AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 Min venninne har avstandsbeundret en felles bekjent lenge. Hun viser ingen interesse for å forsøke å bli kjent med han, og sier også at hun ikke har noen planer om å bli kjent med ham. Jeg fikk derimot muligheten til å bli kjent med han her en dag, og vi kom ganske godt overens. I helgen var vi ute alle sammen, og jeg danset mye med denne mannen, og han spanderte drinker på meg. Nå er venninna mi sur fordi jeg ikke viser forståelse for henne. Jeg skjønner jo at hun er interessert i ham, men hun nekter jo å ta kontakt med han. Hvorfor skal han da være off-limit for meg, hvis hun uansett ikke skal prøve seg? Burde jeg virkelig holde meg unna?
Cata Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Nei. Så lenge venninna di ikke er sammen med mannen, og heller ikke gjør noen forsøk på å bli kjent med ham , så synes jeg du bare kan fortsette. Hun bør jo vise forståelse for deg, på lik linje med at hun "forlanger" du skal vise forståelse for henne. 5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 Kanskje du kan foreslå trekant med han? 3
Steinar40 Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 Burde jeg virkelig holde meg unna? Du bør holde deg unna hvis du ikke virkelig kan være interessert i noe seriøst med denne fyren. Ellers ødelegger du bare for alle. Inklusive for deg selv. 2
Aldrisur Skrevet 18. mars 2012 #5 Skrevet 18. mars 2012 Førstemann til mølla... Hvis venninnen din ikke har noen intensjon om å bli kjent med ham, er det jo helt høl i hue å bli sur på deg fordi du ønsker å bli kjent med ham? Nei, her skal du gjøre akkurat det som passer deg! En sur venninne fra eller til har ingen betydning, kjør på! 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #6 Skrevet 18. mars 2012 Min venninne har avstandsbeundret en felles bekjent lenge. Hun viser ingen interesse for å forsøke å bli kjent med han, og sier også at hun ikke har noen planer om å bli kjent med ham. Jeg fikk derimot muligheten til å bli kjent med han her en dag, og vi kom ganske godt overens. I helgen var vi ute alle sammen, og jeg danset mye med denne mannen, og han spanderte drinker på meg. Nå er venninna mi sur fordi jeg ikke viser forståelse for henne. Jeg skjønner jo at hun er interessert i ham, men hun nekter jo å ta kontakt med han. Hvorfor skal han da være off-limit for meg, hvis hun uansett ikke skal prøve seg? Burde jeg virkelig holde meg unna? Glad jeg ikke er jente og må oppleve de konfliktene som skapes av sjalusi etc 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #7 Skrevet 18. mars 2012 Hun er åpenbart en sånn som mener jenter ikke skal være den aggressive part, og venter på at han skal sjekke henne opp. Sånne folk trenger man ikke respektere.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #8 Skrevet 18. mars 2012 Takk for svar Steinar, når det gjelder hvor seriøs jeg er oppe i dette er ikke det et svar jeg kan gi, for det vet man jo aldri - ikkesant? Jeg vil tro at det av ymse grunner (som at han reiser til utlandet for en lengre periode til høsten) ikke blir noe seriøst. -TS
Steinar40 Skrevet 18. mars 2012 #9 Skrevet 18. mars 2012 Takk for svar Steinar, når det gjelder hvor seriøs jeg er oppe i dette er ikke det et svar jeg kan gi, for det vet man jo aldri - ikkesant? Jeg vil tro at det av ymse grunner (som at han reiser til utlandet for en lengre periode til høsten) ikke blir noe seriøst. -TS Når du selv tenker at det ikke kommer til å bli noe seriøst ut av det, så ser jeg bare at resultatet blir at du ødelegger forholdet til venninna di. Som altså i seg er rimelig meningsløst, spør du meg. 5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #10 Skrevet 18. mars 2012 Er dere 14 år gamle eller? Voksne mennesker forstår at den andre har noe den skulle ha sagt også, og ønsker han videre kontakt med deg er det ikke opp til henne å bestemme hva du får og ikke får lov til å gjøre. Fjortisfakter, der begge skal holde seg unna, bare fordi begge er interessert, og da uen å tenke på hva han måtte ønske. Eller har ikke han noe han skulle ha sagt i dette? Ville rett og slett ikek brydd meg, og mener hun at du er en dårlig venninne på grunn av dette, ville jeg valgt henne vekk, rett og slett fordi jeg hadde ikke orket å forholde meg til slike mennesker. 1
Gjest BamseB Skrevet 18. mars 2012 #11 Skrevet 18. mars 2012 Det er liksom uskrevne regler om slikt, sett deg ned med venninna og snakk ordentlig om det. Hvis hun har et stort ønske om at du skal ligge unna så burde ikke det være noe problem, det er mer enn nok karer her i landet Hva betyr mest for deg? Vennskapet med venninna di eller et (kort?) forhold? 3
Gandalff Skrevet 18. mars 2012 #12 Skrevet 18. mars 2012 (endret) Dere får dele på han da. Endret 18. mars 2012 av Gandalff 1
Gjest .-L-. Skrevet 18. mars 2012 #13 Skrevet 18. mars 2012 I min vennegjeng så holder vi hverandre unna damer dersom noen har sakt at det er noe der. Så må jo han gå å prøve seg. Dersom det ikkje går så er det fritt fram for andre..
Gjest padawan Skrevet 18. mars 2012 #14 Skrevet 18. mars 2012 I min vennegjeng så holder vi hverandre unna damer dersom noen har sakt at det er noe der. Så må jo han gå å prøve seg. Dersom det ikkje går så er det fritt fram for andre.. men hva hvis den som sier det er noe der først ikke har noen intensjoner om å bli kjent med vedkommende?
Pannekakehore Skrevet 18. mars 2012 #15 Skrevet 18. mars 2012 Min venninne har avstandsbeundret en felles bekjent lenge. Hun viser ingen interesse for å forsøke å bli kjent med han, og sier også at hun ikke har noen planer om å bli kjent med ham. Jeg fikk derimot muligheten til å bli kjent med han her en dag, og vi kom ganske godt overens. I helgen var vi ute alle sammen, og jeg danset mye med denne mannen, og han spanderte drinker på meg. Nå er venninna mi sur fordi jeg ikke viser forståelse for henne. Jeg skjønner jo at hun er interessert i ham, men hun nekter jo å ta kontakt med han. Hvorfor skal han da være off-limit for meg, hvis hun uansett ikke skal prøve seg? Burde jeg virkelig holde meg unna? Lurer du på hva som er sosialt akseptert, eller hvem de sosiale sympatiene vil ligge hos? Eller lurer du på hvem som er mest verdt for deg av denne venninna og mannen? Eller begge deler?
Pene sko... Skrevet 18. mars 2012 #16 Skrevet 18. mars 2012 (endret) Kanskje du kan foreslå trekant med han? Ja, det kunne jo vært noe. Det er bare å kle av seg og legge seg naken sammen med dem i senga mens de holder på. Da tar det ikke lang tid før du får innpass, hvis du er heldig. Om ikke blir du bare dyttet ut av senga, men min erfaring tilsier det motsatte. Hahaha! Endret 18. mars 2012 av Pene sko... 1
sebra Skrevet 18. mars 2012 #17 Skrevet 18. mars 2012 Jeg synes det er dealbreaker. Jeg hadde mista mye tillit til en venninde hvis hun skulle prøvd seg på en type jeg liker, med den unnskyldningen om at jeg ikke virker interessert, og ikke tar kontakt. Hun synes sikkert ikke det er lett, og er sikkert sjenert. Det finnes så mange fisk i havet, så hvorfor akkurat ta hennes? Hadde dette vært snakk om dyp kjærlighet og sjelevenner så hadde det vært noe annet. Og uansett hvis du først har bestemt deg for å prøve deg på han synes jeg du skulle tatt en snakk med venninda di før du i det hele tatt prøver deg. 1
Gjest .-L-. Skrevet 18. mars 2012 #18 Skrevet 18. mars 2012 (endret) men hva hvis den som sier det er noe der først ikke har noen intensjoner om å bli kjent med vedkommende? Da er det fair game . Greien er vel egentlig at eg ikkje trenger å prøve meg på akuratt dama kameraten min liker. Det er flere fisk i havet.. Endret 18. mars 2012 av .-L-.
Gjest "gjest" Skrevet 18. mars 2012 #19 Skrevet 18. mars 2012 Jeg synes det er dealbreaker. Jeg hadde mista mye tillit til en venninde hvis hun skulle prøvd seg på en type jeg liker, med den unnskyldningen om at jeg ikke virker interessert, og ikke tar kontakt. Hun synes sikkert ikke det er lett, og er sikkert sjenert. Det finnes så mange fisk i havet, så hvorfor akkurat ta hennes? Hadde dette vært snakk om dyp kjærlighet og sjelevenner så hadde det vært noe annet. Og uansett hvis du først har bestemt deg for å prøve deg på han synes jeg du skulle tatt en snakk med venninda di før du i det hele tatt prøver deg. Hvorfor skal TS ta hensyn til den her venninna som ikke har noen intensjoner om å ta kontakt selv??? Man ber da ikke om tillatelse til å leve sitt liv? 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #20 Skrevet 18. mars 2012 Det er jo noe helt annet hvis de har flørtet mye før og hun kanskje hadde vært lei seg hvis ting ikke hadde funket mellom dem- men når hun egentlig ikke en gang tar kontakt med fyren synes jeg at ts bare kan gjøre som hun vil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå