig, er jeg skikkelig dårlig så utgår treninga.
Monica1968 Skrevet 18. mars 2012 #17 Skrevet 18. mars 2012 Ettersom jeg trener hver dag, trener jeg også dagen derpå. Har aldri opplevd noen negative konsekvenser av det.
OPIgirl Skrevet 18. mars 2012 #18 Skrevet 18. mars 2012 (endret) quote name='AnonymBruker' timestamp='1332085715' post='10654252'] TS her. Vel nå trener jeg ikke for å skryte av det,forteller sjelden folk hvor ofte jeg trener.Det hadde nesten blitt som om at jeg skulle fortalt dem hvor ofte jeg bæsjer,da jeg trener nesten like ofte som jeg bæsjer. Drikker sjelden,og er i fin form idag,så derfor jeg lurte. D:U:S:T:E:K:O:M:M:E:N:T:A:R Endret 18. mars 2012 av OPIgirl
123sport Skrevet 18. mars 2012 #19 Skrevet 18. mars 2012 jeg trener hver dag og trener dermed dagen derpå også, men noen ganger kan det være så jævlig.. men etterpå føler man seg alltid fin, og ikke i nærheten av like ekkel som når man bare ligger i sengen med kebab i kjeften!
Supraspinatus Skrevet 18. mars 2012 #20 Skrevet 18. mars 2012 Mange inntar alkohol dagen før trening, med den enkle tanke at i morgen er alkoholen ute av systemet. Det har derimot vist seg at selv en enhet alkohol (ett glass vin, en halvliter) kan ha negative effekt på aerob utholdenhetsprestasjonen (Obrien & Lyons 2000). Den anaerobe prestasjonen derimot ser ikke ut til å bli påvirket (Obrien & Lyons 2000). Årsaker til at den aerobe utholdenheten reduseres kan være: • Redusert krebs syklus • Økt laktatdannelse • Dehydrering • Redusering av glykogenlagrer • Psykologiske effekter Kilde:http://www.trening.no/kosthold/3675.o2.html Cherry picking? Ikke lurt. Helt enig i det Sequin svarer. Hva er vitsen med å trene dagen derpå? For å ha noe å skryte av? Hva er vitsen med å la være dersom man føler seg i form? Å trene dagen derpå er som å gå birken mens man føder. Til sammenligning med å føde mens man går birken? D:U:S:T:E:S:P:Ø:R:S:M:Å:L Eh.. Han her fyren har skrevet en fin artikkel om trening og alkohol. Den er i grunnen mer rettet mot alkohol og fettlagring, men det står en del om trening også. Kort oppsummert er det relativt liten forskjell alkohol har dersom man har et moderat alkoholinntak. Det vil påvirke ytelsen til en viss grad så man gjør det ikke før konkurranse liksom. Dersom man er i stand til å trene er det ingen grunn å la være. Man går til tross alt glipp av en trening om man lar være. http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå