AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Kusina mi skal ut på reise, og hun liker alltid å ha med seg en liten gave til meg og noen andre fra slike reiser. Kjempekoselig! Men hun pleier å spørre hva vi vil hun skal kjøpe, for hun stoler ikke helt på sin egen smak i forhold til vår smak (ikke helt uten grunn ) Denne gangen går turen til Kenya, og hun lurer på hva jeg vil hun skal ta tilbake til meg. Jeg aner ingenting om Kenya og har prøvd å google meg fram til noe, men jeg føler meg litt lost. Jeg tenker at det må være noe som er lite og lett så hun får det med i bagasjen uten problemer, og det skal jo ikke koste stort heller. Første tanken som slår meg er smykker, men når jeg søker på f.eks. halskjede fra Kenya aner jeg jo ikke om det jeg finner er typisk kenyansk eller om det er sånt som selges over hele verden. Både kusina mi og jeg vil jo gjerne at det skal være noe spesielt fra stedet hun har vært, ikke noe man kan finne på en reise til New York eller London. Er det noen som kjenner til Kenya her? Noen tips/råd? Trenger ikke være smykker heller, bare det er lett å få med i bagasjen og ikke koster all verden. Både kusina mi og jeg setter pris på hjelpa!
isbiten. Skrevet 17. mars 2012 #2 Skrevet 17. mars 2012 (endret) Jeg har ikke vært i Kenya, men har vært i flere andre Afrikanske land. Smykker er noe jeg har kjøpt stort sett over alt, da stort sett i tre f.eks., som er kjøpt på markeder. Koster så og si ingenting, og det finnes masse forskjellig. Har selv erfart at det enkle stort sett er det beste. Mye som ser så flott ut når man er der nede, men som man ikke kan tenke seg å bruke etter man har kommet hjem. Ellers er det mye fine stoffer, trefigurer og skåler, malte bilder osv. Disse tingene finner man vanligvis på de lokale markedene. I større byer har de jo gjerne kjøpesenter, men de er nok mer preget av Europa, men man kan finne en del kult der som skiller seg litt ut fra H&M Vet ikke akkurat om dette var til hjelp da, men det er litt av mine erfaringer. Edit: kom på en ting til - krydder! Fant masse spennende og billig krydder i Tanzania i alle fall! Endret 17. mars 2012 av isbiten.
CathFoto Skrevet 17. mars 2012 #3 Skrevet 17. mars 2012 IKKE sånne masaismykker med miniperler i allefall ville jeg sagt. Selv er jeg ikke tilhenger av figurer og suvernirer fra andres reiser, men Kenya har mye fine bruksgjenstander i både såpestein og tre, så mye fine boller,mortere o.l. Men plassmessig så snakket du om smykker, og de lager fine armbånd i kobber og andre metaller.
Wonders Skrevet 20. mars 2012 #4 Skrevet 20. mars 2012 te er fint, ferskvare, men dog. Jeg liker ikke nick nack over alt i huset fra alle verdenshjørner. Afrika er flinke på te også. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #5 Skrevet 20. mars 2012 Jeg ville hatt noe praktisk. Treboller/kurver, salatbestikk i tre. Sånne ting. IKKE masker eller pyntesaker i alle fall ..
Gjest santus Skrevet 21. mars 2012 #6 Skrevet 21. mars 2012 Hvis hun skal innom slumområder ville jeg ønsket meg hva som helst fra noen herlige mennesker som selger hjemmelagde produkter der De trenger all inntekten de kan få, og hva produktet nå enn måtte være, så er det tanken som teller:)
Gjest gurimalla Skrevet 21. mars 2012 #7 Skrevet 21. mars 2012 Te, kaffe, små treboller eller salatbestikk
ViC* Skrevet 21. mars 2012 #8 Skrevet 21. mars 2012 Ting av tre, sleiver, boller osv. Masker er veldig dekorativt og billig. Kaffe, te. Lommebøker, pengepunger. Karameller (de har gull og lilla papir), syyykt gode!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå