Gå til innhold

Er du fadder til et fattigt barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eg ser på tv2 Artistgalla.Syns såklart kjempesynd på di som har det verre enn oss,og vi som bor i rike norge bør jo virkeli hjelpe folk som har det verre enn oss.

Men eg klarer ikke å stole helt på slike prosjekter,hvordan kan man vite at pengene kommer fram.og eg betaler ikke 200 kr for at kansje den familien eg hjelper får 20 kr av det som er igjen.for det skal jo først betale for alle di som jobber med denne saken før di stakkars barna kan få noe hjelp.

Har hørt tidligere på nyhetene og lest om det før at det er ikke altid pengene kommer fram til dei som virkeli trenger det.hvorfor skal så mye penger gå til di som jobber for denne saken? kan dei ikke jobbe gratis for denne gode saken?

Hadde eg kjendt noen som reiser ned til et fattigt land.så hadde eg ikke vert vanskelig med å gitt penger eller klær,og det som sku vert nødvendigt.

Har du en fadder og hvilke erfaringer har du om dette?

Skrevet

Organisasjonene skal oppgi hvor mye av beløpene som går bort i administrasjonsgebyr, man skal altså få kunne vite hvor mye av den opprinnelige summen som kommer barnet til gode.

Og ja, jeg har fadderbarn.

Skrevet

Jeg er fadder i UNICEF og tenker at gir jeg penger får de hvertfall noe av pengene, jeg har også vært på turer til India for å hjelpe, da vet man jo at de får hjelp.

Litt offtopic kanskje, men får disse barne på reklameplakatene og innslagsvideoene penger for det? I Norge er det jo godt betalt for reklamejobber og slikt, får de afrikanske barna det samme?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er verdensfadder gjennom Unicef, det vil si at jeg gir 200 kroner i måneden som går til de som trenger det mest der og da. Liker den ordninge bedre enn å ha et fast fadderbarn.

Skrevet

Jeg har fadderbarn igjennom en annen organisasjon enn den de har artistgalla for. Har også besøkt fadderbarnet mitt. Det var veldig hyggelig og utrolig givende å se hvordan de lever i en SOS by.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...