Gå til innhold

Ser du ned på telefonselgere?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nuppdupp
Skrevet

bare om de plager meg. hihihi. neida synes synd på dem. den verste jobben man kan få omtrent

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke ned på dem, en del av dem er faktisk hyggelige. Men jeg synes synd på dem og tenker at "jaja, noen må gjøre den jobben også".

Det må være den kjiipeste jobben jeg kan tenke meg.

• Liker 4
Gjest Bobler
Skrevet

Nei. Det er jobben deres, noen må gjøre det også. Er nok ikke så mange som er telefonselger fordi det er dritfett betalt og den store drømmejobben.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kaller dem ikke telefonselgere, jeg kaller dem telefonterrorister og blir kjempeagressiv av dem hvis de ringer meg. Det har jeg ikke bedt om og det har de ingen rett til. For meg er det ingen forskjell på telefonselgere og andre telefonterrorister som ringer og plager kjendiser osv.

• Liker 3
Skrevet

Neida, jeg har ikke noe imot telefonselgere så lenge de gir faen i å ringe meg. Men om de skulle ringe meg å jeg sier NEI takk å de fortsetter så hender det at jeg blir irritert og ikke klarer å beholde den rolige innestemmen.

• Liker 1
Gjest Regza
Skrevet

Nei, men jeg liker ikke jobben deres =p

Skrevet

Jeg kaller dem ikke telefonselgere, jeg kaller dem telefonterrorister og blir kjempeagressiv av dem hvis de ringer meg. Det har jeg ikke bedt om og det har de ingen rett til. For meg er det ingen forskjell på telefonselgere og andre telefonterrorister som ringer og plager kjendiser osv.

Jeg ser ned på folk som deg, som har så store problemer med å bare svare "Nei takk" og trykke på den røde knappen.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har et triks jeg bruker for å få dem til å slutte å ringe. Når de spør etter (navnet mitt) så svarer jeg bare: "jeg beklager så mye, men hun døde for noen uker siden."

Det funker hver gang.

Og når jeg tenker meg om, så er jo dette faktisk ikke en jobb som "noen må gjøre" som jeg skrev tidligere. Det er en totalt overflødig jobb som vi som forbrukere på ingen måte er avhengige av. De som tømmer søppeldunken gjør en mye viktigere jobb, for å si det sånn.

Jeg mener at hvis jeg trenger noe, så klarer jeg fint å få tak i det uten at noen trenger å ringe meg privat for å prakke det på meg.

Det samme gjelder alle de som bare ringer for å tigge penger. Redd barna, kirkens nødhjelp osv. De er rett og slett frekke. Uansett hvor vennlige og høflige de prøver å fremstå, så er det likevel ikke normal folkeskikk å ringe rundt og spørre om å få penger!

Har ingenting i mot å gi et bidrag til en god sak, men jeg foretrekker å gjøre det på mine premisser, det vil si at JEG tar kontakt selv hvis/ når jeg føler for det.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har ikke noe i mot telefonselgerne, men jeg syns selve konseptet telefonsalg er helt idiotisk.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har et triks jeg bruker for å få dem til å slutte å ringe. Når de spør etter (navnet mitt) så svarer jeg bare: "jeg beklager så mye, men hun døde for noen uker siden."

Det funker hver gang.

Og når jeg tenker meg om, så er jo dette faktisk ikke en jobb som "noen må gjøre" som jeg skrev tidligere. Det er en totalt overflødig jobb som vi som forbrukere på ingen måte er avhengige av. De som tømmer søppeldunken gjør en mye viktigere jobb, for å si det sånn.

Jeg mener at hvis jeg trenger noe, så klarer jeg fint å få tak i det uten at noen trenger å ringe meg privat for å prakke det på meg.

Det samme gjelder alle de som bare ringer for å tigge penger. Redd barna, kirkens nødhjelp osv. De er rett og slett frekke. Uansett hvor vennlige og høflige de prøver å fremstå, så er det likevel ikke normal folkeskikk å ringe rundt og spørre om å få penger!

Har ingenting i mot å gi et bidrag til en god sak, men jeg foretrekker å gjøre det på mine premisser, det vil si at JEG tar kontakt selv hvis/ når jeg føler for det.

Satan, jeg plussa på deg når jeg skulle svare.

Her er mitt svar:

Jeg mener at vi har godt av noen påminnelser innimellom når det gjelder Redd Barna og andre. Du kan selvsagt bare svare "Nei takk" og da bør den som ringer deg akseptere det og legge på, og ikke begynne å diskutere.

Forskjellen på Redd Barna, Unicef og andre, sammenlignet med sminke, magasinabonnementer og strømleverandør er at de førstnevnte oppriktig gjør en god sak for mange i verden, og heldigvis er det slik at noen av de som blir oppringt velger å gi penger. Så det funker.

• Liker 1
Gjest Gorgonzola
Skrevet

Vet ikke, kommer an på høyden deres.......

Bortsett fra det så har jeg reservert meg mot telefonsalg så her er det stille i fjøset.....

Skrevet

Nope, noen må jo ha den jobben også.

Skrevet

Satan, jeg plussa på deg når jeg skulle svare.

Her er mitt svar:

Jeg mener at vi har godt av noen påminnelser innimellom når det gjelder Redd Barna og andre. Du kan selvsagt bare svare "Nei takk" og da bør den som ringer deg akseptere det og legge på, og ikke begynne å diskutere.

Forskjellen på Redd Barna, Unicef og andre, sammenlignet med sminke, magasinabonnementer og strømleverandør er at de førstnevnte oppriktig gjør en god sak for mange i verden, og heldigvis er det slik at noen av de som blir oppringt velger å gi penger. Så det funker.

Jada, jeg tenkte meg at noen kom til å misforstå meg. Jeg er ikke imot å støtte diverse organisasjoner og mennesker som har det vanskelig. Jeg synes bare at det er helt feil at de skal ringe rundt og spille på samvittigheten til folk. For det er akkurat det de gjør, og de har mange sleipe triks for å få folk til å si ja.

Jeg vet om mange som blir irritert av sånt, og derfor virker det også mot sin hensikt, og så takker man nei fordi personen som ringer er altfor pågående og masete. Selv om dette kanskje er en sak man i utgangspunktet kan tenke seg å støtte. Så da synes jeg det er bedre å for eksempel sende brev i posten i stedet for å ringe.

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke.

Eneste yrkesgruppen jeg ser ned på er overivrige parkeringsvakter og tyttebærpoliti som er bola.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg gjør ikke det. Har vært der selv og synes synd på de.

Skrevet

Jeg ser ikke ned på de, men jeg irriterer meg over de som ikke tar nei for et nei.

Jeg tar faktisk telefonen når de ringer, jeg snakker med de og sier pent nei takk, og ønsker de en fin dag videre, men når de fortsetter så blir jeg sur, men kjefter aldri, regner med de får nok kjeft iløpet av en dag.

• Liker 2
Skrevet

Nei, synes heller synd på de. Jeg hadde aldri klart å vært telefonselger selv, liker ikke å plage folk.. Hadde nok ikke blitt noen salg på meg da:p

Skrevet (endret)

Det funker hver gang.

Telefonselgerne som ringer oss er tydeligvis mer optimistiske. Et par uker etter morfars død var vi i huset for å gå gjennom diverse ting. Plutselig ringte telefonen, og det var jeg som tok den. Vedkommende spurte etter morfar, og jeg svarte med et alvorlig "Dessverre du, han har nylig gått bort". Selgeren svarte - like blid - "Åja. Vet du når han kommer tilbake, eller"?

Jeg ser for øvrig ikke ned på telefonselgere, men jeg ser ned på telefonsalg. Det er nå én ting å ringe for å tilby tjenester/varer, men noe helt annet når man lokker og lurer, og ikke tar et nei for et nei.

Endret av Antlers
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...