Gå til innhold

Moralsk rett å kreve bidrag?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Har en veninne som ble voldtatt for noen måneder siden. Hun ble gravid og har bestemt seg for å beholde barnet... Dette er jo i og for seg veldig merkelig, men atpåtil skal hun kreve faren for barnebidrag! Er dette moralsk rett? Har forstått det slik at hun har full rett til å gjøre det juridisk. Jeg blir rett og slett dårlig av hele situasjonen og fikk sjokk da hun sa hun ville ha barnet, og enda mer sjokk da hun i tillegg ville kreve barnefar for penger i en slik situasjon.

Hva mener dere?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når hun først vil beholde barnet er det jo genialt å kreve barnebidrag.

Gjest "gjest"
Skrevet (endret)

Når hun først vil beholde barnet er det jo genialt å kreve barnebidrag.

Vel, det var måten sin å "straffe" mannen på...

Endret av "gjest"
Skrevet

Er ein med på leiken må ein tole steiken. Det er heilt på sin plass at han skal ta sin del av utgiftene for eit barn han har vore med på å lage.

Men ho må vel då òg vere førebudd (når denne fyren først skal stå oppført som far og ta sin del av økonomien) på at han då kan stille krav tilbake (eller, at barnet skal ha krav på å få sjå far sin, som det så fint heiter).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å leve med tanken på at jeg var et resultat av en voldtekt... da ville jeg heller vært dø. Slikt kommer alltid fram i lyset før eller siden, så jeg synes det er uetisk å beholde barnet (som nok ikke var sterkt ønsket uansett)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...