Gjest Valiumsjunkie Skrevet 15. april 2012 #21 Skrevet 15. april 2012 Jeg er nå 23 år og har fortsatt noen venninner som ikke skjønner at jeg tørr å bo på østkanten (gamlebyen) Da blir jeg irritert. Irritert? :-O De er gøye og virkelighetsfjerne. Er så kjedelig når man må være så voksen og "forstå" alt mulig og late som at man egentlig er open minded, tolerant og inkluderende og hele den pakken der. Blæ. Dessuten, er ikke Gamlebyen såkalt trendy? Jeg liker Sandvika veldig godt, Kjørboparken er fin og litt dyster, og byen har gode togmuligheter. Jeg synes ikke at det er utpreget mye flashing i Bærum. FOlk der er helt vanlige, mange velkledde der, spesielt i Sandvika sentrum, gode kafeer.
Sophia Skrevet 15. april 2012 #22 Skrevet 15. april 2012 Da jeg skrev det tenkte jeg vel egentlig på en spesiell situasjon, hvor en bekjent av meg skulle komme på vorse, men turte ikke å gå fra bussholdeplassen alene (det tar 2min) fordi hun var redd. Da blir jeg irritert;) heldigvis ikke noen av mine nærme venner som er sånn! 1
Gjest Doh Skrevet 16. april 2012 #23 Skrevet 16. april 2012 Bærum er jo ganske stort da. Jeg flytter fra Groruddalen til Bærum i sommer for å bo nærmere familien. Hvis det gjør at folk begynner å se annerledes på meg er det deres problem. Gleder meg til Sandvika på sommeren, ser skikkelig koselig ut 1
floony Skrevet 17. april 2012 #24 Skrevet 17. april 2012 Bærum er jo ganske stort da. Jeg flytter fra Groruddalen til Bærum i sommer for å bo nærmere familien. Hvis det gjør at folk begynner å se annerledes på meg er det deres problem. Gleder meg til Sandvika på sommeren, ser skikkelig koselig ut Du har virkelig noe å glede deg til. Haha, jeg driver Sandvika-propaganda her, I know. Men vi har liksom gamlebyen- og nye - gamle består av brosteinsgater, caféer, butikker og fontener, nye av norges største kjøpesenter med noen mer fancu butikker og caféer (ypperlig med SmootheXchange på sommeren feks). Man får i pose og sekk. Men hvis jeg skal komme med noe negativt da, så er det at kommunen så og si (om jeg ikke tar feil) har fastsatt at det skal settes i gang et prøveprosjekt - gågata og brosteinen skal bort - trærne rives ned - for å lage bilvei. Så skal de se om dette "funker" i to år. Dette blir jo veldig, veldig dut for de koselige småbutikkene, kan jeg tenke meg - og ikke minst trivselen! De gamle pleier jo å rusle i disse gatene, og jeg har overhørt mange pensjonister prate seg imellom om hvordan de frykter dette prosjektet. Det er regelrett trist. Og såmm er det vel generelt over hele Bærum - byggeprosjekter, byggeprosjekter og byggeprosjekter. Kanskje har dette med at vi er en "velstående" kommune i gjøre...? Gågaten pleide feks være bilvei på 80-tallet - begynnelsen av 90-tallet eller noe, elva har blitt bygget ut- og inn- og ut igjen ørten ganger, togskinene tok flere, flere år, området ved Folkets hus ser ikke ut, og de driver med noe oppe i Valler-ormrådet nå (borte ved Eplepsihjemmet) hvor de hugger ned alle trærne. Utallige slike projekter, og det ødelegger selvsagt det fredfulle og visuelle en god del. Man kan påstå at vi vinner på det til slutt, men med en gang et prosjekt er ferdig, settes det i gang med tre nye virker det som. Not good.
Sails Skrevet 18. april 2012 #25 Skrevet 18. april 2012 (endret) De som bor i Bærum skal liksom være hakket mer fornemme og velstående enn resterende deler av landet generelt sett. Men det er de færreste av dem som bor der som faktisk har noe å skryte av. Med "skryte av" menes såklart formue. Bærum skal jo være en plass der de fine bor. Det er jo uten tvil et bra strøk, men det er ikke like fint hele veien slik enkelte skal ha det til. "Det er bare rikinger som bor i Bærum", men det stemmer jo ikke. Det er viktig å tenke på at økonomisk kapital spiller en mindre rolle når det kommer til det helhetlige bildet. Bærum ligger helt klart på toppen når det gjelder sosioøknomisk bakgrunn og livsstil, og derfor fortjener de statusen som en fornem kommune. I de fleste tilfeller vil en fra Bærum som har OK inntekt passe mer inn i betegnelsen "øvre middelklasse" enn hva en person med høyere inntekt og formue fra. Tønsberg vil gjøra. Hva man har å skryte av økonomisk sett har ikke så mye å si. Og jeg er forøvrig enig med Badabing. Snobberi på den nyrike måten er langt mer fremtredende i andre kommuner som har det godt, enn hva det er i Bærum- og Asker. Endret 18. april 2012 av Sails 2
Kara W Skrevet 19. april 2012 #26 Skrevet 19. april 2012 Godt å se at det er flere som er glad i Bærum her Det er mye merkelig snobberi ute og går, men klarer man å ignorere dem så er det også mye flott. Som alle andre kommuner så har vi "bedre" og "dårligere" områder, og snobberiet har gitt seg mye de siste 20 årene. Da jeg vokste opp kunne det være ganske ekstremt til tider, og jeg fikk litt sjokk da jeg flyttet ut i den "virkelig verden" i en alder av 19 år. Ellers enig med floony at det er utrolig synd at gågaten i Sandvika forsvinner. De har ikke vært flinke til å holde på den koselige stemningen etter at Storsenteret åpnet.
Vulpes Skrevet 19. april 2012 #27 Skrevet 19. april 2012 Skal gågaten bli bilvei?? Altså Rådmann Halmrastsvei??
Kara W Skrevet 19. april 2012 #28 Skrevet 19. april 2012 Skal gågaten bli bilvei?? Altså Rådmann Halmrastsvei?? Ja, dessverre De sier at det bare er et prøveprosjekt, men jeg har ikke sett at de har satt opp noen tidsrammer eller kriterier for om det skal tilbakeføres til gågate.
Gjest Doh Skrevet 19. april 2012 #29 Skrevet 19. april 2012 Godt å se at det er flere som er glad i Bærum her Det er mye merkelig snobberi ute og går, men klarer man å ignorere dem så er det også mye flott. Som alle andre kommuner så har vi "bedre" og "dårligere" områder, og snobberiet har gitt seg mye de siste 20 årene. Da jeg vokste opp kunne det være ganske ekstremt til tider, og jeg fikk litt sjokk da jeg flyttet ut i den "virkelig verden" i en alder av 19 år. Ellers enig med floony at det er utrolig synd at gågaten i Sandvika forsvinner. De har ikke vært flinke til å holde på den koselige stemningen etter at Storsenteret åpnet. Er Rykkinn et "dårlig" område....? Der vi skal flytte nemlig
Lista Skrevet 19. april 2012 #30 Skrevet 19. april 2012 (endret) Er Rykkinn et "dårlig" område....? Der vi skal flytte nemlig Ja! :gjeiper: Er ikke fra Bærum selv, men det er Rykkinn som blir omtalt som Bærums "slum" av bæringene selv. Endret 19. april 2012 av Lista 2
Kara W Skrevet 19. april 2012 #31 Skrevet 19. april 2012 Rykkinn har hatt rykte på seg som "slummen" i mange år, dessverre. Har ikke vært der i det siste selv, så er vet ikke helt hvordan det er der nå, men har hørt at det finnes fine biter av Rykkinn også, og det har generelt bedret seg de siste årene. 1
Vulpes Skrevet 19. april 2012 #32 Skrevet 19. april 2012 Er Rykkinn et "dårlig" område....? Der vi skal flytte nemlig Jeg vokste opp på Rykkinn og elsker det stedet!! Bodde på vestkanten av Rykkinn. Da jeg var liten var det litt gjenger og bråk på østsiden, rundt KI (Rykkinn Nærsenter eller hva det nå heter nå), men tror det har roa seg ganske mye de siste årene. Rykkinn er et supert sted å slå seg til ro med barn og familie
Gjest Doh Skrevet 19. april 2012 #33 Skrevet 19. april 2012 Haha, uff. Jaja, var der vi hadde råd Virker koselig i det området vi har funnet da..
Gjest Doh Skrevet 19. april 2012 #34 Skrevet 19. april 2012 Jeg vokste opp på Rykkinn og elsker det stedet!! Bodde på vestkanten av Rykkinn. Da jeg var liten var det litt gjenger og bråk på østsiden, rundt KI (Rykkinn Nærsenter eller hva det nå heter nå), men tror det har roa seg ganske mye de siste årene. Rykkinn er et supert sted å slå seg til ro med barn og familie Hehe, vi flytter til Skytten så er jo rett ved KI. Men har hørt at det er de blokkene på nedsiden der som er "slum". Går i klasse med ei som har bodd der og hun liker hvertfall Rykkinn Tror området vi har kjøpt i er veldig bra for barnefamilier ja
Vulpes Skrevet 19. april 2012 #35 Skrevet 19. april 2012 Hehe, vi flytter til Skytten så er jo rett ved KI. Men har hørt at det er de blokkene på nedsiden der som er "slum". Går i klasse med ei som har bodd der og hun liker hvertfall Rykkinn Tror området vi har kjøpt i er veldig bra for barnefamilier ja Ikke bekymre deg, Skytten er et trivelig område! Det er mer Bjørnebærstien og blokkområdet der som var litt bråkete da jeg var liten, men tror som sagt det har roet seg ned veldig. Ghettostempelet som Rykkinn har sitter nok litt igjen fra noen tiår tilbake i tid. Rykkinn er ikke i dag som det var på 70-tallet
Gjest snoopy_93 Skrevet 19. april 2012 #36 Skrevet 19. april 2012 Hvorfor har folk fra Bærum så utrolig dårlig rykte? Jeg trodde det samme som deg. Den ene grunnen er fordi venninna/eksen/eks-venninna til kjæresten min var eie-syk og trodde hun eide kjæresten min (mens vi var sammen) så hun tok mobilen hans og slang så mye dritt til meg og om meg. Jeg var i følge henne en fæl person og hun spurte meg "hva kan du gi han?" osv osv. Endte med at jeg gjorde det slutt med han fordi jeg ikke orket det maset hennes lengre, og kort tid etter fikk jeg melding av henne igjen "Du vet at jeg og ****** hadde sex mens dere var sammen? :D " Og jeg svarte "Så fint for deg da. " (Vi ble sammen igjen kort tid etterpå, fordi han ville være med meg -ikke henne) Unødvendig story, men det er litt av grunnen til at jeg har trodd at Bærumsfolk er blærete. Har også vært i snakk med folk som er sånn "Pappa har så mye penger og jeg kan få det jeg vil, du er en bonde og taper" Selvfølgelig er det noen som virkelig lever opp til forventningene, men så finnes det SÅ mange andre som er veldig, veldig greie! Flytta til Bærum for snart 2år siden, for å kunne være mer med kjæresten og fordi jeg ikke hadde det noe bra hjemme. Og når sant skal sies, så synes jeg de folka som er der jeg kommer ifra er mye, mye mer klysete og bitchy enn de i Bærum er. (Ble ikke spesielt godt godtatt når jeg flytta, gikk nesten 1år uten venner fordi ingen var interessert - men så fant jeg noen fantastiske vesner som nå har blitt mine beste venner her.)
Børil Skrevet 5. mai 2012 #37 Skrevet 5. mai 2012 Har også vokst opp på Rykkinn, elsker Rykkinn. Flytter gjerne tilbake når jeg blir eldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå