KaDust Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 Okey, igår mens jeg lå å så på film presterte jeg å sovne. Og ja, jeg sov helt til idag tidlig. Dermed fikk jeg ikke tatt penicillinen jeg skal ta kveld, og jeg føler meg ikke akkurat bedre idag. Er det noe jeg kan gjøre for å gjøre opp med medisinen jeg ikke fikk tatt igår?
Mooria Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Sjekk pakningsvedlegget. På de fleste medisiner står det forklart der hva du skal gjøre dersom du har hoppet over en dose.
Gjest Monica Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 Tror nok du bare fortsetter som vanlig, at du tar den vanlige dosen i dag og bare fortsetter ihht til legen har sagt du skal. Regner med det er en kur du går på. Jeg har og glemt og ta dosen men da har det stått på vedlegget at man skal ikke ta dobbel dose men bare fortsette. Da blir det sannsynligvis en 1/2 dag lenger med kuren.
KaDust Skrevet 18. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 18. mars 2012 Men jeg finner det ikke. Leser det alltid før jeg starter på medisinen. Og meg + papirer er søoijgøsejg. La det ikke inn i esken igjen, dumme meg.
KaDust Skrevet 18. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2012 Greit, får bare gå en lenger dag på dette. Har streptokokker og er så lei av "JEG ER SÅ SYK"-følelsen. Vil bare bli frisk. Men ehhhh, jeg vet jo ikke hvor lenge jeg skal gå på dette da. Får se om jeg får sendt en melding til legekontoret på mandag å høre.
Gjest Monica Skrevet 18. mars 2012 #6 Skrevet 18. mars 2012 Søk i google på medisinen din og se om du ikke kan finne vedlegget på nettet, man kan det med de fleste medisiner
Mooria Skrevet 18. mars 2012 #7 Skrevet 18. mars 2012 I Felleskatalogen finner du pakningsvedlegg til alle medisiner. Du finner den både på nett og som app til mobilen.
shoppedilla Skrevet 18. mars 2012 #9 Skrevet 18. mars 2012 De gangene jeg har hatt streptokokker har jeg gått i 10 dager på kur.. Og jeg har hatt det noen ganger Jeg tror du bare fortsetter som vanlig når du har glemt en også tar du den du glemte når du egentlig er ferdig på kuren om du skjønte? Hvis du skal ta 3 om dagen så er det vel 30 tabletter i esken tenker jeg? Var et eksempel.. Bruker å være akkurat nok tabletter til å fullføre kuren
KaDust Skrevet 18. mars 2012 Forfatter #10 Skrevet 18. mars 2012 Ja, er nok tabletter for 10 dager, for skal ta 4 om dagen og det er 40 tabl der. Men okey okey, daså!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå