Gå til innhold

Zyrtec mot elbeblest, hver dag?

Fremhevede innlegg

Gjest Klodrine
Skrevet

Min 8-åring har i noen dager fått noen utbrudd av elveblest. Har tatt blodprøver for å se om han er allergisk mot matvarer, pollen, og sånt. Men ikke fått svar ennå. Da vi var hos legen trodde jeg det var over, men viser seg at han får det igjen, særlig på hendene, virker som han reagerer på såpe, muligens også nikkel? da han har fått vabler og kløe på hendene når han har vært i kontakt med dette.

Bør han bruke Zyrtec daglig en periode for å unngå å få disse reaksjonene? Ikke brukt det tidligere, er det ok å bruke en (halv) tablett daglig? Ikke skadelig?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette bør du spørre legen din om. Har legen skrevet ut medisiner til gutten så står det vel dosering på pakken?

Gjest Klodrine
Skrevet

Zyrtec er ikke på resept, og legen sa bare at hvis han får elveblest igjen, ha Zyrtec klar. Jeg trodde ikke han skulle få litt utslett hver dag, derfor spurte jeg ikke om dette.

Skrevet

Jeg tar en halv tablett hver kveld. Og jeg blir veldig trøtt av de, det er en bivirking. Og jeg er voksen, og har brukt det lenge. Hvilken såpe brukte han? Jeg bruker lano, får elveblest av Dove

AnonymBruker
Skrevet

Zyrtec er ikke på resept, og legen sa bare at hvis han får elveblest igjen, ha Zyrtec klar. Jeg trodde ikke han skulle få litt utslett hver dag, derfor spurte jeg ikke om dette.

De er mye billigere på blå resept enn om du kjøper de uten resept. Vil anbefale deg å ta kontakt med lege for å få resept og veiledning om dosering.

• Liker 1
Gjest Spinell
Skrevet

I Felleskatalogen og i pakningsvedlegget til Zyrtec står det at doseringen til barn 6-12 år er en halv tablett to ganger daglig.

Gjest Klodrine
Skrevet

Jeg tar en halv tablett hver kveld. Og jeg blir veldig trøtt av de, det er en bivirking. Og jeg er voksen, og har brukt det lenge. Hvilken såpe brukte han? Jeg bruker lano, får elveblest av Dove

Var en såpe jeg kjøpte på Europris: SUnflower eller noe sånt. Har skiftet ut nå til en parfymefri såpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...