Gå til innhold

Betatt av "kollega"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I blant dukker det opp noen mennesker som har ALT man ser etter. Denne gutten er slik. Han har vært vikar på jobben min periodevis i 2-3 år nå. Han hadde kjæreste da han startet å jobbe til oss, så jeg tenkte at han var fin men off limit. Så i sommer betrodde han meg at han tenkte å gjøre det slutt med henne, og i høst ble han singel.

Etter han ble singel har vi hatt litt kontakt. Han har deltatt på noen lønningspilser og jeg og han har endt med å ta følge hjem, men så har det endt med en klein klem og hadebra. Vi har, men han er ikke overivrig... Jeg har prøvd litt, og får inntrykk av at han er litt interessert i meg, men ikke superinteressert.

Likevel synes jeg han er selve drømmegutten - så jeg har lyst å gutse litt, men vet ikke helt hvilken strategi jeg skal prøve? Vi jobber sjelden sammen, og det er ikke helt naturlig å sende han en tekstmelding ut av det blå... Må liksom ha et alibi...

Tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om du snakker til han på facebookchatten er det gjerne litt mer casual, enn å bare sende en melding ut av det blå :)

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det ikke naturlig å sende en melding til en du liker? Hva om det er nettop det som er naturlig? Og så tror du at det du tror er unaturlig faktisk er naturlig? :)

SMS:

"Jeg og du. Vin. Hos meg i morgen kl 8."

Du sier du har lyst å satse litt, så da bør du gjøre nettop det. Eventuelt kan du gå rundt grøten litt og chatte litt på facebook i noen uker, men hvorfor ikke gå rett på sak?

:)

• Liker 5
Skrevet
Hvorfor er det ikke naturlig å sende en melding til en du liker? Hva om det er nettop det som er naturlig? Og så tror du at det du tror er unaturlig faktisk er naturlig?

SMS:

"Jeg og du. Vin. Hos meg i morgen kl 8."

Du sier du har lyst å satse litt, så da bør du gjøre nettop det. Eventuelt kan du gå rundt grøten litt og chatte litt på facebook i noen uker, men hvorfor ikke gå rett på sak?

Enig i den :)

Gjest Tidssone
Skrevet

Du kan jo poke ham på facebook, men det kan samtidig være risky. *klarer ikke å glemme hva Fysikeren legger i en poke*

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Nå har det skjedd noe med meg og denne kollegaen. Vi har vært på en jobbtur sammen denne helga, og der ble det klinings og kos med meg og han ut i de sene nattetimer. Han ga meg flere komplimenter, sa at jeg var nydelig og at han hadde hatt lyst å prøve seg tidligere.

Men dagen derpå sendte han veldig diffuse signaler. Han kom og satte seg med meg i sofaen, strøk meg på føttene og vi satt tett i tett. Men da vi havnet alene virket det som han ble litt utilpass, han spurte mange ganger om det gikk bra med meg og unnskyldte seg hvis han hadde "tråkket over streken". Jeg sa at jeg syntes det var veldig koselig og fint, og at han måtte slutte å unnskylde seg. Så spurte jeg om han hadde fylleangst og da sa han at han kanskje hadde det litt.

Hva mener han med dette? Det har også kommet fram at han har et dårlig selvbilde. Han hadde kjæreste i 10 år (!!!) fram til august 2011, så han er nok litt ny i dette gamet og... Tror at det må bli opp til meg hvis dette skal taes videre. Er bare usikker på om jeg tør å sende noen mld til han? :P

Tanker der ute??

- TS

Skrevet

Hei

Utifra det du skriver virker det som om han liker deg svært godt, men er usikker (særlig i edru tilstand) og trenger bekreftelse fra deg.

Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg vært tydelig i kommunikasjonen til ham at du er interessert og liker ham. Be ham ut på en skikkelig date! ;) lykke til ;)

• Liker 2
Skrevet

Det kan også være at han liker deg veldig godt, men ikke føler seg klar for noe "serriøst" ennå?

Skrevet

Utifra det du skriver virker det som om han liker deg svært godt, men er usikker (særlig i edru tilstand) og trenger bekreftelse fra deg.

What she said!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men når bør jeg i såfall sende han en mld da? Vil jo vise at jeg er interessert, men samtidig ikke desperat, og samtidig evt gi han muligheten til å lure på om han kommer til å høre fra meg? Hvor mange dager bør det gå? Vil ikke rote vekk denne fyren, han virker for bra....

- TS

AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen!

Jeg er seriøst helt ute og kjøre når det gjelder denne gutten. Sendte mld til han (på facebook) i morges, fikk svar et par timer etterpå. Han svarte hyggelig på alt jeg skrev og spurte meg om jeg hadde det bra og om formen min var fin etter helga. Nå lurer jeg på om jeg skal svare, eller om jeg skal la den henge litt i lufta? Og må jeg spørre noe tilbake nå?? Hvordan ta dette videre? Det er for tidlig å be han på date, men jeg må samtidig finne ut om han i det hele tatt er åpen for det? Hjelp?

Når jeg virkelig liker noen så blir jeg så nervøs, det er mye lettere å flørte når man har full kontroll.... :-/

Gjest _Blomsten_
Skrevet (endret)

Jeg ville vært direkte og forsøkt å være selvsikker. "Jeg synes vi hadde det veldig hyggelig sist og vil gjerne på date med deg. Lyst til å treffes en kveld denne uken?" Synes det er en grei måte å gjøre det på, da får du avklaring det og da, og du viser at du har tro på deg selv.

Rettet etter autocorrect ;)

Endret av _Blomsten_
AnonymBruker
Skrevet

Han er en veldig sjenert og litt nervøs gutt, så jeg vet ikke om den direkte måten funker på han, er redd det kan skremme han litt.. Det beste er jo hvis dette kan utvikle seg av seg selv, liksom...

Jeg blir så nervøs av han at jeg kan risikere å få litt "falsk selvtilitt" og dermed ikke klare å være meg selv. Det har skjedd før med gutter jeg har blitt veldig betatt av.. At jeg blir så nervøs at jeg klistrer på det selvsikre gliset og så glemmer jeg å vise dem hvem jeg faktisk er oppi alt... :P

Æsj altså, kanskje jeg bare skal gi opp :P

AnonymBruker
Skrevet

nå er jeg en av de som har vært på date med flere som jeg har jobbet med(ikke i samme firma altså).

jeg har vært den som har blitt bedt på date.

disse metodene har vært brukt og fungert og jeg er ganske så sjenert til tider så jeg pleier ikke ta den første kontakten:)

etter jobb fest,fikk melding da vi satt på jobben- det var så hyggelig å se deg uten om jobben å bli litt bedre kjent,lyst å finne på noe i kveld?

en annen ble venn med meg på facebook.vi pratet en del her.ikke så mye opplagt flørting,men da tok jeg mot til meg å spurte han om nr hans siden vi skulle på byen begge to.endte med vi ringtes og møttes og etter det var det jo kjempe greit når vi først hadde møttes litt på privaten.

har fått denne og.

-skal ha en liten samling av venner hos meg i helgen,skal drikke litt. vil du være med? litt uskyldig men alikevel viste jeg at han likte meg fra før av .og vi har faktisk vært sammen i 3 år :):rodmer:

Skrevet

Rask oppsummering:

- Du er superforelsket eller betatt

- Han er også interessert, men trolig mer enn litt beskjeden

- Dere har klinet og koset langt ut i de sene morgentimer

- Han gav deg flere komplimenter, synes du er nydelig og skulle ønske han hadde prøvd seg tidligere

Og du sier det er for tidlig å be han på date? Dere er jo alt på det nivået mange trenger 5 dater for å komme til og enkelte aldri. Hva er du venter på? :)

Jeg liker meldingen Blomsten foreslo, men det er ikke nødvendig å kalle det en date. Det er en merkelapp og et konsept jeg selv liker dårlig. Bare si at du synes det var veldig hyggelig sist og at du kunne tenke deg å treffes igjen en kveld. Du kan jo for eksempel invitere han på middag hjemme hos deg eller en flaske vin?

Om du virkelig føler for å være indirekte, så har du vel et eller annet du kan spørre om han kan hjelpe deg med hjemme en kveld. Seriøst. Det blir ikke enklere enn dette.

• Liker 3
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Nei, du trenger selvsagt ikke å kalle det en date, men av og til bruker jeg ordet for å understreke at jeg ikke snakker kun om et vennskapelig møte.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å skrive at det hadde vært koselig å gjenta det, eller noe sånn da? Litt indirekte og se om han biter på? :P

AnonymBruker
Skrevet

FML - jeg gjorde som dere sa og sendte han en mld der jeg spurte rett ut om han ville finne på noe gøy en dag. Fikk ikke svar, nå er det gått over 12 timer...

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Gi det litt mer tid, men enig i at håpet er mindre. Det blir lettere for deg å komme deg videre når du vet h a du har å forholde deg til. Han er feig hvis han ikke svarer.

Skrevet

FML - jeg gjorde som dere sa og sendte han en mld der jeg spurte rett ut om han ville finne på noe gøy en dag. Fikk ikke svar, nå er det gått over 12 timer...

Jeg synes heller du burde gi deg selv kudos for at du var tøff nok til å ta initiativ, istedenfor å være passiv og overlate alt til tilfeldighetene slik mange andre gjør. En ting kan jeg ihvertfall love deg og det er at den meldingen du sendte ikke har påvirket utfallet i negativ retning, så da får du uansett avklart dette, noe som er bedre enn ukevis med usikkerhet og grubling.

Føles ikke det litt deilig å kjenne at du lever da? Du er jo fortsatt deg selv enten du får svar eller ikke.

Uansett så tror jeg mulighetene er store for at du får et svar fortsatt, så ikke ta sorgene på forskudd. Opp med haken, ok?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...