AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Ok, må svelge noen kameler for å skrive dette Jeg har gått til psykolog i 7 år, vært innlagt rundt 10 ganger tilsammen. Fått god hjelp, men føler alltid noe mangler, noe holder meg nede. Jeg skal ikke liste opp mange "tegn" for å overbevise noen om dette. Men dere kjenner kanskje til følelsen av at noe ligger inni dere, men du klarer ikke feste det. Det dukker opp som en vemmelig følelse, et minne, en slags flashback. Jeg mistenker både når dette skjedde, og med hvem. Noen perioder glemmer jeg det og tenker jeg er glad disse vonde tankene/minnene er borte, men de kommer alltid tilbake.. særlig i mine dårlige perioder. Jeg tør ikke snakke med psykologen eller andre om dette, skammer meg over å tenke dette om meg selv Hvordan kan jeg skille mellom sannhet og innbilling?
Gjest O___o Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Hei du! Hjeren er bygd opp på uendelige vis. Plutselig kommer minner fra barndommen fram 50-60 år senere. Traumer og skremmende minner lagres av og til på en slik måte i amygdala, og gjør at man plutselig opplever flashbacks, mareritt og plutselige sanser som opplever hendelsen igjen. F.eks smak og lukt som gjenoppstår
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå