Gå til innhold

Trener og trener...


sylvestra

Anbefalte innlegg

Jeg trener og trener, men blir ikke slankere!! Ser at jeg fått mer muskler på lår og armer, men fortsatt for mye fett på magen. Vet ikke hva jeg veier og det bryr jeg meg ikke om heller. Jeg har trent regelmessig i 3 år. Variert trening, men mest kondisjon/utholdenhet. Har i gj.snitt 2 kondisjonstreninger (løping, spinning eller begge deler) og 1-2 styrketreninger per uke. Jeg prøver å spise sunt, men får ikke spist så regelmessig som jeg skulle ønske pga jobben. Spiser frokost HVER dag. Unner meg snop og godsaker i helgene.

Jeg er midt i 20 årene, ikke barn, ingen sykdommer (som jeg vet om..)

Var tynn som ei flis i tenårene, men begynte å legge på meg i 18-19 års alderen da jeg fikk kjæreste og begynte på p-piller bla.

Noen tips om hva jeg bør gjøre/endre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kutte ned på karbohydrater kanskje ? Spise mer fullkorn og grove ting . Mer frukt og grønsaker .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener og trener, men blir ikke slankere!! Ser at jeg fått mer muskler på lår og armer, men fortsatt for mye fett på magen. Vet ikke hva jeg veier og det bryr jeg meg ikke om heller. Jeg har trent regelmessig i 3 år. Variert trening, men mest kondisjon/utholdenhet. Har i gj.snitt 2 kondisjonstreninger (løping, spinning eller begge deler) og 1-2 styrketreninger per uke. Jeg prøver å spise sunt, men får ikke spist så regelmessig som jeg skulle ønske pga jobben. Spiser frokost HVER dag. Unner meg snop og godsaker i helgene.

Jeg er midt i 20 årene, ikke barn, ingen sykdommer (som jeg vet om..)

Var tynn som ei flis i tenårene, men begynte å legge på meg i 18-19 års alderen da jeg fikk kjæreste og begynte på p-piller bla.

Noen tips om hva jeg bør gjøre/endre?

Du må innta mindre mat og/eller øke aktivitetsnivået/intensiteten på treningen.

Hvor regelmessig du spiser har ikke noe å si, det er inntak-forbruk av kalorier totalt som betyr noe. Du kan jo (hvis du gidder) finne ut av hva ditt daglige behov er (bmr + dagsforbruket) og telle kalorier noen dager/uker for å få en viss oversikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser bare fullkornprodukter og alltid grovbrød/knekkebrød. Frukt og grønsaker prøver jeg og få i meg hver dag.

Jeg føler virkelig jeg tar meg ut maksimalt på hver treningsøkt. Jeg elsker å trene og yter mitt aller beste hver gang alt etter dagsform. Noen dager er man bare tyngre i kroppen enn vanlig og da blir det en mindre hard økt, men allikevel prøver jeg og ta`n helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell akkurat hvordan du trener og spiser, så er det enklere å gi tips. Det naturlige er jo å spise mer proteiner og mindre karbs om du ønsker å bli rippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig dag:

Frokost: 1 grov brødskive m/ost eller leverpostei + lettmelk eller juice og 1000 kopper kaffe på jobb.

Lunsj: 1 fullkornrundstykke eller 3 knekkebrød med ost eller skinke + eple el annen frukt og seff 1 bøtte kaffe.

Middag: Jeg synder alltid her, blir som regel noe med ris, pasta eller potitter. Noen ganger bare suppe eller kyllingsalat.

Spiser som regel ikke etter kl 20 med mindre jeg trener på kvelden.

ca 1 time før trening spiser jeg som regel 2 knekkebrød + banan eller en lavkaloribar med høyt proteininnhold. Raskt etter trening blir det det jeg har i bagen; banan, proteinbar o.l. Spiser som regel et måltid 1-2 timer etter trening.

Drikker mye vann gjennom hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var som deg, tynn som en flis som barn, men begynte å legge på meg i slutten av tenårene. Fra jeg var sånn 17-18 år begynte jeg å bli noen kilo for mye.

Iallfall, for å gjøre en lang historie kort - jeg fant ut at jeg hadde Cøliaki da jeg var 25, og først da jeg fikk diagnosen og måtte legge om kosten gikk jeg ned i vekt.

Jeg var som deg, trente og spiste sunt, men likvel spiste jeg gluten(sukker, kornprodukter, pasta osv) og stivelse som man får gjennom det som vokser under bakken(potet, gulrot ... )

Først da jeg kuttet ut alt med gluten og alt med stivelse gikk jeg ned i vekt.

Det var helt rart, men jeg gikk ned 15 kg på 3 mnd!

Og det er viktig å få i seg fett og protein itillegg til grønt, frukt og vann. Det å spise fisk, nøtter, frø, avokado er slankende sammen med grønsaker -enten salat eller wok eller noe sånt.

Nå sier ikke jeg at du har Cøliaki, men jeg er 100% sikker på at om du kutter ut disse karbohydratene som mel og korn, og stivelse som potet og event.ris, så vil du gå ned i vekt,¨

men da er det viktig at du spiser deg mett på grønt og fett og protein.

Jeg har en venninne som kan spise et brød om dagen og spiser mye karboydrater og en slank, og trener mye,

så hver enkelt kropp er forskjellig.

Sånne som deg og meg kan ikke leve som min venninne, for vi går ikke ned i vekt samme hvor mye vi trener.

Jeg spiser meg mett til hvert måltid, og er nøye med at det er et fettog proteinrikt måltid med enten frukt, bær eller grønsaker til, eller en blanding av disse.

Beklger om dette ble rotete! er trøtt og skal legge meg nå :trøtt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Bra at du fikk en diagnose, da vet du helt konkret hva du skal gjøre for å få det bedre:) Men hva slags symptomer hadde du? Sliter veldig med magen selv, nesten uansett hva jeg spiser så reagerer jeg. Hadde en stor undersøkelse for noen år siden (colo og gastro samt røntgen av magen) ifbm en betennelse jeg hadde i tarmen. Fant ingenting galt utenom betennelsen. Stoffskifte tester jeg en gang i året - også helt normalt...

Hvordan klarte du og legge om kosten? Skjønner jo at sykdommen er en motivasjon og nødvendighet, men hvordan skal jeg - som tilsynelatende er helt frisk - klare og gjøre det?! Er ikke lett når nesten alt jeg spiser daglig inneholder stivelse og karb..

Æææh... #rådvill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...