Gjest zebra:) Skrevet 16. mars 2012 #1 Skrevet 16. mars 2012 Noen av dere andre som sliter med kraftig menstruasjon?? Jeg har min første mens etter spontanabort nå,og den er heftig :-(:-( Kan man blø så mye at det er farlig?? Kan man blø ihjel? Hvor ofte går dere på do og hvor ofte bytter dere bind under mensens kraftigste dager??
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #2 Skrevet 16. mars 2012 Jeg har utrolig mye mensen når jeg har det. Jeg vet ikke om du kan dø av det, høres litt rart ut. Men du kan få blodtap og bli svimmel, kvalm og tømt for energi. Denne måneden hadde jeg mensen i kanskje to uker, også var jeg mensen fri i 3 dager og fikk plutselig mensen igjen i en uke. Må bruke nattbind, og skifter sikkert hver time.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #3 Skrevet 16. mars 2012 Dette har ikke så mye med saken å gjøre, men kan du forklare litt hvordan det var å ha spontanabort? Jeg mistenker litt at noe sånt kan ha skjedd med meg, men ejg vet ikke nok om det til å si noe sikkert. Jeg har ikke hatt mensen på litt over 2 mnd, kun mellomblødninger, og i går fikk jeg kraftige magekramper som var så smertefulle at jeg kastet opp, men ingen blødninger.:S Jeg har også vært mye uvel og slapp. Men alle graviditetstestene jeg har tatt har vært negaitve, så det er ikke sikkert jeg er/har vært gravid i det hele tatt. Men jeg kan bare ikke skjønne hva annet det i så fall kan være.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #4 Skrevet 16. mars 2012 Stakkars deg,AB det hørtes skikkelig kjipt ut!! I hvor mange dager må du bytte nattbind så ofte? KOmmer det masse på papiret når du er på toalettet? jeg får liksom følelsen av at det "renner", uten at det egentlig gjør det..men, det kommer mer enn nok! hater mensen :(
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #5 Skrevet 16. mars 2012 Så sant det er en vanlig menstruasjon og ikke en SA eller etter en abort/fødsel så kan du ikke dø av det. For det er jo ikke noe sår eller en blodåre som er hull på. Det er livmorslimhinnen som skal støtes ut.
Ryvre Skrevet 16. mars 2012 #6 Skrevet 16. mars 2012 Jeg blør mye. Må skifte slike maxibind en gang i timen de tre første døgnene (om natten har jeg ofte tre håndkleder under meg) Tror ikke det er skadelig å blø så mye iallefall Verken legen eller gynekologen min har reagert på det og jeg har enda ikke dødd
Gjest zebra:) Skrevet 16. mars 2012 #7 Skrevet 16. mars 2012 Hehe, godt du fortsatt er i live,Ryvre, på tross av kraftig mens. :-P Blødningen jeg har fått nå er med sikkerhet menstruasjon, men den bringer tilbake minnene til abortblødningen.. Mye rødt friskt blod,med svarte små klumper og lange "slimdingser". Men er dere sikre på at ingen noen gang har blødd ihjel av mensen? Hehe...flaut å spørre
Ryvre Skrevet 16. mars 2012 #8 Skrevet 16. mars 2012 Har aldri hørt om det og fant ikke noe når jeg prøvde å søke på det, men kan hende jeg søkte helt galt.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #9 Skrevet 16. mars 2012 Jeg blør mye. Må skifte slike maxibind en gang i timen de tre første døgnene (om natten har jeg ofte tre håndkleder under meg) Tror ikke det er skadelig å blø så mye iallefall Verken legen eller gynekologen min har reagert på det og jeg har enda ikke dødd Jeg synes det er litt skremmende at verken legen eller gynekologen ikke har reagert på det jeg, ikke fordi du kan dø av det, men fordi det da umulig kan være sunt/normalt!? Jeg sier ikke dette for å være slem eller få deg til å føle deg unormal altså, men det må da kunne gjøres noe med dette?
Ryvre Skrevet 16. mars 2012 #10 Skrevet 16. mars 2012 Fant denne linken da http://periods.blurtit.com/q597013.html
Ryvre Skrevet 16. mars 2012 #11 Skrevet 16. mars 2012 Jeg synes det er litt skremmende at verken legen eller gynekologen ikke har reagert på det jeg, ikke fordi du kan dø av det, men fordi det da umulig kan være sunt/normalt!? Jeg sier ikke dette for å være slem eller få deg til å føle deg unormal altså, men det må da kunne gjøres noe med dette? Altså jeg fikk teste noen piller som ikke hjalp. Fikk også råd om å begynne på p-piller, men jeg vil ikke putte i meg noe med hormoner da jeg har fått en helt ødelagt kropp etter hormonprevansjon. Så det kan sikkert gjøres noe, bare jeg som ikke vil teste alt Uansett så har jeg blitt så vant til det at jeg ikke bryr meg særlig
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #12 Skrevet 16. mars 2012 Nei, man kan ikke dø av menstruasjonsblødning, selv kraftige. Om dette vedvarer så er det mulig å få tabletter som minsker blødningene.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #13 Skrevet 16. mars 2012 Men man kan få jernmangel ved kraftige blødninger? Eller blingser jeg helt nå?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #14 Skrevet 16. mars 2012 Hvor mange dager pleier deres menstruasjonsblødning å vare???
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #15 Skrevet 16. mars 2012 Men man kan få jernmangel ved kraftige blødninger? Eller blingser jeg helt nå? Jeg er usikker for jeg har hørt begge deler. Men om jeg skal tenke logisk, så mener jeg nei. Siden det er ferdig oppbygd slimhinne som skal støtes ut, det er jo ikke mer som blør enn det som allerede er der.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #16 Skrevet 16. mars 2012 Hvor mange dager pleier deres menstruasjonsblødning å vare??? Før når jeg var yngre varte det i 7 dager, nå har det blitt 4-5 dager.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #17 Skrevet 16. mars 2012 Jeg har en venninne som i tenårene måtte ha blodoverføring pga veldig kraftig mensblødninger. Jeg bruker den største ob'en. Har vekkerklokke på og skifter etter 4 timer. Har bind i tillegg som ekstra sikkerhet. Må holde på sånn de første 2-3 dagene. Bare bind om natta er ikke aktuelt for det renner alle andre steder enn i bindet. Jeg gidder ikke å grise ned seng en gang i måneden.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #18 Skrevet 16. mars 2012 Jeg har også latterlig kraftige menstruasjoner. Jeg bruker menskopp så jeg kan måle mengden, og det pleier å være over 150 ml. Det normale skal liksom være 40 - 80 ml om jeg ikke husker feil.
Gjest zebra:) Skrevet 16. mars 2012 #19 Skrevet 16. mars 2012 Du som har en venninne som måtte ha blodoverføring, var dette en engangshendelse eller skjedde det flere ganger?? Andre som går med følelsen av at det renner,uten at det egentlig gjør det?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #20 Skrevet 16. mars 2012 Jeg er usikker for jeg har hørt begge deler. Men om jeg skal tenke logisk, så mener jeg nei. Siden det er ferdig oppbygd slimhinne som skal støtes ut, det er jo ikke mer som blør enn det som allerede er der. Alt man skal blø ut "ligger vel ikke klart"?? Da hadde vel alt kommet relativt fort....det kommer mye i starten,så avtar det gradvis...men det er vel slik at det blør jevnt fra livmoren, blodet ligger ikke å "skvulper"?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå