Gjest LiseHJ Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Hei! Jeg har nå en vond lungebetennelse (skal til lege mandag hvis jeg har senvakt for å få medisin.) Men jeg lurer på om han vil sykmelde meg, og hvis burde jeg holde meg hjemme da? Har ikke hatt lungebetennelse før som jeg husker og tenker at jeg kan bli raskt bra til mandag? Har nemmelig vært mye syk i høst/vinter og ønsker ikke gi et dårlig inntrykk på sjefen min / kollegaer..
Gjest Silvermist Skrevet 17. mars 2012 #2 Skrevet 17. mars 2012 (endret) Vet du at du har lungebetennelse? Jeg har hatt det to ganger, senest for en måned siden, og den fører til at jeg blir så slapp og tungpustet at jeg knapt orker å gå fra sofaen til sengen. Du bør ikke jobbe hvis det er lungebetennelse du har. Endret 17. mars 2012 av Silvermist 5
Gjest LiseHJ Skrevet 17. mars 2012 #3 Skrevet 17. mars 2012 Vet og vet ganske sikker. Vond i lungene bakpå ryggen og foran på høyre brystkasse siden. Er så tungpustet at jeg klarer nesten ikke prate og blir stupsvimmel av den minste ting. Har hostet opp en del slim og blod, og tenker og håper det er et bra tegn..Men det er så grusomt vondt å hoste og puste, men føler meg ikke særlig febrilsk.. ?
Silfen Skrevet 17. mars 2012 #4 Skrevet 17. mars 2012 Kan være at du har bronkitt om du ikke har feber. Jeg har bare hatt lungebetennelse en gang og da ble jeg innlagt, så jeg har ikke så mye erfaring.
Gjest Silvermist Skrevet 17. mars 2012 #5 Skrevet 17. mars 2012 Vet og vet ganske sikker. Vond i lungene bakpå ryggen og foran på høyre brystkasse siden. Er så tungpustet at jeg klarer nesten ikke prate og blir stupsvimmel av den minste ting. Har hostet opp en del slim og blod, og tenker og håper det er et bra tegn..Men det er så grusomt vondt å hoste og puste, men føler meg ikke særlig febrilsk.. ? Ok, men uansett om du har det ene eller det andre så må du vel forstå at du må holde sengen i den tilstanden du er i! *vifter strengt med pekefingeren* Kom deg til legen, og god bedring! 1
Gjest LiseHJ Skrevet 17. mars 2012 #6 Skrevet 17. mars 2012 Ok, men uansett om du har det ene eller det andre så må du vel forstå at du må holde sengen i den tilstanden du er i! *vifter strengt med pekefingeren* Kom deg til legen, og god bedring! Takk takk, hehe jaada will do! :-)
Gjest LiseHJ Skrevet 17. mars 2012 #7 Skrevet 17. mars 2012 Ok, men uansett om du har det ene eller det andre så må du vel forstå at du må holde sengen i den tilstanden du er i! *vifter strengt med pekefingeren* Kom deg til legen, og god bedring! Takk takk, hehe jaada will do! :-)
SmallTalk Skrevet 17. mars 2012 #8 Skrevet 17. mars 2012 Hvorfor i h...... drar du ikke på legevakta dersom du mistenker at du har lungebetennelse??? Du risikerer bare å gjøre vondt verre med å vente til mandag med å dra til legen. Lungebetennelse er ikke noe man venter med å få sjekket opp! 2
Store My Skrevet 17. mars 2012 #9 Skrevet 17. mars 2012 Kan være at du har bronkitt om du ikke har feber. Jeg har bare hatt lungebetennelse en gang og da ble jeg innlagt, så jeg har ikke så mye erfaring. Det kan være atypisk lungebetennelse, som er bakteriell og ikke så akutt. Det hadde jeg og da klarte jeg fint å gå på jobb. Var selvfølgelig redusert, men det kan ikke sammenlignes med "ekte" lungebetennelse. Men... Man kan ikke fått satt diagnose på et forum. Det må man til legen for å gjøre. Og det er formen man er i, ikke diagnosen, som legges til grunn for eventuell sykemelding.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #10 Skrevet 18. mars 2012 Det kan være atypisk lungebetennelse, som er bakteriell og ikke så akutt. Det hadde jeg og da klarte jeg fint å gå på jobb. Var selvfølgelig redusert, men det kan ikke sammenlignes med "ekte" lungebetennelse. Men... Man kan ikke fått satt diagnose på et forum. Det må man til legen for å gjøre. Og det er formen man er i, ikke diagnosen, som legges til grunn for eventuell sykemelding. Kalles også vandrende lungebetennelse fordi den er veldig smittsom, som regel føler ikkefolk seg like syk med den som vanlig, men veldig mange med ME har fått ME rett etter atypisk lungebetennelse, så den er ikke bare snill....
Store My Skrevet 18. mars 2012 #11 Skrevet 18. mars 2012 Kalles også vandrende lungebetennelse fordi den er veldig smittsom, som regel føler ikkefolk seg like syk med den som vanlig, men veldig mange med ME har fått ME rett etter atypisk lungebetennelse, så den er ikke bare snill.... Mente på ingen måte å påstå at atypisk lungebetennelse bare er snill, mente bare å påpeke at det kan være lungebetennelse selv om det ikke er akutt på den måten den mest kjente formen for lungebestennelse er.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #13 Skrevet 18. mars 2012 Ingen MÅ sykemelde seg - dersom det ikke dreier seg om en livstruende epedemi,da. Kun du i samråd med legen din som kan avgjøre om du ikke kan være i arbeid. Kommer vellitt an på hva du jobber med. Men har du feber sier det seg selv at du bør holde sengen et par dager.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #14 Skrevet 18. mars 2012 HALLO : Kaster du opp BLOD? Da er det nok KREFT!!!! 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #15 Skrevet 18. mars 2012 Om du lurer på det, virker det ikke som du har lungebetennelse. De fleste som har hatt lungebetennelse vil nok nikke seg enig at man følte seg meget syk da, tungpusta, feber og rett og slett elendig. Og da lurer man ikke på om man skal på jobb eller ikke :/ hva som kalles "lungebetennelse" er en annen ting.
Gjest LiseHJ Skrevet 19. mars 2012 #16 Skrevet 19. mars 2012 Vel..jeg har lungebetennelse. Har jævelig vondt og har ikke ork til noe, svimte nesten av i dusjen idag. Har begynnt på tabletter og cosylan (?) så det skal nok bli bedre. Takk for mange gode råd. Det var noen lengre opp i tråden som spurte om jeg kastet opp blod, nei, jeg hoster opp blod og slim om mårran. Jeg kastet derimot opp idag tidlig, antagelig pga alt slimet. Innpust og utpust gjør fortsatt veldig vondt, håper det går over snart!
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2012 #17 Skrevet 19. mars 2012 Vel..jeg har lungebetennelse. Har jævelig vondt og har ikke ork til noe, svimte nesten av i dusjen idag. Har begynnt på tabletter og cosylan (?) så det skal nok bli bedre. Takk for mange gode råd. Det var noen lengre opp i tråden som spurte om jeg kastet opp blod, nei, jeg hoster opp blod og slim om mårran. Jeg kastet derimot opp idag tidlig, antagelig pga alt slimet. Innpust og utpust gjør fortsatt veldig vondt, håper det går over snart! Iverken du eller arbeidsgiveren din er ikke tjent med at du hangler og hoster opp blod og slim hele tiden, da får du jo ikke gjort jobben din på et ordentlig vis! Kom deg til legen og få medisin og sykmelding så du kan bli frisk nok til å utføre jobben din. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå