Gå til innhold

Spise bare frukt og grønt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg så et program på tv en dag. Han slanket bort 10 kg av å bare spise frukt og grønt, men vet ikke hvor lenge han holdt på. Jeg har veldig lyst til å prøve, men er usikker på om det funker for alle? Har noen prøvd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med funker? Du kommer nok til å gå ned i vekt, fordi du ikke får i deg nok kalorier. Er det holdbart? Absolutt ikke, en gang må du jo begynne å spise mat igjen. Og du får muskelsvinn fordi du ikke får i deg noe proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med funker? Du kommer nok til å gå ned i vekt, fordi du ikke får i deg nok kalorier. Er det holdbart? Absolutt ikke, en gang må du jo begynne å spise mat igjen. Og du får muskelsvinn fordi du ikke får i deg noe proteiner.

Hva om jeg trener i den perioden? Spise masse frukt og grønt. Jeg vil ikke gå ned i vekt, bare minske fettprosenten i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo ikke i deg alt du trenger ved å bare spise frukt og grøt. Jeg kan dele et hemmelig slanketriks med deg; Spis mindre enn du pleier og spis sunt, kutt ut godteri og beveg deg ;) Funker alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du, "funker"? Man går ned i vekt hvis man spiser mindre enn man forbrenner. Det gjelder faktisk uansett hva du spiser - noe han her demonstrerte grundig da han gikk ned over 12 kg etter en diett som bestod av Twinkies, Oreos og lignende. Du kan gå på potetgulldiett og gå ned i vekt, om du gjør det riktig.

Det som "funker" er dermed det du klarer å holde deg til uten å sprekke. Frukt og grønt er supersunt, men kalorifattig metter ikke så mye. Det er vel både positivt og negativt: positivt fordi det er vanskelig å spise så mye at du går i et stort kalorioverskudd. Negativt fordi det fort kan bety at du er konstant småsulten og dermed risikerer å sprekke.

Og: det er ikke sunt. Du trenger andre næringsstoffer også, som fett, proteiner, jern og D-vitamin - for å nevne noen. Det er fint å spise MYE frukt å grønt, men hvorfor ikke slenge på noen bønner og linser, litt magert kjøtt og egg, fisk og/eller tran og litt grove kronprodukter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...