AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #1 Skrevet 16. mars 2012 Jeg skal begynne å studere til høsten, og skal derfor flytte hjemmefra for første gang. Jeg skal flytte langt unna hjemplassen min, og er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre det siden jeg ikke har bil, råd til flytteselskap eller noen som har anledning til å kjøre meg og det jeg trenger. Tenker jo at jeg kan ta fly, men det blir kanskje dumt (og dyrt) å ta med et helt flyttelass på flyet? Noen som har forslag/tips/triks til utføring av langdistanse flytting? Hvordan utførte du din utflytting hjemmefra?
Moscato Skrevet 16. mars 2012 #2 Skrevet 16. mars 2012 Det greiaste er nok å kjøpe store ting der du skal bu, og elles berre ta med det mest naudsynte i bagasjen på flyet (kle for eit par veker, sko og toalettsaker). Eg har flytta langt heimanfrå tre gonger, og sjølv om eg hadde bil alle gongane, så vart det litt gradvis flytting av lasset, og eg måtte stort sett ta med diverse etter kvar heimreise.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #3 Skrevet 16. mars 2012 flytt til en fullt møblert leilighet så du kunn trenger ta med klær og tannbørste.
otilie Skrevet 16. mars 2012 #4 Skrevet 16. mars 2012 (endret) foreldra mine har kjørt meg hver gang jeg har flytta, også flytta 3 ganger hjemmefra vi bare stappa bilen full, også kjørte vi, og de hjalp meg med å pakke ut^^ hver gang jeg var hjemme tok jeg med meg så mye jeg klarte.... hvis du ikke klarer å frakte store ting eller ikke har råd til flyttebil, så får du nesten kjøpe sånt der du flytter ja. masse billig på finn.no.... prøv å få deg noen venner med bil som kan hjelpe deg... så kan du evt betale leie for henger selv, hvis de ikke har. Broren min sov på madrass på gulvet en stund før han fikk egen seng Heldigvis har alle stedene jeg har bodd vært ganske fullt møblert, og det er jo det beste Endret 16. mars 2012 av otilie 1
Måndagsbarn Skrevet 16. mars 2012 #5 Skrevet 16. mars 2012 Jeg tok med meg flyttelasset på toget når jeg gjorde som du:) Skulle flytte fra et tettsted utenfor oslo til trondheim, pakket alt av klær og slik og lot seng og sånt stå igjen hjemme (den hadde jo uansett foreldrene mine kjøpt og kunne fint bruke som gjesteseng) - så kjøpte jeg en billig seng 1400 kr eller slik på jysk og fikk den levert til mitt nye hjemsted. På hybelkollektivet hadde de en del tallerkner, kasseroller og slik, jeg kjøpte en stekepanne og litt håndklær og slikt. Noe laken og sånt fikk jeg med hjemmefra, men dyne og pute kjøpte jeg billig på ikea (koster ingenting for dårlige dyner som du kan ha til du har råd med noe bedre). Hygieneartikler og litt sånn tørrvarer sponset mor og far meg med midler til, så da kjøpte jeg slik at jeg hadde en god stund:)
Meaty Skrevet 16. mars 2012 #6 Skrevet 16. mars 2012 På Finn.no er det jo også en kategori som heter "gis bort", der er det masse møbler. Ofte ikke så veldig fine, men sikkert helt brukbare.
strawberry Skrevet 16. mars 2012 #7 Skrevet 16. mars 2012 Siden du skal flytte hjemmefra, regner jeg med du har foreldre? Kan ikke de hjelpe deg?
Ananas. Skrevet 16. mars 2012 #8 Skrevet 16. mars 2012 Hvis du flytter til en møblert leilighet så du bare trenger bøker, klær og den type ting så går det helt fint å sende noen kofferter i posten, det har jeg gjort et par ganger. Tok med meg det jeg kunne på flyet og sendte resten med posten:) Ta så mye som mulig av innkjøpene når du har kommet deg dit du skal være - jo mindre kjøkkenutstyr og møbler du trenger å ta med deg - jo bedre er det. Hvis du må ha med deg møbler etc. så finnes det ganske mange som leier ut plass i flyttebiler, så ha øynene åpne. Det aller beste er jo selvfølgelig om en eller annen du kjenner skal i samme retning eller har anledning til å kjøre en eller annen gang i løpet av den første måneden du bor der. Av erfaring vet jeg også at å sove på madrass et par måneder ikke gjør noen ting så lenge man har et eget rom og vet at senga dukker opp etterhvert:)
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #9 Skrevet 16. mars 2012 Siden du skal flytte hjemmefra, regner jeg med du har foreldre? Kan ikke de hjelpe deg? Joda, kan spørre dem og, men de har mest sannsynlig ikke mulighet til å hjelpe meg med selve flyttingen, og jeg er usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Dessuten tenkte jeg at usikkerheten sikkert ville dempe seg om jeg hører om andres erfaringer og tips =)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå