AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Jeg ønsker gjerne å gå ned i vekt, men sliter litt med å klare å ha normale matrutiner på grunn av min spiseforstyrrelse. Er det noen her som har vært igjennom noe av det samme? Fikk dere noe hjelp, feks fra fastlege? Må legge til at jeg er normalvektig pluss, og ikke tar skade av å gå ned de antall kilo jeg gjerne vil gå ned.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #2 Skrevet 17. mars 2012 Jeg ønsker gjerne å gå ned i vekt, men sliter litt med å klare å ha normale matrutiner på grunn av min spiseforstyrrelse. Er det noen her som har vært igjennom noe av det samme? Fikk dere noe hjelp, feks fra fastlege? Må legge til at jeg er normalvektig pluss, og ikke tar skade av å gå ned de antall kilo jeg gjerne vil gå ned. Har du fått noe hjelp med spiseforstyrrelsen din? Har ikke noen spesielle tips, men viss du har planlagt å gå ned i vekt (på en sunn måte), så vil jeg anbefale deg å si i fra til dine nærmeste, foreldre, venner, kjærest etc. Slik du får råd og hjelp med ditt
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #3 Skrevet 17. mars 2012 Har du fått noe hjelp med spiseforstyrrelsen din? Har ikke noen spesielle tips, men viss du har planlagt å gå ned i vekt (på en sunn måte), så vil jeg anbefale deg å si i fra til dine nærmeste, foreldre, venner, kjærest etc. Slik du får råd og hjelp med ditt Jeg har ikke fått noe hjelp, nei. Eller, det vil si, jeg går til psykolog, men jeg har en del andre problemer som er mye mer akutte og viktigere å jobbe med enn spiseforstyrrelsen akkurat nå. Derfor blir det ikke prioritert. Jeg vil gjerne gå ned i vekt på en sunn måte, for den måten spiseforstyrrelsen styrer vekta mi på så blir det bare kaos med veldig mye opp og ned.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #4 Skrevet 21. mars 2012 Er det noen som har vært i en lignende situasjon, eller har råd..?
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #5 Skrevet 21. mars 2012 Dersom du har endel andre problemer du behandler hos psykolog ville jeg ventet med vektnedgang så du ikke utløser SF`en igjen. Du kan trygt være aktiv(trene 3-4 ganger i uken) og spise normalt(følg sånn nogenlunde en dagsmeny på ca 2000 kcal uten å være slavisk) i denne perioden. Det er mye bedre at du bruker god tid på å få normalvekt(du sier du veier noen kilo over, jeg regner med det betyr over normal BMI) enn at du slanker deg kjapt. Jeg tror nok du løper en ganske stor risiko for å utvikle sf`en igjen om du begynner på vektreduksjon samtidig som du ganske sikkert har et høyt stressnivå fra før iom at du går til psykolog og dette er så prekært at du ikke prioriterer problemene dine med spiseforstyrrelser. Se på treningen som endel av terapien, for å få ut litt tankevirksomhet - ikke som kaloriforbrenning og slanking.
sequin Skrevet 21. mars 2012 #6 Skrevet 21. mars 2012 Jeg fikk hjelp med det psykiske av behandleren min, jeg har også mange problemer som må prioriteres før man kan gå fatt på matkjøret mitt, også får jeg hjelp til å holde en kostplan hos fastlegen min. Vi har små mål og planer sammen som gjør at jeg ikke skal havne inn på feil tankekjør når jeg trener, som å aldri fokusere på kcal men på hjertet og helsen. Kan jo være at du kan få slik oppfølging også? Det er veldig fint
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå