Gå til innhold

BREV


Verabc

Anbefalte innlegg

Jeg skal skrive et brev til en person jeg ikke vet hvem er. Jeg vet ingenting om den personen, og jeg står helt fast i hva jeg kan skrive, for å ikke høres helt dum ut.. Skal heller ikke skrive så alt for mye om meg selv.

Hvis dere hadde fått et brev fra en ukjent person, hva ville dere det skulle stått i brevet ?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BamseB

Hvis jeg hadde fått brev fra en ukjent person så hadde jeg satt pris på om vedkommende kunne liste opp

*Hva saken gjelder

*Bakgrunnen for at det kommer nettopp et brev

*Hvem i all verden avsender er

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Hvis jeg hadde fått brev fra en ukjent person så hadde jeg satt pris på om vedkommende kunne liste opp

*Hva saken gjelder

*Bakgrunnen for at det kommer nettopp et brev

*Hvem i all verden avsender er

enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg skrivi allerede :) Men hva annet.. Skal jo håpe på respons, så det må jo virke litt intressant :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du sende et brev til noen du ikke vet hvem er når du ikke en gang vet hva du skal skrive??

:klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er da ikke så veldig nøye. Skulle bare se om det var noen hjelp å få her i fra.. Blir jo diskutert det meste på denne siden.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men hvis man ikke vet grunnen til at et brev skal skrives, er det jo ikke spesielt lett å tipse om hva man skal skrive.

Du kan jo skrive om historien bak sardinbokser, og deres utseende. Eller om leverpostei-gutten som nå har blitt voksen. Hvordan man fuger. Hvor mange TV-kanaler du har.

Om dette er noe relevant for brevet eller ikke aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowLeopard

Det er vel en grunn for at du sender brevet, og uten å vite den grunnen kan vi vel ikke hjelpe deg med mer enn hva innleggene over meg har foreslått. Eller sender du brev til tilfeldige personer uten mål og mening? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du skriver i brevet er avhengig av hva slags respons og reaksjon du forventer, hva du har lyst å formidle. Er det et kjærlighetsbrev? Eller et brev til sjefen din. Kanskje et brev til en avis? Eller et brev til naboen. Et brev til Jens Stoltenberg? Er det et brev til noen du beundrer, noen du hater, noen du ikke har noen som helst følelser for.

Spør deg selv: Hvorfor vil jeg skrive et brev? Hvorfor akkurat et brev? Hva slags relasjon har jeg til den som jeg skriver til? Hva slags reaksjon forventer jeg tilbake? Hva slags reaksjon vil jeg skape hos den som leser brevet? Osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...