Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Har aldri rotfylt tenner tidligere så jeg vet ikke hva som er vanlig eller uvantlig. For 3 uker siden rotfylte jeg en tann. På bildene mente tannlegen at den ikke var betent, bare stort hull. Borret på vanlig måte. Da tannlegen kom ned til roten gjorde det sinnsykt vondt selv med bedøvelse. Tannlegen borret lenge nedi der og puttet noe greier opp i tanna (bedøvelse mener jeg hun sa) Til slutt ble det lagt inn en midlertidig fylling. Skal tilbake i slutten av neste uke for å legge på vanlig fylling. Plages en god del av sårhet der bedøvelses stikkene ble satt, med sårhet og verking. Føltes også hovent under tungen av disse stikkene flere dager etterpå. (noe som ikke er så uvanlig for meg) Etterpå iser det veldig fort i denne tannen. Mer en hva det gjør med vanlig hvit fyllinger. Ringte tannlegen tidligere i uken siden det verket i tanna og iser en god del. Sekretæren mente det kunne verke i tanna siden fyllingen tilpasset seg. Skulle vist være noe ekstra siden fyllingen er helt ned i rotkanalene ! Drikker jeg kaldt vann eller tygger på tanna verker og iser det noe helt fryktelig lenge etterpå. Er det vanlig med slik midlertidig fyllinger ?
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2012 #2 Skrevet 17. mars 2012 Ingen som har vert borte i dette ? Virket som det skulle roe seg ned en stund. Men det var nok bare midlertidig. Blir nok akutt tannlegebesøk i morgen tror jeg.. holder på å bli gal av denne isingen. Noen er som har gode råd for å lindre ising i tennene så jeg for sove i natt ?
Capricorn Skrevet 17. mars 2012 #3 Skrevet 17. mars 2012 En rotfylt tann kan være vond de første ukene. Det burde gå over, bare ta tiden til hjelp.
Gjest Ts Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Umulig å få tak i akkutt behandling i helga. Fikk tak i tannlegen min i morges men de hadde ikke ledig noe før i morgen. Da jeg pusset tannene og tittet på den med lys, ser jeg tydelig sprekk i tannen på 2 steder Ene er helt gjennom inn til den midlertidige fyllingen, langs hele tannen og helt ned til tannkjøttet. Den andre sprekken ser jeg ikke så godt siden den er på innsiden av munnen. Noen andre som har vert ute for lignende ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå